کاخ سفید اعلام کرد که این کشور سامانه های دفاع هوایی بیشتری را در قالب کمک های نظامی به اوکراین ارسال می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن با وجود آگاهی از خطرات زیانبار بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان، قصد دارد هزاران بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد.
وزیر دفاع اوکراین می‌گوید این کشور قصد بکارگیری تسلیحات خوشه‌ای آمریکا در خاک روسیه را ندارد.
دبیر شورای امنیت روسیه بر این باور است که آمریکا و انگلیس با هدف توجیه گسترش ناتو، قصد دارند تا شرایط کشورهای آسیای مرکزی را بی‌ثبات کنند.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که رئیس جمهور روسیه در راستای اقدام تلافی‌جویانه علیه آمریکا، قصد داشته تا در خاک واشنگتن، از یکی از خطوط قرمز دو کشور رد شود!
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روابط این کشور و آمریکا با تنش‌های فراوان همراه است.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد دشمنی با هیچ کشوری را ندارد اما مجبور است به جنگی که به آن تحمیل شده، پاسخ دهد.
بنا به اعلام یک روزنامه‌نگار تحقیقی، دولت آمریکا قصد داشت با تهدید به انفجار خطوط لوله نورد استریم، روسیه را از حمله به اوکراین منصرف کند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا قصد دارد به پرواز پهپادها بر فراز دریای سیاه ادامه دهد اما این پهپادها با اقدامات پدافندی روسیه مواجه خواهد شد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که در لهستان با رهبران ۹ کشور عضو فرمت بخارست دیدار کرده، به آن‌ها گفته است که واشنگتن قصد ندارد حکومت روسیه را تغییر دهد.
فرمانده دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه می‌گوید که آمریکا قصد دارد تا با استفاده از گازهای سمی، در اوکراین حمله‌ای را تدارک دیده و روسیه را مقصر جلوه دهد.
رئیس جمهور آمریکا گفت که اقدام روسیه در تعلیق معاهده کنترل تسلیحات هجومی راهبردی (استارت نو) را دلیلی بر آماده شدن جهت استفاده از سلاح هسته ای نمی داند.
ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی پیشتر گفته بود که ایالات متحده و شرکای گروه هفت آن قصد دارند تا سالگرد عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین که ۲۴ فوریه است، محدودیت‌های بیشتری را اعمال کنند.
دولت آمریکا در تلاش است تا با فشار بر سوئیس دارایی های روسیه در این کشور را مصادره کند.
نشریه «هیل» در گزارشی مدعی شد که مقامات آمریکایی قصد دارند با تصویب لایحه‌ای، روسیه را به دلیل عملیات نظامی در اوکراین، «دولت متجاوز» قلمداد کنند.
کاخ ریاست جمهوری آمریکا با برگشتن از فرافکنی های پیشین خود علیه روسیه، اعلام کرد این کشور برنامه ای برای استفاده از سلاح هسته ای در جنگ ندارد.
ایران در زمان ابراهیم رئیسی برای ایجاد بلوک در برابر آمریکا و گسترش عمق استراتژیک خود با پیگیری روابط با روسیه، چین و آمریکای لاتین قصد دارد «نگاه به شرق» داشته باشد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعاهای برخی رسانه های غربی مبنی بر قصد ایران برای ارسال موشک به روسیه را تایید نکرد.
در بحبوحه الحاق مناطقی از اوکراین به روسیه، دولت آمریکا قصد دارد بسته تسلیحاتی جدیدی را راهی کی یف کند.
یک مقام آمریکایی از تصمیم نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد برای ارائه قطعنامه ای در محکومیت همه پرسی های روسیه در مناطقی از اوکراین خبر داد.
ایالات متحده قصد دارد سفیر خود را در سوریه تغییر دهد، اما قصدی برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با روسیه ندارد.
وزارت خزانه داری آمریکا بار دیگر ادعاهای تازه ای را علیه دولت روسیه به بهانه جنگ اوکراین مطرح کرد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا به طرز چشمگیری در حال افزایش قابلیت های تهاجمی خود در آسیا و اقیانوسیه است.
وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر رویکرد جنگ طلبانه این کشور و دیگر متحدان غربی آن برای تداوم درگیری ها در اوکراین تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ