در بودجه ۱۴۰۲ معادل۲ هزار ۸۵۸ میلیارد و۷۳۲ میلیون و۵۰۰ هزار تومان درآمدحاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای دربخش محصولات معدنی ونفتی در نظرگرفته شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر صمت گفت: رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس اوراق بهادار هستند، در اسفند ۱۴۰۱، ۱۲.۸ درصد بوده و نیز رشد تولید در چندین ماه از سال ۱۴۰۱ بالاتر از ۸ درصد بوده است.
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: اگر در سال 1402 حمایت انجام نشود نه تنها فرصت کسب سهمیه از دست می‌رود بلکه شمشیربازی به یک رشته عادی و یک رشته‌ای که در آن هیچ اتفاقی نمی افتد، تبدیل می‌شود.
بررسی وضعیت نقدینگی ریالی بخش غیر دولتی در نیمه اسفندماه سال 1401 در مقایسه با مقاطع مشابه سال های گذشته نشان می دهد که میزان کاهش رشد نقدینگی در طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است .
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از 5 سال را از بودجه 1402 حذف کرده، تصریح کرد: موضوع واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 و صحن علنی مجلس تصویب شد؛ مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و برای آن وقت گذاشته را بدون جهت حذف نمی کند.
با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود اما تعداد زیادی از فرهنگیان اعلام کرده اند که در آخرین لحظات سال 1401 حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آنها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است به طوریکه در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند .
سخنگوی شورای نگهبان از پایان جلسه بررسی لایحه بودجه 1402 کل کشور خبر داد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه، 16 اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت 8 و 15 دقیقه و با حضور 203 نفر از نمایندگان آغاز شد و آخرین مواد لایحه بودجه 1402 مورد بررسی قرار گرفت
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی تنفیذ حکم ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در لایحه بودجه سال 1402 کل کشور پرداخته است.
فلسفه تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی مدیریت درآمد-هزینه ای بوده است و در سال 1402 با انرژی و توان بیشتر، فعالیت ها را پیش خواهیم برد و به دنبال درآمدزایی برای ورزش کشور هستیم.
عضو شورای شهر تهران گفت: در لایحه‌ بودجه سال 1402 مبلغ خرید اتوبوس سه کابین رقم صفر به هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: لایحه بودجه سال 1402 دوشنبه اول اسفندماه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز ابراز امیدواری کرد بودجه ورزش در سال 1402 که بازی‌های آسیایی و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در پیش است، به شرایط بهتری برسد.
سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک از بودجه این کمیته در سال 1402 انتقاد کرد.
سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، کسری ۴۷۶ هزار میلیارد تومان بودجه در سال آینده را رد و تأکید کرد که در سال آینده کسری بودجه نخواهیم داشت. وی همچنین بیان کرد که در سال آینده تورم بالای ۴۰ درصد نیز نخواهیم داشت.
طبق لایحه بودجه سال 1402 دولت مجوز دریافت تسهیلات مالی خارجی را به میزان ۳۰ میلیارد یورو داده است.
لایحه بودجه سال 1402 امروز توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر نمایندگان مخالف بررسی چند دوازدهمی لایحه بودجه سال آینده کل کشور هستند، گفت: معتقدیم زمان کافی برای بررسی لایحه بودجه 1402 و لایحه برنامه هفتم توسعه وجود دارد و در این زمینه خلاء قانونی نداریم.
نمایندگان مجلس و رییس سازمان برنامه و بودجه می گویند براساس گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نخواهیم داشت و این مسئله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده ای نزدیک خواهد شد.
سخنگوی دولت، گفت: لایحه بودجه سال آینده، احکام دائمی از احکام سالانه به‌صورت تفکیک شده به مجلس محترم ارائه شود.
رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد به سرعت راهکار پرداخت حقوق براساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.
نرخ رشد نقدینگی (دوازده‌ماهه) از 40.5 درصد در پایان شهریور پارسال به 35 درصد در پایان شهریور 1401 کاهش یافته و رشد پایه پولی در دوازده ماهه منتهی به شهریورماه سال 1401 هم 33.1 درصد بوده است.
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با گذشت 23 روز از سال آبی (1402-1401) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود 18.32 میلیارد مترمکعب بوده است.
عملکرد استخراج شرکت ملی مس تا 26 شهریورماه 11 درصد از برنامه بیشتر بوده است و نسبت به مدت مشابه سال 1400 نیز عملکرد بهتری داشته است.
یک نماینده مجلس گفت: دولت به دلیل عدم عرضه کالاهای اساسی به نرخ شهریور سال 1400 تخلف کرده است و مجلس پیگیر این تخلف است لذا حذف عبارت «به نرخ پایان شهریور» در لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور تخلفی بزرگ تر است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ