کاخ سفید اعلام کرده است که ارسال تانک های آبرامز به اوکراین همچنان جز گزینه های وزارت دفاع آمریکاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کربی گفت: هرگونه تلاش از سوی ایران برای کند یا متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، گام‌های خوبی برای منطقه محسوب می‌شود.
کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد این کشور برنامه‌ای برای تخلیه شهروندان خود از نیجر ندارد.
کاخ سفید چشم‌انداز تورم آمریکا را فاش کرد
امسال مراسم عزاداری عاشورای حسینی در کنار کاخ سفید، برگزار شد و تصاویر آن در فضای مجازی بازتاب داشته است.
نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با هشدار به واشنگتن، گفت که کاخ سفید با دور زدن کنگره و ارسال بمب‌های مرگبار خوشه‌ای به اوکراین، آمریکا را وارد جنگ با روسیه می‌کند.
به‌دنبال تصمیم مناقشه‌انگیز رئیس جمهور آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، اظهارات سخنگوی مطبوعاتی پیشین کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوژه داغ رسانه‌ها بدل شد.
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن تصمیم ارسال بمب های خوشه ‏ای برای برای ارتش اوکراین را اقدامی از روی «ناامیدی و عجز» کاخ سفید خواند.
کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا در حال بررسی امکان ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین است.
ایسنا نوشت: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید تلویحا از ارسال پیام آمریکا به ایران خبر داد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از ارسال سلاح توسط مصر به روسیه وجود ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: بایدن در زمان حاضر با ارسال جنگنده‌های اف۱۶ به اوکراین مخالف است.
از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.
با وجود تصمیم آمریکا و اروپا برای ارسال تانک به اوکراین، مقامات ارشد اوکراین می‌گویند برای مقابله با روسیه، نیاز به جنگنده دارند، اما مقامات آمریکایی اعلام کردند که جنگنده نخواهند فرستاد.
هرچند هنوز مشخص نیست که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی حامل چه پیامی بود، اما بدون شک بعد از اتفاقات اخیر و مواضع تند و تیز مقامات اروپایی و آمریکایی در قبال جمهوری اسلامی، ماجرای این دیدار را بسیار حائر اهمیت می‌کند و باید دید ایران چه واکنشی به آن نشان خواهد. اما پیش از آن باید دید که پیام ارسال شده، چیست؟
کرملین با تکرار اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که تصمیمات واشنگتن و فشار کاخ سفید بر سایر کشورها برای ارسال تانک به اوکراین، تنش در کی‌یف را تشدید کرده است.
سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید ارسال تانک‌های آمریکایی به اوکراین اقدامی تحریک‌آمیز علیه مسکو است و مقامات کاخ سفید نمی‌توانند آن را با استدلالِ «اقدامی دفاعی» توجیه کنند.
هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ارسال تسلیحات به کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما اطلاعات خود در این باره را با هیئت متخصصان مربوطه در شورای امنیت به اشتراک می‌گذاریم.
کاخ سفید اعلام کرد که این کشور سامانه های دفاع هوایی بیشتری را در قالب کمک های نظامی به اوکراین ارسال می کند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا و متحدانش به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سامانه های پدافند هوایی ادامه خواهند داد.
سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: «مسئله صادرات تسلیحاتی کره شمالی به روسیه برای عملیات نظامی در اوکراین ممکن است توسط کارشناسان ناظر بر اجرای رژیم تحریم‌ها بررسی شود.»
کاخ سفیدمدعی ارسال مخفیانه سلاح از کره شمالی به روسیه است.
شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نامه ای را که به کاخ سفید ارسال و طی آن خواستار مذاکره با روسیه درباره اوکراین شده بودند، پس گرفتند.
شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نامه ای را که به کاخ سفید ارسال و طی آن خواستار مذاکره با روسیه درباره اوکراین شده بودند، پس گرفتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ