وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۷/۵ درصد رتبه‌های ۱ تا ۱۰ زیرگروه‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فنی و رتبه‌های ۱ تا ۵ گروه‌های آموزشی هنر و زبان خارجی، مربوط به مدارس دولتی بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتقاد بنده بر این است که نمره دانش آموزان در این امتحانات افت نکرده بلکه واقعی شده است؛ زیرا در امتحانات قبلی، چنین استاندارد‌هایی در سطح ملی وجود نداشته است.
وزیر آموزش و پرورش: حضور معلمان در فضای مجازی مدیریت خواهد شد / در این فضا شاهد یک ولنگاری هستیم؛ تاکنون پروتکلی برای حضور معلمان تدوین نشده بود، اما بزودی اقداماتی را انجام خواهیم داد
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: امروزه دانش‌آموزان به دلیل کار کردن با وسایل نوین، انگلیسی را می‌دانند. البته در بسیاری از جا‌ها همکاران با استفاده از روش‌های مهارت محوری، دانش‌آموزان را به میدان آوردند. همچنین در کانون پرورش فکری نیز زبان‌های مختلف را داریم. ولی در مدارس چند زبان از زبان آلمانی تا زبان چینی را به عنوان اختیاری از سال ۱۴۰۳ اضافه می‌کنیم.
اصفهان- روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درپی انتشار فیلمی مبنی بر ایجاد مشکل در فرآیند آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای دانش‌آموز روشن‌دل فلاورجانی توضیحاتی داد.
وزیر آموزش و پرورش می‌گوید در روز اول ورودش به دولت با سوالی در مورد دربی مواجه شده و دچار لغزش زبانی شده است‌.
صحرایی مسیر قوی ساختن آموزش و پرورش را هماهنگی اجزای بدنه آموزش و پرورش با یکدیگر عنوان کرد و گفت: اگر در بخش‌هایی از آموزش و پرورش هماهنگ هستیم، هنر مدیران است اما باید این کار به طور سیستمی باشد، لذا نباید با یک انتصاب، هماهنگی از بین برود.
دانشگاه فرهنگیان، شایعات مربوط به نحوه هیأت علمی شدن مجتبی همتی فر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را تکذیب کرد.
در پی استعفای دکتر یوسف نوری از وزارت اموزش و پرورش رییس جمهور با پذیرش این استعفا برای وزارت آموزش و پرورش سرپرست انتخاب کرد.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان واریز معوقات رتبه بندی هم گفت: حقوق رتبه‌های پایه پرداخت شده است. تفاوتی میان رتبه پایه و رتبه استحقاقی افراد وجود دارد که رئیس جمهور هم در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه داشتند به آن اشاره کردند. به استناد قانون رتبه‌بندی و اعتباری که پیش‌بینی شده است اختلافی داشته ایم که این اختلاف هم با سازمان برنامه و بودجه و مبنای محاسباتی داشته‌است. این اختلاف محاسباتی به دستور رئیس جمهور در جلسه‌ای که به ریاست آقای مخبر در روز شنبه یا یکشنبه برگزار می‌شود، صحبت خواهد شد.
قم- عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از نحوه واریز حقوق معلمان اظهار داشت وزیر آموزش و پرورش باید از حقوق معلمان دفاع کند و در صورت عدم رتبه بندی بعد از تعطیلات استعفای وی را دنبال خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش درباره غیبت‌های دانش آموزان از مدارس در روز‌های اخیر گفت: همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند به جهت اینکه اولیاء خیلی نگران بودند. البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می‌کنند و ان‌شاءالله این دانش آموزان هم به آموزش حضوری برگردند.
وزیر آموزش و پرورش به دلیل نگرانی والدین در مساله مسمومیت دانش آموزان عذرخواهی کرد.
نوری در پاسخ به سوالی درخصوص موضوع مسمومیت‌ها اظهار کرد: وزارت بهداشت پیگیر آن هستند و نتیجه آن را اعلام خواهند کرد. قرار شده وزارت بهداشت نتیجه را از طریق رسانه‌ها اعلام کند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در عیادت دانش آموزان مسموم شده در قم ضمن عذرخواهی از خانواده‌ها قول پیگیری این مسئله را داد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن عیادت از دانش‌آموزان بستری در بیمارستان شهید بهشتی گفت: تیمی ویژه در تهران برای پیگیری مسئله دانش‌آموزان قم تشکیل شده است.
اهواز - وزیر آموزش و پرورش از طریق فرودگاه بین المللی آیت جمی آبادان وارد استان خوزستان شد.
نوری با بیان اینکه پس از تصویب سند بنیادین بازهم موانعی ایجاد کردند و سند ۲۰۳۰ را خواستند جایگزین کنند، گفت: حرکاتی در مهرماه امسال دیدیم نشأت گرفته از سند ۲۰۳۰ است بنابراین نتیجه می‌گیریم که باید سند خودمان را اجرا کنیم.
نوری به فضاسازی‌های رسانه‌ای ماه‌های گذشته پرداخت و تاکید کرد: ما در حوزه توجه و اعتماد به زنان، در آموزش و پرورش پیشتاز هستیم؛ حدود ۵۴ درصد معلمان ما زن هستند. درحالی دانش‌آموزان دختر ۴۹ درصد و دانش‌آموزان پسر ۵۱ درصد هستند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس گفت: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شود تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش‌آموزان نباشیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس گفت: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شود تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش‌آموزان نباشیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اما امسال نیز به دلیل آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف گاز و به علت سرمای هوا نیز مدارس تعطیل شده که اینگونه تعطیلات را در گذشته نداشتیم و در واقع این نوع تعطیلی مدارس بی‌سابقه بوده است.
رشت- رئیس مجمع نمایندگان گیلان از سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان برای بررسی مشکلات این حوزه خبر داد.
اصفهان- وزیر آموزش و پرورش صبح امروز برای شرکت در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز وارد اصفهان شد.‌
نوری با اشاره به جایگاه زن در نظام سلطه و اقدامات دشمن برای تغییر نگرش‌ها و دیدگاه‌های زنان گفت: به عنوان مثال سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند. سیاست‌هایی نیز برای جلوگیری از آن مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت، اما در آموزش و پرورش کار روی بعد فرهنگی باید انجام شود که بسیار مهم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ