تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چگونه بزاق یک پشه حامل ویروس عمل تب دِنگی با ماده‌ای پر شده که ممکن است پاسخ سیستم ایمنی بدن ما را سرکوب کند و خطر عفونت را افزایش دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحقیق جدید نشان می دهد با اندازه گیری گلبول های سفید در بزاق به وسیله یک دهانشویه طی ۳۰ ثانیه می توان علائم هشداردهنده بیماری قلبی را در افراد جوان و سالم ردیابی کرد.
خیابان مولوی و یادگار اسماعیل بزاز، بعد از خیابان مختاری حالا به دومین تقاطع مهم خیابان وحدت اسلامی بدل شده است، اما نام اسماعیل بزاز روی هیچ تابلویی دیده نمی شود. ماجرا به دوره ای برمی گردد که رضا پهلوی دستور داد نام چهار شاعر بزرگ ایرانی را روی چهار خیابان بزرگ تهران بگذارند.
به نظر می رسد عصر تست های بارداری معمولی در حال پایان یافتن است زیرا نخستین تست بارداری مبتنی بر بزاق دهان به بازار عرضه می شود.
با همکاری راهبردی دو شرکت و ترکیب فناوری آنها، تراشه‌های گرافنی ساخته شده که به سرعت می‌تواند چندین پاتوژن را در نمونه‌های خون یا بزاق تشخیص دهد.
پاکدامن پس از بیست‌ودو سال توانست ایران را صاحب مدال طلای انفرادی آسیا کند و برای اولین بار بالاتر از شمشیربازان کره جنوبی قرار گرفت. آخرین نشان طلای ایران را پیمان فخری (مربی پاکدامن) سال ۲۰۰۱ به دست آورده بود.
پشه خاکی‌های "فلبوتوموس پاپاتاسی" به صورت زنده از نقاط مختلف استان اصفهان که مهم‌ترین کانون لیشمانیوز جلدی روستایی (سالک) در ایران است، صید شدند. باکتری‌های روده پشه خاکی‌ها که در حین گزش ممکن است وارد پوست میزبان شوند از طریق ترشح اجباری بزاق استحصال و هویت آن‌ها مشخص شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی‌قراری، تاری دید، افزایش تعریق و ترشح بزاق و تنگی تنفس از علائم گزش است که فرد باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.
گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که برگزاری جلسه کابینه رژیم صهیونیستی در یکی از تونل‌های زیر دیوار براق در مسجدالاقصی، به این رژیم مشروعیت نمی‌بخشد.
یک ابزار تازه مبتنی بر کریسپر می تواند باکتری را در بزاق دهان ردیابی کند.
در بهار تولید خون در بدن افزایش می‌یابد و همین امر امکان ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و موجب بیماری‌های خونریزی دهنده، ترک برداشتن رگ‌ها، پیدایش بزاق خون آلود و سرفه می‌شود. در این فصل گرمی هوا اخلاط موادی را که به دلیل سرمای زمستان و کاهش تعریق در بدن حبس شده‌اند، رقیق کرده و به حرکت در می‌آورد.
براق نسخه ایرانی نفربر چینی تایپ ۸۶ است که خود بر اساس بی ام پی ۱ روسی ساخته شده است. از قرار پس از برهم خوردن روابط بین دو کشور٬ سودان همچنان به ساخت آن‌ها ادامه می‌دهد.
علاقه کلاغ ها به اشیا براق و زیور آلات ثابت شده است اما علاقه عجیب کلاغ به شانه کردن پرهایش تعجب بر انگیز است. این کلاغ عجیب زمانی که می بیند صاحبش شانه را کنار گذاشته رفتار هوشمندانه ای نشان میدهد و دوباره شانه را به دست صاحبش می دهد.
مار چلیپر، دیگر مار سمی شمال است که گونه‌ای از مار آبی است که در بیشتر جاهای کره زمین زندگی می‌کند. این مار جزء مارهای بزاق سمی یا دهان سمی قرار می‌گیرد، یعنی این مار نیش ندارد ولی بزاق این مار سمی است اما زهر این مار در صورت دندان گرفتن انسان معمولاً آسیب جدی به انسان نمی‌رساند.
بزاق یک روان کننده طبیعی دهان است که نه تنها نقش مهمی در پاکیزه نگه داشتن دهان دارد بلکه به هضم غذا نیز کمک می‌کند.
موهایی سالم با روغن آرگان برای شما مثل یک معجزه عمل می‌کند. روغن آرگان یک محصول همه‌کاره و طبیعی است که از درخت آرگان مراکشی مشتق شده است و برای بهبود سلامت پوست سر و آبرسانی به موهای شما عالی است.
پولک پوست ها با زبان دراز و باریک و بزاق چسبناک، مورچه ها و موریانه هارا می خورند. آنها زمان احساس خطر مانند جوجه تیغی خود را جمع می کنند و تنها کفتار و گربه ایان بزرگ قادر به نفوذ به پوشش فلسی آن ها هستند.
زنجبیل بزاق انسان را تحریک و به تولید صفرا کمک می‌کند
بزاق دهان یک ماده کاملا بی رنگ و شفاف است که از شش غده اصلی در دهان ترشح می‌شود، وجود بزاق در دهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که مهم‌تر از همه مرطوب نگه داشتن دهان در هنگام حرف زدن است. علاوه بر این وجود بزاق در دهان به سلامت هر چه بیشتر دهان، دندان و لثه‌ها کمک می‌کند، که در برخی از شرایط مختلف می‌تواند عوامل متعددی باعث غلیظ شدن بزاق شود، این امر می‌تواند با خود مشکلاتی را پدید آورد.
برخی از کانال‌های تلگرامی جعلی به دنبال افزایش قیمت دلار در بزار بوده و قیمت‌های غیر واقعی را به دنبال کنندگان خود ارائه می‌کنند.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است به‌طور موقت یا مزمن بزاق بیش از حد را تجربه کنید. دلایلی برای ترشح بیش از حد بزاق، از جمله ترشح بیش از حد آب دهان هنگام خواب، آلرژی‌های فصلی، عفونت‌های تنفسی، عوارض جانبی دارو یا نتیجه سکته مغزی یا سایر اختلالات عصبی وجود دارد.
آیا افزایش بزاق دهان خطرناک است؟
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.
همه ما بوی بد نفس صبحگاهی را تجربه می‌کنیم در حالی که برخی بیش‌تر از دیگران از آن رنج می‌برند. بوی بد نفس صبحگاهی زمانی رخ می‌دهد که جریان بزاق ما در هنگام خواب کُند یا متوقف شود و بدون بزاق برای شستن، رقیق کردن یا شستشو همه چیز راکد می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ