«وزیری» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که چندین ساختمان مسکونی به همراه دو برج کبوتر (بنایی که به عنوان محل نگهداری کبوتر استفاده می‌شد) و تعدادی کارگاه آهنگری در این شهر کشف شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دستخط روی یک آجر خشت ۳۱ در ۳۱ نوشته شده. احتمالا وقتی علی‌ابن موسی‌الرضا به یکی از ستون‌های مسجدجامع ساوه نشسته تکیه داده بودند، آن را نوشته‌اند. امام هشتم شیعیان در این تنها دستخط کشف شده از او عبارتی را نوشته که بیانگر حضور ایشان در مسجد جامع ساوه بوده و در ادامه هم طلب مغفرت برای همه با ذکر نام پنج تن کرده‌است.
باستان شناسان در منطقه کوچوک چکمجه واقع در بخش اروپایی استانبول بقایایی از یک شهر قدیمی را پیدا کردند.
سرپرست فصل هفتم کاوش در این شهر تاریخی به وجود یک تالار ۱۶ ستون آجری به ابعاد یک در یک متر در این محدوده اشاره کرد و افزود: تشخیص کاربری این سازه به دلیل گستردگی، نیاز به کاوش‌های باستان شناسی بیشتر دارد.
ناتیلوس یک کشتی اکتشافی است که با هدف شناسایی سیستم‌های بیولوژیکی فعال در زیر آب و کوه‌های دریایی – کوه‌هایی در زیر دریا که منشا آتشفشانی دارند – راهی اقیانوس آرام شده است. این کشتی ماه آپریل را صرف مطالعه بستر اقیانوس کرده است و در طی این مطالعه با سنگ‌های شکسته «هیالوکلاستیت» روبرو شده است.
در حال حاضر در تصاویر هوایی از مکان این شهر چیزی جز تل‌های ماسه‌ای در وسعت بیابان قابل مشاهده نیست؛ اما اینجا روزگاری شهری پر رونق در حاشیۀ مسیر خراسان به اصفهان و شیراز بوده است؛ شهری که بنا بر افسانه‌ها اسفندیار پهلوان نامدار ایرانی آن را بنا کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف ۲۲ هزار لیتر فرآورده های سوختی قاچاق و ۲ هزار لیتر روغن خودرو عرضه خارج از شبکه در محدوده این شهرستان خبر داد.
کرمان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان کرمان از کشف شکار غیر مجاز دو راس آهو در شهر جوپار ماهان خبر داد.
باستان‌شناسان در جریان کاوش در یکی از سکونت‌گاه‌های رومی در بریتانیا، تعداد زیادی اشیاء مربوط به آرایش روزمرۀ بدن را کشف کرده‌اند.
بر اساس شکل و شمایل و شیوۀ ساخت قطعۀ سفالی، باستان‌شناسان قدمت این تدفین را حدود ۷ هزار سال تخمین زده‌اند. تدفین این فرد در خاکی نه چندان متراکم و با خاصیتی غیر اسیدی صورت گرفته که همین امر باعث حفظ طولانی مدت اسکلت شده است.
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف ۳۶ کیلوگرم تریاک در محور مواصلاتی منتهی به شهر تهران خبر داد.
نادعلی تأکید کرد: این اشتباه است که بدون طرح در زمینه حجاب وارد شویم و حتما باید طرحی در این خصوص داشته باشیم؛ اینکه در چنین درگیری‌هایی در صحنه حاضر نشوند باعث سرشکستگی است و باید رسیدگی فوری در مترو انجام می‌شد، شرکت مترو گزارش خود را در این زمینه آماده و به شورا ارسال کند.
در سال گذشته خبرگزاری مهر درباره آثاری از وجود حوضچه‌هایی متعلق به دوران مهرپرستی در دستکند زیرزمینی بوئین میاندشت نوشت و اعلام کرد که تعیین قدمت آن نیازمند بررسی‌های باستان شناسی است.
باستان‌شناسان پیشتر صومعه‌ای باستانی متعلق به مسیحیان را در جزیره سینیه کشف کرده بودند که قدمت آن به پیش از هزار و ۴۰۰ سال قبل و سال‌های پیش از اسلام برمی‌گردد. شهر مروارید دقیقاً در جنوب این صومعه قدیمی قرار دارد و وسعت آن حدود ۱۲ هکتار برآورد شده است.
بر اساس افسانه‌های چندصد سالۀ محلی، در مکان کلیسای جامع شهر لستر قبلا یک معبد باستانی وجود داشته است. حالا تازه‌ترین کاوش‌ها صحت این افسانه را تایید کرده‌اند.
این اکتشاف که در اصل پایه‌ی یک لیوان نوشیدنی بوده منقوش به تصویری از یک ایزدبانوی زن است؛ نماد شهر رم که کلاه‌خود به سر دارد و نیزه حمل می‌کند.
(تصاویر) کشف غافلگیرکنندۀ مجسمۀ هرکول در شهر باستانی
این شهر قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهری است که در ساحل شرقی اقصر کشف شده شهری که ساختمان‌های مسکونی و دو برج برای نگهداری کبوتر‌ها را در خود جای داده است.
ناصر نعمتی، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد، در صفحه توییتر خود از کشف یک کانال زیرزمینی در حفاری خط سه قطار شهری خبر داده و مدعی شده است که محیط در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته تا ارزش تاریخی سازه و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.
آثاری از وجود حوضچه هایی متعلق به دوران مهرپرستی در دستکند زیرزمینی بوئین میاندشت وجود دارد که تعیین قدمت آن نیازمند بررسی‌های باستان شناسی است.
کتیبه‌های سلطنتی آشوری اغلب بر جنبه خشونت آمیز امپراتوری آن زمان تاکید کرده‌اند مانند زمانی که آشوربانیپال گزارش می‌دهد که او یک شورشی را در قلعه نینوا به همراه یک خرس و یک سگ با زنجیر بسته بود. با این وجود، به همان اندازه نیز در آن زمان در آنجا بازارها، صنعتگران، فالگیر‌ها و جشن‌ها وجود و حضور داشتند و در فعال و در جریان بودند.
زاهدان- اثر انگشت و دانه‌های گیاهی با قدمت پنج هزار سال در پنجمین فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه «تپه دشت» شهر سوخته منطقه سیستان کشف شد.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۱۰ فقره سرقت ساختمان‌های نیمه‌کاره و منازل خالی از سکنه شهر سمنان خبر داد و گفت: هویت این سارق برملا و فرد مورد نظر دستگیر شد.
پلیس سوئد در بیانیه ای از کشف و خنثی سازی یک بسته حاوی مواد منفجره در شهر استکهلم پایتخت این کشور خبر داد.
پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به کشف شهر تاریخی اوجان و پایتخت تابستانی ایلخانان در استان آذربایجان شرقی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ