در سال گذشته خبرگزاری مهر درباره آثاری از وجود حوضچه‌هایی متعلق به دوران مهرپرستی در دستکند زیرزمینی بوئین میاندشت نوشت و اعلام کرد که تعیین قدمت آن نیازمند بررسی‌های باستان شناسی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهی از باستان‌شناسان استرالیایی و اندونزیایی به دنبال کشف مدرکی دال بر مهاجرت بشر از آسیا به استرالیا هستند. اما در این میان با اسکلت هابیت‌ها مواجه شدند که کاملا دور از ذهن و دور از انتظار بود. این تعجب زمانی بیشتر شد که یک اسکات کامل از هومینین پیدا کردند.
یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد که در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، یک خوشه انگور شیشه‌ای متعلق به تمدن بین‌النهرین است که در عراق کشف شد و نشان می‌دهد مردمان منطقه بین‌النهرین نیز شیشه‌گران ماهری بوده و با دیگر تمدن‌های جهان باستان نیز مبادلات تجاری گسترده داشته‌اند.
متخصصان پزشکی قانونی در معاینات اولیه از جسد اعلام کردند که آثار ضرب و جرحی روی بدن او دیده نمی‌شود و از طرفی مرد جوان دچار برق گرفتگی شده است.
کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا، آثار مین‌های ضدنفر کشف کردند.
سرویس امنیت فدرال روسیه از کشف آثار مواد منفجره در یک کشتی باری خارجی که از ترکیه راهی روسیه شده بود، خبر داد.
سرهنگ معیریان با اشاره به کشف ادوات حفاری غیرمجاز و ۲ دستگاه موتور سیکلت گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
این آثار نشان‌ می‌دهند ساکنان آمریکای شمالی حدود ۲۰۰۰ سال پیش از ابزارهای کوچک برای تعلیم مهارت‌های ضروری زندگی به نسل‌های جدید استفاده می‌کردند.
این سایت یکی از بزرگ‌ترین سایت‌هایی است که تا کنون از اوایل سلسله‌ی شانگ در چین کشف شده است.
میان اشیای سالمی که کارشناسان کشف کردند، سرامیک، کاسه برنزی، تیر، نیزه و تعدادی شمشیر به چشم می‌خورد.
اگر استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها نسبت به ازسرگیری فعالیت‌های اکتشافی تمایل نشان دهند، با حمایت سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر می‌توان به کشف آثار جدید از دایناسور‌ها امیدوار بود. کاهش ورودی دانشجویان در رشته دیرینه‌شناسی و نبودن زمینه‌های اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی یکی دیگر از چالش‌های این حوزه است که فعالیت‌های اکتشافی استادان دیرینه‌شناس را محدود می‌کند. معدود دانشجویان این رشته هم علاقه چندانی نشان نمی‌دهند.»
باستان شناسان گمان می‌کنند که آثار تاریخی بیشتری در زیر زمین‌های کشاورزی این منطقه کشف خواهند کرد.
باستان شناسان اخیرا سازه‌های سنگی خاصی به نام مستطیل را در عربستان کشف کرده اند که ممکن است نشان دهنده دین نوسنگی در عربستان باشد.
موزه ملی آثار تاریخی هلند از کشف گنجینه بی‌نظیر یک‌هزار ساله متشکل از چهار گوشواره طلا، دو تکه ورقه طلا و ۳۹ سکه نقره توسط یک مورخ هلندی خبر داد.
کشف بقایای این رستوران، در چارچوب کاوش‌های پروژه مشترک همکاری موزه باستان شناسی و مردم شناسی در دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه کمبریج و شورای دولتی عراق برای آثار باستانی و میراث فرهنگی با بهره گیری از فناوری‌های مدرن مانند عکسبرداری با کمک پهپاد و آنالیز ژنتیکی صورت گرفته که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود.
نام‌گذاری نادرست و ذهنی اشیاء می‌تواند باعث بحث و جدل بی‌دلیل شود. به عنوان مثال همین باتری بغداد را در نظر بگیرید، برخی کارشناسان معتقدند که این اصلا باتری نیست.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: پیدا شدن شهر زیر زمینی و آثار تاریخی در تونل خط ۳ واقع در منطقه سیدی شایعه است و شرکت قطارشهری با پدیده‌ای به نام شهر زیر زمینی مواجه نشده است.
بخشی از این آثارِ تازه کشف‌شده، بقایای چاه‌هایی است که در دوره‌های مختلف برای تامین آب ساکنان منطقه مورد استفاده بوده‌اند. اما به گفتۀ ادارۀ حفاظت از آثار تاریخی ایالت باواریا (BlfD)، یکی از این چاه‌ها به کلی با بقیه متفاوت است.
تپه چمن لیلان در بخش لیلان در جنوب شرق دریاچه ارومیه و در جنوب غربی‌ترین نقطه استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این محوطه در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ۳۰۸۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
آثاری از وجود حوضچه هایی متعلق به دوران مهرپرستی در دستکند زیرزمینی بوئین میاندشت وجود دارد که تعیین قدمت آن نیازمند بررسی‌های باستان شناسی است.
مقبره‌های آجری گلی یک مدل معماری رایج در عصر حکمرانی دودمان بیست و ششم مصر بوده‌اند. شاید مهم‌تری نکته آن باشد که کاوشگران آثار قبور را با ورقه‌های طلا در آن مقبره‌ها پیدا کرده‌اند. ورقه‌های طلا به شکل خدایان مصر باستان مانند ایزیس (الهه طبیعت، باززایی، ازدواج، تجسم ماهیت سحر و جادو) که یکی از مهم‌ترین خدایان بوده ساخته شده بودند.
وزارت آثار باستانی مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: باستان‌شناسان چندین محفظه سفالین را کشف کرده‌اند که حاوی پنیرهای سفید هستند.
در یک دستاورد جدید با استفاده از تصاویر ماهواره ای، دانشمندان آثار صخره‌ای مرموزی را در صحرای نولاربور استرالیا کشف کردند که میلیون‌ها سال قدمت دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی رباط کریم از ویژگی‌های مهم این بنا به کف‌سازی چند لایه خاک و قلوه‌سنگ به همراه آثار رنگ‌آمیزی دیوار‌ها با رنگ‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این بنا شباهت زیادی به ساختمان اداری دارد هر چند برای اطمینان بیشتر باید منتظر پایان فاز اول کاوش در این تپه باشیم.
باستان شناسان در نمکزار‌های صحرای یوتا آثار ردپای مرموزی را یافتند که فقط به هنگام بارندگی قابل مشاهده هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ