ناسا و دارپا تصمیم دارند یک موشک هسته ای گرمایشی را تا ۲۰۲۷ میلادی طراحی کنند و نمایش دهند که در حقیقت نوعی سرمایه گذاری برای پروژه های فضایی بعدی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۰ تیرماه تا ۹ مردادماه) گرم‌ترین ماه ثبت‌شده طی ۱۷۰ سال گذشته بوده است.
دانشمندان می‌گویند تلسکوپ جدید ناسا که انتظار می‌رود بین اکتبر ۲۰۲۶ تا مه ۲۰۲۷ به فضا پرتاب شود، احتمالا پتانسیل شناسایی ۴۰۰ سیاره سرگردان را که از نظر جرم مشابه زمین هستند داشته باشد. مشخص نیست این سیارات در کنار جرم خود شباهت دیگری با زمین خواهند داشت یا خیر.
این تصویر از شفق قطبی بر فراز دریاچه تینگوالاواتن (Thingvallavatn) واقع در ایسلند، در سال 2016 گرفته شده است. این دریاچه تا حدی گسلی را که جداکننده صفحات تکتونیکی بزرگ اوراسیا و آمریکای شمالی است، پر می‌کند.
محققان جنین‌های موش را درون یک بیورآکتور ایجاد کردند که از سلول‌های بنیادی کشت‌شده در ظرف پتری (بدون تخمک و اسپرم) تشکیل شده بود. جنین‌ها به‌طور طبیعی رشد کردند و در روز سوم شروع به قد کشیدن کردند و در روز هشتم قلب تپنده برای آن‌ها ایجاد شد. این اولین باری بود که دانشمندان موفق به رشد جنین موش کاملاً مصنوعی در خارج از رحم شدند. این آزمایش جهشی را در مطالعات چگونگی تشکیل اندام‌های مختلف سلول‌های بنیادی و چگونگی جهش‌ها منجر به بیماری‌های رشدی نشان داد.
تکانه‌های سبزرنگی که گاهی دیده می‌شود، نشان می‌دهد که کره زمین چقدر توانسته است کربن‌های تولیدی را جذب کند. اقیانوس هم با تکانه‌های آبی نشان می‌دهد که چقدر موفق شده است تا کربن‌ها را از هوا بگیرد.
سازمان فضایی ناسا به‌تازگی یک تاسواره به‌اندازهٔ یک توستر را برگزیده است تا به «دستیار» کوچک و دوست‌داشتنی تلسکوپ بسیار بزرگ‌تر جیمز وب (JWST) تبدیل شود.
ناسا مقدمات شروع یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان را که هر ۲ تا ۷ سال یک بار موجب ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر سیاره زمین می‌شود، از فضا رصد کرده است و می‌گوید اگر بزرگ باشد، کره زمین شاهد گرم شدن بی‌سابقه‌ای خواهد بود.
ناسا اعلام کرد که قصد ندارد فضاپیما را به طور کامل تعطیل کند، اما مقداری بودجه فراهم خواهد کرد تا فضاپیما بتواند به مطالعه آب و هوا و سایر پدیده‌های فضایی ادامه دهد، اما ماموریت اصلی آن یعنی مطالعه ترکیب سیارات متوقف خواهد شد.
محققان در سال ۲۰۲۱ با استفاده از یک رصدخانه این سیاهچاله را شناسایی کردند که موادی را به فضا باز می‌گرداند، اما این سیاه‌چاله در سه سال قبل هیچ ماده‌ای مصرف نکرده بود. ماه گذشته، تیمی با استفاده از یادگیری ماشینی، تصویر معروف مسیه ۸۷ را بهبود بخشید تا جزئیات بیشتری در مورد مواد اطراف آن مشخص شود.
دانشمندانی که کاوشگر ناسا را که ۷.۵ میلیارد مایل در فضا سفر کرده ردیابی می‌کنند می‌گویند که احتمال دارد بیگانگان تا سال ۲۰۲۹ با زمین ارتباط برقرار کنند.
فیلم «چالش» با موضوع اعزام یک جراح به ایستگاه فضایی برای جراحی فضانورد آسیب‌دیده روز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه در سینما‌های روسیه به نمایش درآمد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه در اکتبر ۲۰۲۱، یک بازیگر و یک کارگردان را برای ۱۲ روز به ایستگاه فضایی اعزام کرد تا برداشت صحنه‌هایی از نخستین فیلم فیلمبرداری شده در فضا انجام شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم روسی، پروژه هالیوودی «ماموریت غیرممکن» با حضور تام کروز و مشارکت ناسا و اسپیس اکس را شکست داده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نمایش خصوصی این فیلم در اوایل ماه جاری از آن تمجید کرده بود.
ناسا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ فضانوردان را به سطح ماه بازگرداند. آن‌ها برای ماموریت آتی خود قطب جنوب ماه را هدف خواهند گرفت، جایی که گمان می‌رود دهانه‌های تاریک و دائمی آن مملو از آب یخ‌زده باشند.
در روز‌های آینده، مشتری در لحظات غروب به آرامی در تابش خیره‌کننده آفتاب قرار می‌گیرد. اگرچه زهره همچنان که از خورشید دورتر می‌شود، در آسمان غربی حرکت خواهد کرد تا در نقش فعلی خود به عنوان برترین جرم درخشان باقی بماند.
جونز-امبرسون ۱، طی چند هزار سال آینده از صحنه کیهانی محو خواهد شد. با وجود این، ستاره کوتوله سفید داغ و مرکزی آن میلیارد‌ها سال طول خواهد کشید تا سرد شود.
مریخ نورد ناسا در ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ روی این سیاره فرود آمد تا تاریخ زمین‌شناسی آن را بهتر درک کند و نشانه‌های از حیات باستانی بالقوه در آن پیدا کند.
برنامۀ نظارت بر سیارات فراخورشیدی در ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضای ایالا متحده (ناسا) از همه علاقمندان خواسته است تا به این نهاد برای ردیابی سیارات خارج از منظومه شمسی یا همان سیارات فراخورشیدی، کمک کنند.
آیو فعال‌ترین جهان آتشفشانی منظومه شمسی ما است و پوسته سیلیکاتی آن را که مملو از گوگرد مذاب است، صد‌ها آتشفشان تشکیل می‌دهند. برخی از این آتشفشان‌ها می‌توانند گدازه‌ها را تا حدود ۱۵ کیلومتر از سطح خارج کنند.
یک پژوهش جدید از جانب ناسا نشان می‌دهد که انتظار می‌رود سطح دریا‌ها در اطراف ایالات متحده سریع‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، افزایش یابد. این مطالعه نشان می‌دهد که سطح دریا‌ها احتمالا سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، افزایش می‌یابد، به این معنی که شهر‌های ساحلی کم‌ارتفاع در ایالات متحده ممکن است در دهه‌های پیش رو به مراتب بیشتر در معرض سیل قرار گیرند.
پرویز سروری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده از کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و سلامت شورا موضوع گاز متان را پیگیری می‌کنم تا اگر گزارش تکمیلی به دستم رسید، آن را ارائه دهیم. البته ما منتظر گزارش شهرداری هستیم تا گزارش‌های چندگانه‌ای ارائه نشود. زیرا خیلی عجیب بود که چنین گزارشی از انتشار گاز متان منتشر شد، اگر قطعا چنین موضوعی صحت داشته باشد، باید ببینیم چه راهکار‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد و اساسا علت و چرایی موضوع باید بررسی شود.
امروز دوشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۱، فضاپیمای DART ناسا در برنامه‌ای از پیش برنامه ریزی شده به یک سیارک برخورد خواهد کرد تا مسیر آن را منحرف کند.
دومین تلاش ناسا برای انجام ماموریت آرتمیس یک و ارسال موشک اس ال اس همراه کپسول اوریون به مدار ماه به دلیل نشتی هنگام سوختگیری انجام نشد. این ماموریت احتمال دارد تا نیمه اکتبر انجام نشود.
ناسا در حال شمارش معکوس برای پرتاب موشک جدید خود به ماه است که به عنوان بخشی از پروژه چند ملیتی آرتمیس است. قدرتمندترین ابزاری که تا به حال توسط ناسا ساخته شده است با هدف رساندن انسان به سطح ماه پس از یک وقفه ۵۰ ساله آغاز خواهد شد.
رییس صندوق توسعه ملی گفت: نمی‌خواهم مطرح کنم که برخی از این افراد آمده اند و نیروگاه هم زده اند و این در حالی است که یک دینار و یک سنت هم از خودشان نیاوردند و اصلا این کاره نبودند و با پول صندوق این کار‌ها را کردند. خب اگر قرار باشد، هر کسی با پول صندوق سرمایه دار شود، ۸۵ میلیون نفر در صف می‌ایستند و از پول صندوق می‌خواهند!
در چند روز گذشته شاهد انتشار تصاویر پیشرفته‌ترین تلسکوپ فضایی جهان بودیم. تلسکوپی که به فضا رفت تا نخستین روزهای تشکیل جهان یعنی ۱۳میلیارد سال قبل را برای بشر به نمایش درآورد و دید ما را به جهان متحول کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ