در این گزارش به بررسی علت‌های احتمالی کاهش نرخ بهره بین بانکی خواهیم پرداخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسین محمودی اصل گفت: برای لغو مصوبه دلایل محکمی وجود دارد چرا که دولت به جای اجرای مصوبه مجلس به اجرای لایحه خود اقدام کرده است.
عضو اتاق مشترک ایران و عراق گفت: تجار عراقی برای معامله با طرف ایرانی از ارز آزاد استفاده می کنند، بنابراین برای کاهش ریسک باید معاملات بر اساس یک نرخ ارز ثابت غیر از دینار و ریال صورت گیرد.
۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری مصادف بود با سنگین‌ترین ریزش بورس و کسی خبر نداشت که چرا این اتفاق رخ داد! درست ۵۱ روز بعد علت این ریزش سنگین مشخص شد. ماجرا به نامه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باز می‌گشت. حالا پرسش این است که چرا هیات مدیره و سهامداران عمده سکوت کرده اند؟ نکته ای که مجید عشقی رئیس سازمان بورس حدودا یک سال پیش و در گفتگو با نبض بورس به آن اشاره کرد.
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: امسال نرخ گوجه فرنگی تحویلی به کارخانه‌های گوجه فرنگی بین ۵ تا ۵,۵۰۰ هزار تومان بوده و نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
فرزین گفت: موضوع نرخ ارز، همه را نگران کرده، البته در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. نوسان نرخ ارز به سایر بازار‌ها علامت می‌دهد و باعث بی‌ثباتی می‌شود.
قیمت گذاری دستوری همیشه بلایی برای صنایع کشور است و این رویه هیچ گاه نتوانسته است اقتصاد را به سمت درست هدایت کند.
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به استفاده از ابزار نرخ بهره گفت: روسیه در مقطعی با افزایش یکباره نرخ بهره از تحریم‌ها عبور کرد؛ اما به‌طورکلی نقش تغییرات بهره در اقتصادهای مختلف دنیا متفاوت است
چرا با وجود اینکه از ابتدای سال جاری شاهد افزایش قیمت قند و شکر در بازار هستیم، دولت نرخ آن را به طور رسمی اعلام نمی کند؟
نمی توان پذیرفت که در آغاز هفته، شورای رقابت برای هفده خودروی مونتاژی، قیمت جدید مشخص کند اما تا به امروز سوالات و ابهامات بسیاری در خصوص ضمانت اجرایی آن بدون پاسخ باشد و اینکه تکلیف مردمی که در هفته های گذشته در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده‌اند چه خواهد شد و کدام نرخ مبنای محاسبه است!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ادامه یافتن وضعیت فعلی مصرف غیربهینه گاز باعث می‌شود که ناچاراً گاز بخش خانگی و یا صنعتی را قطع کنیم. اصلاح نرخ خوراک و سوخت صنایع و اجرای تعرفه گذاری پلکانی برای غیریارانه‌ای شدن مصارف خارج از استاندارد صنایع یکی از این راهکارهاست که ما را به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا سوق خواهد داد.
در حالی که چند روزی است نرخ ارز در بازار با روند افزایشی مواجه شده است، صبح امروز در شروع معاملات رسمی بازار متشکل ارزی و صرافی‌های مجاز، شاخص ارزی به طرز معناداری قد کشید و به رکورد جدید رسید.
نخست وزیر ژاپن می‌گوید کشورش به دلیل کاهش نرخ زاد و ولد در آستانه ناتوانی به عنوان یک جامعه است. ژاپن با ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت سال گذشته فقط ۸۰۰ هزار تولد به ثبت رساند. این رقم در دهه ۱۹۷۰ بیش از دو میلیون بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تعیین نرخ دلار ۲۳ هزار تومانی در بودجه غیرواقعی است، چرا که قطعا دولت ارز خود را با نرخ ۲۳ هزار تومان نمی‌فروشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نرخ ارز آزاد باید کاهش یابد، چرا که اگر فاصله بین نرخ ارز نیمایی و آزاد کم شود، مفاسد و رانت کاهش می‌یابد.
امروز مطالبی همچون آخرین نرخ دلار توافقی در تابلوی صرافی ها، چرا قیمت‌ها ریزشی شدند؟، خبری مهم برای سهامداران ذوب، مجمع فسپا ۱۴۰۱ | چه میزان افزایش سرمایه تصویب شد؟، آخرین سیگنال‌ها برای بورس فردا، کدام شرکت‌ها افزایش سرمایه دارند؟، مزیت صندوق درآمد ثابت افران نسبت به سپرده بانکی چیست؟، خرید ربع سکه در بورس کالا | چه کسانی می‌توانند ربع سکه بخرند؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
ارز نیمایی ضربه بزرگی به صادرات وارد کرد. کسانی که از استقلال بانک مرکزی صحبت می‌کنند بدانند زمانی که رئیس بانک مرکزی تئوری و راهبرد درستی نداشته باشد و فردی کارآمد نباشد به نتیجه نخواهیم رسید. افزایش نرخ ارز را به اغتشاشات و خارج از کشور ارجاع ندهید چرا که این فرار رو به جلو است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: دلار در دنیا تقویت شد؛ چرا که ارزش دلار به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از ۰.۵ به چهار درصد طی چند مرحله تقویت شده است. در بیش از ۹۰ کشور، نرخ‌های بهره را افزایش دادند و این افزایش نرخ بهره به ویژه در آمریکا، منجر به تقویت دلار شد.
در شرایطی که شاهد تغییر روابط سیاست خارجی و سخت شدن معاملات ارزی و یا تغییر قیمت دلار هرات نیستیم، افزایش نرخ ارز منطقی نیست.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: خوشبختانه نرخ مهاجرت در شهر تهران منفی شده است. اما مهاجرت معکوس از تهران به سمت شهرستان‌های استان تهران مانند اسلام‌شهر، پرند، پردیس و شهر‌های دیگر انجام می‌شود که دلیل آن گران شدن زمین و مسکن و سخت‌تر شدن شرایط زندگی در تهران است.
در بحبوحه موج تورمی که جهان را تحت فشار قرار داده و بانک‌های مرکزی را وادار به افزایش نرخ بهره به امید کاهش فشارهای تورمی می‌کند طرح تراس برای کاهش مالیات‌ها به ویژه برای ثروتمندترین افراد جامعه به منزله ریختن بنزین بر روی آتش بود یک آتش سوزی اقتصادی.
نظام بانکی و نرخ سود سپرده های بانکی همواره به عنوان یک رقیب جدی برای بازار سرمایه و سهامداران مطرح بوده است. نرخ سود سپرده بانکی چرا برای بورسی ها مهم است و چگونه می تواند بر بازار سرمایه تاثیر بگذارد؟
خان‌محمدی دربارۀ برخی حواشی شکل گرفته دربارۀ عفاف و حجاب گفت: ما از همان ابتدا مطرح کردیم که بدحجابی جرم نیست بلکه تخلف است وباید با آن برخورد لازم صورت گیرد. ما با مدل فعلی برخورد گشت ارشاد موافق نیستیم و پیشنهاد دادیم طرحشان را ارتقاء دهند، چرا که مثل سابق نمی‌توان با مردم رفتار کرد، از این جهت بود که آن را تخلف در نظر گرفتیم نه جرم که تاکنون مورد موافقت نهادهای مربوطه قرار گرفته منتها به تصویب نرسیده است.
در روز سه‌شنبه ۲۸ تیر ماه ۳۳ شرکت بورسی و فرابورسی مجمع برگزار خواهند کرد. این ۳۳ نماد کدام اند؟ و دستور جلسه برگزاری مجمع این نماد‌ها چیست؟
چرا آمریکا باید نیازمند برجام باشد؟ تورمش دو رقمی است؟ نرخ سرمایه گذاری اش منفی است؟ رشد اقتصادی اش متوقف شده؟ چی توی سر شماهاست؟ چی دقیقا؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ