سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام مسئولان رسمی عراق در استفاده از نامی ساختگی برای خلیج فارس را مغایر با اصل حسن همجواری و مناسبات دوستانه دو کشور دانست و خواستار تصحیح این روند شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدال طلای ایران با اعتراض ترکیه پس گرفته شد!
پدرام سلطانی نوشت: وزیر نفت ایران اعتراف کرده که عراق در ازای پول گاز ایران تنها حاضر به دادن غذا و دارو است.
کشمکش بر سر شال و روسری و مانتوست. حجاب زنان از شهریورماه ۱۴۰۱ در ایران و همزمان با اعتراض به مرگ «مهسا امینی»، تغییر کرد و حالا به‌دلیل همین تغییر شکل، برخی زنان از حقوقی محروم می‌شوند و کافه‌ها و رستوران‌ها هم بسته می‌شوند. دولتمردان این روز‌ها تلاش می‌کنند با قوانین یا دستورالعمل‌هایی بتوانند پوشش زنان را شبیه به قبل از شهریورماه ۱۴۰۱ کنند. جامعه‌شناسان و فعالان سیاسی، اما به عاقبت این تلاش‌ها نگاه‌های متفاوتی دارند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، نسبت به اقدامات اهانت‌آمیز و بی‌اخلاقی برخی رسانه‌های جمهوری آذربایجان علیه کشورمان، یادداشتی اعتراضی منتشر کرد.
اولین تمرین تیم ملی جوانان ایران در شهر فرغانه ازبکستان برگزار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خلیج فارس از هزاران سال پیش در اسناد، نقشه ها، سفرنامه ها و متون کهن به همین نام بوده و تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند.
فدراسیون فوتبال نسبت به استفاده از عنوانی مجعول برای رقابت های کشورهای عرب به فیفا اعتراض خواهد کرد.
انسیه خزعلی معان امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران سال گذشته یعنی کمتر از ۹ ماه پیش به عضویت کمیسیون مقام زن در سازمان ملل درآمد. وی افزود:، اما آمریکا و برخی از کشور‌ها با جوسازی‌ها و حرکت‌های رسانه‌ای و ایجاد رویه‌ای غلط که معمول نبود، ایران را از این کمیسیون حذف کردند. در حالی که مشابه این موارد در کشور‌های دیگر وجود داشته امام هیچگاه چنین پیشنهادی داده نشده بود.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جمع بندی شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا و مواضع خصمانه برخی دولت های اروپایی بیانیه ای منتشر کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به دیدار امروز(شنبه) سفیر چین با دستیار آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در این ملاقات نسبت به ورود بیانیه مذکور به موضوع تمامیت ارضی ایران ابراز ناخرسندی شدید و تاکید شد جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس جزء لاینفک تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است که مانند هر بخش دیگر از سرزمین ایران هرگز موضوع مذاکره با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود.
فدراسیون کشتی ایران اعتراض خود را درباره عدم همکاری برای ورود به موقع آزادکاران به آمریکا به فدراسیون کشتی این کشور و همچنین اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد.
فدراسیون فوتبال ایران با ارسال ایمیلی به فیفا، اقدام فدراسیون فوتبال آمریکا در تغییر پرچم ایران را محکوم کرد.
تیم کشتی فرنگی ایران نسبت به عدم تغییر برنامه مسابقات جام جهانی بعد از کناره‌گیری صربستانی‌ها از شرکت در رقابت‌ها، اعتراض کرد.
تیم کشتی فرنگی ایران نسبت به عدم تغییر برنامه مسابقات جام جهانی بعد از کناره‌گیری صربستانی‌ها از شرکت در رقابت‌ها، اعتراض کرد.
رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی رسما به صادر نشدن روادید ملی پوشان ایران جهت حضور در رقابتهای گرندپری منچستر اعتراض کرد.
این دیوار نگاره جدید بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است. برخی کاربران می‌گویند تا پیش از این فقط نقش «مادری» برای زنان به رسمیت شناخته می‌شد، اما حالا تصویر مفاخر زن بر دیوار شهر نصب می‌شود.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: آنچه پیش آمد قلوب مردم را جریحه دار کرد اما ملت ایران بار دیگر مرز بین اعتراض و اغتشاش را تشخیص دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات‌های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه‌های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم را اعلام کرده و بی‌گمان نمی‌تواند بپذیرد که از مجاورت مرز‌های خود مورد تهدید واقع شود.
دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: راه‌حل معقول و درست برای مواجهه با فاجعه‌ای که بعد از مرگ مهسا امینی رخ داده، در وهله نخست به رسمیت شناختن اصل اعتراض شهروندان در جامعه ایرانی است.
آذر منصوری گفت: راه‌حل معقول و درست برای مواجهه با فاجعه‌ای که بعد از مرگ مهسا امینی رخ داده، در وهله نخست به رسمیت شناختن اصل اعتراض شهروندان در جامعه ایرانی است.
علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان به استعمال دخانیات در ورزشگاه های ایران اعتراض کرد.
مقتدی صدر در بیانیه ای کناره گیری خود از صحنه سیاسی عراق را اعلام کرد که پس از آن، هواداران منسوب به جریان صدر اعتراض کردند و سطح تنش ها در برخی از شهرهای عراق افزایش یافته است. در پی این تحولات وزارت کشور ایران اعلام کرد زائران ایرانی تا اطلاع ثانوی به عراق سفر نکنند.
سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران به علت استاندارد نبودن شرایط سالن تمرین، اجازه تمرین به شاگردانش نداد.
تصاویری که از پیراهن‌های اول و دوم تیم ملی آمریکا برای جام جهانی قطر منتشر شده است اعتراض هواداران آمریکایی را به دنبال داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ