ضرورت بهسازی محیط با نقش تعیین کننده فرمانداران، بخشداران و دهیاران و حمایت همه جانبه دستگاه ها، توجه به بخش آموزش سلامت با استفاده از ظرفیت سفیران سلامت مدارس، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی و برآورد هزینه‌ها و تشکیل کمیته بودجه برای تامین اعتبارات لازم، نظارت و ارزشیابی و در نهایت درمان از موارد حائز اهمیت است که باید به آن‌ها توجه جدی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمدرضا امینی، مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران با تأیید شناسایی پشه آئدس در چند نقطه از گیلان، اظهار کرد: سال‌هاست در بسیاری از نقاط اروپا گونه‌ای از پشه به نام آئدس شناسایی و از سال‌ها پیش با رویکرد پیشگیرانه، ایستگاه‌های صید حشره در برخی شهرستان‌های گیلان راه‌اندازی شده است.
هنگامی که شروع به خاراندن جای نیش می‌کنید، منافذی در پوست شما ایجاد می‌کند که اجازه ورود باکتری‌ها را می‌دهد و باعث عفونت می‌شود.
ویدئویی از یک درخت عجیب را که پشه تولید می‌کند ببینید.
آزمایش میزان اثرگذاری اسپری ضد پشه در محفظه حشرات را ببینید.
سرمربی تیم ملی قطر به شدت نسبت به داوری‌ها در رقابت‌های گلد کاپ آمریکا انتقاد کرد.
سازمان کنترل پشه و ناقل منطقه اورنج کاونتی در کالیفرانیا در اقدامی برای مقابله با افزایش جمعیت پشه ها و جلوگیری از گسترش بیماری ها از پهپاد مجهز به گلوله های حاوی تخم باکتری استفاده می کند.
یک حیوان وجود دارد که عصر‌های تابستان را خراب می‌کند: پشه. در حالی که پشه‌ها عموما ناقل هیچ نوع بیماری‌ای نیستند نیش خارش دار آنان جالب و سرگرم کننده نیست.
پشه خاکی‌های "فلبوتوموس پاپاتاسی" به صورت زنده از نقاط مختلف استان اصفهان که مهم‌ترین کانون لیشمانیوز جلدی روستایی (سالک) در ایران است، صید شدند. باکتری‌های روده پشه خاکی‌ها که در حین گزش ممکن است وارد پوست میزبان شوند از طریق ترشح اجباری بزاق استحصال و هویت آن‌ها مشخص شده است.
کمک داور دیدار نساجی و پرسپولیس شایعات مطرح شده درباره ورود یک پشه به گلوی خود در حین بازی را تکذیب کرد.
برزیل یکی از کشورهای جهان با بالاترین نرخ های ابتلا به عفونت تب دنگی است و به عنوان نمونه، بیش از دو میلیون مورد در سال 2022 گزارش شده است.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چگونه بزاق یک پشه حامل ویروس عمل تب دِنگی با ماده‌ای پر شده که ممکن است پاسخ سیستم ایمنی بدن ما را سرکوب کند و خطر عفونت را افزایش دهد.
یک گربه که در حال استراحت کردن بود با دیدن یک پشه شروع به گرفتن پشه کرد.
چه نیش پشه باشد یا یک بیماری زمینه ای، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود که شما احساس خارش کنید. شما می‌توانید برای کاهش این علائم، بهترین غذا‌ها را به رژیم غذایی خود بگنجانید.
پژوهشگران برای اولین بار موفق شدند نقشه‌ای از مغز پشه ترسیم کنند که تمام یاخته‌های عصبی و نحوه اتصالشان با یکدیگر را نشان می‌دهد
پژوهشگران دریافتند که موش ها پس از نیش پشه های ناقل ویروس چائویانگ-زیکا یک واکنش ایمنی محافظتی نشان داده و در نتیجه پادتن هایی ایجاد شد که بیش از پنج ماه دوام آوردند.
عثمان دمبله دیشب یک گل سه امتیازی زد و کمک کرد بارسلونا در یکی از دشوارترین بازی‌های فصل خود در زمین اتلتیکو برنده شود. ال‌موسکیتو (پشه) یک بار دیگر سرنوشت‌ساز شد.
طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، پشه ها سالانه بین ۷۲۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ انسان را به بیماری مبتلا می کنند. خطرناک ترین این بیماری ها مالاریا است، اما پشه ها ناقل بیماری های کشنده دیگری مانند تب دنگی و تب زرد نیز هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به دلیل توانایی این پشه در تخم‌گذاری در کمترین سطوح آبی نظیر بشقاب‌های زیر گلدان‌ها، آب تجمع یافته در ظروف رهاشده و... و احتمال ورود آن به استان را تشدید می‌کند.
پژوهشگران دانشگاه راکفلر در نیویورک دریافتند افرادی که سطوح بالاتری از اسید‌های خاص را روی پوست خود دارند ۱۰۰ برابر بیش‌تر برای پشه ماده Aedes aegypti نوعی از پشه مسئول انتشار بیماری‌هایی مانند دنگی، چیکونگونیا، تب زرد و زیکا جذاب‌تر هستند.
کارشناس مدیریت بیماری‌های منتقله از «آئدس» اداره بیماری‌های قابل انتقال از ناقلین وزارت بهداشت گفت: پشه آئدس می‌تواند علاوه بر ایجاد بیماری دانگ، سبب بروز بیماری‌هایی نظیر زیکا و چیکن گونیا شود. گسترش بیماری‌ها از طریق پشه آئدس و سایر پشه‌ها و ناقلین، وابسته به شرایط محیطی است. مبادلات کالا و مسافرت‌های انسان‌ها دو راه عمده انتقال این بیماری بین کشور‌ها است؛ چرا که پشه آئدس می‌تواند از این طرق وارد کشور‌های مختلف شود.
توانایی پشه‌ها در یافتن انسان‌ها برای نیش زدن حتی پس از حذف یک خانواده کامل از پروتئین‌های تشخیص دهنده بوی انسان در پشه، محققان دانشگاه راکفلر در نیویورک را شگفت‌زده کرد.
به طور خاص در تابستان سال جاری افزایش چشمگیر موارد ابتلا در ایتالیا رخ داده که باعث نگرانی مقام‌های بهداشتی آن کشور شده است. تنها در هفته گذشته، ۵۰ مورد دیگر از ابتلا به تب نیل غربی در ایتالیا گزارش شده جایی که عفونت‌های این ویروس در تابستان امسال افزایش یافته است.
یحیی گل‌محمدی با شلوغترین کادرفنی چند سال اخیر خود تمرینات پرسپولیس را اداره می‌کند.
چسب زرد ضد حشره راه حلی سریع برای از بین بردن حشرات و پشه‌های سیاه گیاهان است. استفاده از رنگ زرد باعث جلب توجه حشرات در این نوار‌ها می‌شود و با نزدیک شدن به سطح چسب به آن می‌چسبند، دقیقا مشابه با چسبیدن مگنت یخچال برروی بدنه فلزی یخچال‌ها، با این تفاوت که حشرات دیگر توانایی جدا کردن خود از چسب را ندارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ