پشه خاکی‌های "فلبوتوموس پاپاتاسی" به صورت زنده از نقاط مختلف استان اصفهان که مهم‌ترین کانون لیشمانیوز جلدی روستایی (سالک) در ایران است، صید شدند. باکتری‌های روده پشه خاکی‌ها که در حین گزش ممکن است وارد پوست میزبان شوند از طریق ترشح اجباری بزاق استحصال و هویت آن‌ها مشخص شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹۹ درصد تالاب گاوخونی خشک شده و این تالاب خود به کانون خیزش گرد و غبار تبدیل شده است.
اهل سفر که باشید تابستان و پاییز قزوین تفاوتی ندارد، اما اگر پاییز به نیمه‌اش رسیده و شما به دنبال یک شهر زیبا و نزدیک می‌گردید، قزوین انتخاب خوبی است. قزوین با یک عالم بنا و ساختمان زیبا رتبه اول را در ثبت آثار، در فهرست ملی دارد. ضمن آنکه اواسط آبان طبیعت پاییزی اطراف شهر هم دست کمی از زیبایی‌های داخل شهر ندارد.
اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش محلی طی یک ماه اخیر گفت: اصفهان محل مناسبی برای اراذل و اوباش نیست.
اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش محلی طی یک ماه اخیر گفت: اصفهان دیگر محل مناسبی برای اراذل و اوباش خطرناک نیست.
اصفهان- رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از میزبانی اصفهان برای برگزاری بزرگترین رویداد فناوری جهان اسلام معروف به جایزه مصطفی (ص) خبرداد.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از وجود ۱۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی گردوغبار در شرق اصفهان خبر داد.
اصفهان- فرماندار ورزنه گفت: در سال‌های اخیر یک پنجم اراضی کشاورزی شهرستان ورزنه زیر کشت محصول رفته است و زمین‌های بایر به کانون ریزگرد تبدیل شدند.
اصفهان- استاندار اصفهان از آمادگی این استان برای برگزاری و میزبانی شایسته از کنفرانس جهانی گردوغبار در این دیار خبرداد.
اصفهان- معاون انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: ۲۷۰ میلیون هکتار منشا گردوغبار در کشورهای همسایه ایران وجود دارد و سالانه ۱۴۷ میلیون تُن ریزگرد از این مناطق به کشور گسیل می‌شود.
اصفهان- مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: این استان با واریز ۲۸ هزار میلیارد ریال به خزانه، سهم ۲ درصدی از درآمد گمرکات ایران را به خود اختصاص داده است.
اصفهان - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: تالاب بین‌المللی گاوخونی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.
اردبیل- سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: تیم اصفهان در اولین دوره لیگ والیبال دختران دانشگاه فرهنگیان کشور به مقام قهرمانی رسید.
اصفهان- رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تا کنون هفت امتحان نهایی به‌خوبی برگزار شده است و با مشکل خاصی در خصوص برگزاری امتحانات رو به رو نبودیم.
اصفهان- فرمانده یگان منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان پایگاه اطفا حریق هوایی ندارد، گفت: ایجاد ۲ پایگاه اطفا حریق در اصفهان برای مهار آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها ضروری است.
اصفهان- فرمانده یگان منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان پایگاه اطفا حریق هوایی ندارد، گفت: ایجاد ۲ پایگاه اطفا حریق در اصفهان برای مهار آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها ضروری است.
اصفهان- اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان دیدار و بر گسترش روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.
حسینی از شناخت دو طرفه اش با امیر قلعه نویی صحبت می کند و می گوید تلاشش را برای دعوت به تیم ملی انجام می دهد.
اصفهان- رئیس شورای هماهنگی اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ مسافر را جابه جا کرده است.
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از کسب رتبه دوم کشوری این استان در زمینه تردد گردشگران نوروزی خبر داد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وقوع رگبارهای بهاری در اکثر نقاط استان در روزهای سه‌شنبه‌ و چهارشنبه (یکم و دوم فروردین) خبرداد.
اصفهان- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان گفت: دفاتر اسناد رسمی بدلیل رکود بازار بشدت زیان‌ده شدند و درآمد حدود ۶۰ درصد این دفاتر در استان تکافوی هزینه‌ها را نمی ‌دهد.
اصفهان- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به وضعیت ناگوار دفاتر اسناد رسمی شد.
اصفهان- متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مساحت تالاب‌های کشور ظرفیت تبدیل شدن به کانون گردوغبار را دارند، مشکلات ریشه‌ای وضعیت بحرانی تالاب‌ها را تشریح کرد.
امام جمعه اصفهان: به نامزدهای انتخاباتی ایراد گرفته می‌شود که فلان وعده را دادی اما تا کنون انجام نشده است؛ باید دقت داشت هنگامی که مدیری، وارد میدان عمل می‌شود با اولویت‌های متفاوتی رو به رو می‌شود که شاید وعده انتخاباتی او در این اولویت‌ها قرار ندارد، بنابراین او باید برای ساماندهی امور کشور به اولویت‌ها رسیدگی کند نه برخی از وعده‌های انتخاباتی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ