فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی با قرار گرفتن در لیست 15 نامزد اولیه، یک قدم به نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم بین المللی (که امسال نامش از بهترین فیلم خارجی به بین المللی تغییر کرده) نزدیک شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر غروب مریخ به دانشمندان کمک می‌کند تا تعیین کنند که غبار مریخ تا چه اندازه در جو امتداد می‌یابد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به دنبال غبار یا ابر‌های یخی بگردند.
یک شعله قدرتمند خورشیدی سیگنال های رادیویی و ناوبری در سراسر آمریکای شمالی را مختل کرد.
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید دستگاه نورگیر خورشیدی خودتنظیم که به منظور تامین نور ساختمان‌های شمالی با نور کم استفاده می‌شود، خبر داد.
فعالیت خورشید در ماه های اخیر افزایش یافته است و به نظر می رسد اوج چرخه زندگی آن که پیش تر برای اواسط سال 2025 میلادی پیش بینی شده بود به سال جاری انتقال یافته است.
براساس تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانان پارک ملی توران، یوزپلنگ ایرانی ماده به نام «خورشید» (با نام سابق تلخاب)، روز گذشته به همراه چهار توله‌اش در این منطقه دیده شد.
اشکان خورشیدی داور مازنی دربی که تا لحظه حضور در زمین و پیش از مصدومیت سوت‌های خوبی زد، فصل آینده هم در جمع داوران لیگ برتری حاضر خواهد بود.
لکه‌های خورشیدی پیچیده یا گروهی از لکه‌های خورشیدی می‌توانند منشاء رویداد‌های انفجاری مانند شعله‌های خورشیدی یا فوران جِرم از تاج خورشید (coronal mass ejections) – عامل ایجاد کننده توفان خورشیدی – باشند.
کمبود ویتامین D باعث مشکلات مزمن سلامتی و افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. برخی از کارشناسان معتقدند ترس ما از بیرون رفتن بدون استفاده از ضد آفتاب باعث کاهش سطح ویتامین D می‌شود. دانستن اینکه چگونه و چه زمانی به طور ایمن نور خورشید را جذب کنید، می‌تواند برای افزایش سطح ویتامین D بدن شما حیاتی باشد.
متخصصان بر این باورند که معمولا اعتقاد بر این است که استفاده بیش از حد از صفحه نمایش باعث افزایش نزدیک‌بینی می‌شود، اما این رابطه از نظر علمی ثابت نشده و استفاده بیش از حد از صفحه نمایش باعث خستگی چشم می‌شود و اطلاعات کافی برای نتیجه‌گیری اینکه منجر به نزدیک‌بینی می‌شود، وجود ندارد.
این دقیقا همان سوالی است که احتمالا سال‌ها پیش زمانی که در یک ساحل آفتابی زیبا در یک جزیره گرم و دوست داشتنی نشسته بودید از خود پرسیدید. آیا نور خورشید ما را شادتر می‌کند یا خیر؟
پنل خورشیدی شفاف یک فناوری پیشرفته است که انرژی نور را از پنجره‌ها یا هر سطح شیشه‌ای بدون توجه به زاویه جمع آوری و استفاده می‌کند. این پتانسیل را دارد که از نظر گسترش دامنه انرژی خورشیدی، بازی را تغییر دهد.
درحالیکه شراره‌های خورشیدی فورا به سمت زمین سفر می‌کنند، CME‌ها ممکن است ۱۵ تا ۱۸ ساعت طول بکشد تا به زمین برسند. از آنجایی که این شراره‌ها در فضا با سرعت‌های متفاوتی حرکت می‌کنند، با توجه به سرعت پایین حرکت‌شان، ممکن است روی هم انباشته شوند، و ما می‌توانیم تا چند روز آینده شاهد حضور آن‌ها باشیم.
دانشمندان چینی از لیزرهای قدرتمند برای شبیه‌سازی شراره‌های خورشیدی که باعث انفجارهای مغناطیسی در سطح خورشید با توانایی آسیب و ایجاد اختلال در سیستم‌های ارتباطی زمین شوند، استفاده کردند.
یک انفجار مهیب در خورشید، یک شراره خورشیدی قوی را از یک لکه جدید خورشیدی در روز ۹ ژانویه ۲۰۲۳ آزاد کرد. این لکه به آرامی به سمت زمین می‌چرخد.
در آزمایشی یک قطعه سنگ در مقابل عدسی بزرگی قرار گرفت. این عدسی، اشعه خورشید را در یک نقطه روی سنگ جمع کرد و باعث ذوب شدن آن شد.
به نظرمی رسد لندر اینسایت ناسا برای همیشه خاموش شده است زیرا گرد وغبار جمع شده روی پنل های خورشیدی آن مانع از تولید برق و ادامه فعالیت ابزار شده است.
نشریه اکیپ در گزارش خود از فینال جام جهانی به شدت از نمایش عثمان دمبله و اولیویه ژیرو انتقاد کرد و نوشت که نمره آنها در بازی حتی صفر هم نبود.
قرار است طی پروژه ای به نام «سولاریس» پنل های خورشیدی عظیمی به فضا فرستاده شوند تا با جمع آوری انرژی ستاره آن را به برق تبدیل و به زمین بتابانند.
کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی ها با حضور در تمرین امشب این تیم، برای دیدار غنا آماده شد.
خورشید گرفتگی سوم آبان ماه ۱۴۰۱ توسط بسیاری از مراکز، مدارس و انجمن های مجهز به سیستمهای رصدی رویت شده و تصاویری به ثبت رسیده است.
کارشناس نجوم درباره اعتدال پاییزی گفت: امروز خورشید در ساعت ۴:۳۴ دقیقه به وقت مرکزی ایران در نقطه اعتدال پاییزی قرار گرفت.
اگر چه در عصر ملکه ویکتوریا گفته می شد «خورشید در مستعمرات بریتانیا غروب نمی کند» اما در دوره ملکه الیزابت، استعمار جای خود را به برپایی کودتا و مداخله نظامی در کشورهای مختلف جهان داد.
از میان ۳ فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و «یلدا» ساخته مسعود بخشی، فیلم «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد.
«منک» تازه‌ترین اثر دیوید فینچر با ده نامزدی پیشتاز است و در مقابل «خورشید» نماینده ایران در بخش اسکار غیرانگلیسی زبان نتوانست به جمع نامزدهای این جایزه راه یابد و مطابق با پیش‌بینی‌ها حذف شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ