عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تعیین نرخ دلار ۲۳ هزار تومانی در بودجه غیرواقعی است، چرا که قطعا دولت ارز خود را با نرخ ۲۳ هزار تومان نمی‌فروشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح از مداخلات آمریکا برای تحت فشار قرار دادن عراق از طریق اهرم‌های مختلف به ویژه دلار انتقاد کرد.
پس از آنکه بسیاری کشورها از روسیه و چین گرفته تا مصر و پاکستان حذف دلار از مبادلات تجارت خارجی خود را کلید زدند حالا خبر رسیده پای فرانسه هم به این ماجرا باز شده است.
روند نزولی دلار در بازارهای غیر رسمی روز چهارشنبه با شدت بیشتری ادامه یافت و این ارز طی ۲ ساعت ابتدایی معاملات، کانال ۵۴ هزار تومانی را ترک کرد.
براساس توافق دو کشور، بعد از این تسویه حساب واردات آرژانتین از چین به یوان پرداخت خواهد شد.
تغییرات نرخ‌های پیشنهادی صرافی‌ها و مرکز مبادله ارز و طلا برای خرید دلار نقدی نشان می‌دهد، طی دو روز گذشته نرخ خرید دلار در صرافی‌ها کمتر از نرخ خرید دلار در مرکز مبادله ارز و طلا بوده است.
اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به اهمیت ابزاری دلار در اعمال تحریم علیه کشورهای جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به افول جایگاه اقتصادی دلار در جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
احیای روابط دوجانبه بین عربستان سعودی و ایران، با میانجیگری چین در ماه مارس، به عنوان یک گام مهم به سوی صلح در دوره طولانی آشفتگی در خاورمیانه تلقی شده است.
شکارچیان شهاب‌سنگ، خود را برای رفتن به جنگل و یافتن قطعات شهاب‌سنگ و دریافت پاداش ۲۵هزار دلاری آماده کرده‌اند.
دلار جهانی در مقابل طلا کوتاه آمد
یکی از تمرین‌های جانسون، دراز و نشست با دستگاه است که اکنون او می‌تواند در مدت زمان فقط نیم ساعت، ۲۰هزار دراز و نشست انجام دهد. بررسی‌ها نشان داده است، این برنامه ۲ میلیون دلاری توانسته ظرفیت ریه‌های جانسون و قوای جسمانی او را به یک جوان ۱۸ ساله برساند.
فرزین در رابطه با میزان ارزی که در اختیار مردم است، گفت: در سرقتی که از ۱۱۶ صندوق بانک ملی صورت گرفت، برآوردی از میزان ارزی که در این صندوق‌ها بود، وجود دارد. بر اساس این برآورد و در نظر گرفتن تعداد تمام صندوق‌های کشور بنظر می‌رسد حدود ۱۶ میلیارد دلار ارز در دست مردم و در صندوق‌ها باشد.
برخی رسانه‌ها از توافق علی شمخانى دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه براى حذف دلار از روابط تجارى روسیه و ایران خبر داده‌اند اما هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید یا رد نکرده است.
در اولین روز کاری سال جدید، فعالان بازار‌های مالی شاهد ثبات نسبی شاخص ارزی و رشد شاخص بورس بودند. این در شرایطی است که به تازگی رئیس کل بانک مرکزی، مهار تورم و حمایت عملی از تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده و رئیس سازمان بورس نیز برای فعالان بازار سرمایه، توصیه مهمی داشته است.
قیمت دلار در بازار مبادله با افت قیمت هزار تومانی و در صرافی ملی با افت ۲هزار تومانی مواجه شد.
قیمت دلار در بازار مبادله با افت قیمت هزار تومانی و در صرافی ملی با افت ۲هزار تومانی مواجه شد.
تثبیت نرخ دلار سیاست باطلی بود که به نظر می‌رسید رئیس جدید بانک مرکزی نیز بر آن پافشاری دارد. محمدرضا فرزین در مصاحبه‌های گوناگون بر دلار ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی برای بورس تاکید کرد و این سیگنال منفی در حالی که دلار هر روز سقف‌های جدید قیمتی را در بازار آزاد می‌شکست سرمایه‌های زیادی را از بازار سرمایه فراری داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال ۱۴۰۲، ۸۵ دلار پیش‌بینی کرده است، گفت: همان طور که در نظر گرفتن این عدد برای فروش نفت غیرواقعی است، تعیین نرخ دلار ۲۳ هزار تومانی در بودجه هم غیرواقعی است.
گزارش‌های ۹ماهه و فصل پاییز اکثر شرکت‌های بورسی منتشر شد. نگاهی کلی به عملکرد صنایع مختلف نشان می‌دهد صنایع صادراتی با توجه به موانعی، از جمله اعمال عوارض صادرات توسط دولت، نتوانستند عملکرد آنچنان مطلوبی را به ثبت برسانند. این در حالی است که در صنایع دلاری نیز با توجه به بی‌نصیب ماندن شرکت‌ها از افزایش نرخ دلار به واسطه تثبیت نرخ دلار نیما در کانال ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان، عملکرد کلی در حد انتظار بازار سهام نبوده است
فرزین رئیس بانک مرکزی گفت: افرادی که ۲هزار دلار دریافت کرده اند فعلا آیین نامه اجازه نمی‌دهد این افراد ارز دولتی دریافت کنند.
محسن پیرهادی گفت: افزایش ۴۰ درصدی سقف بودجه همان ۴۰ درصد تورمی است که اکنون در اقتصاد وجود دارد و از نظر قدرت خرید تغییری در ارقام بودجه به وجود نیامده است. بر همین اساس می‌توان گفت که لایحه بودجه سال آتی نه تنها تغییری با سال جاری نداشته بلکه اگر تا پایان سال تورم افزایش پیدا کند، بودجه ۱۴۰۲ کاهش هم پیدا کرده است.
جایشانکار گفت: «از فوریه، اروپا شش برابر بیشتر از هند انرژی فسیلی از روسیه وارد کرده است؛ بنابراین اگر جامعه‌ای با سرانه ۶۰هزار دلار احساس کند که باید از خود مراقبت کند (و من این را به عنوان امری مشروع می‌پذیرم)، آن‌ها نباید انتظار داشته باشند که جامعه‌ای با سرانه ۲هزار دلار ضربه بخورد.»
براساس شنیده‌ها پیشنهاد ابتدایی نرخ ارز در بودجه ۲۶ هزار تومان بوده که مورد موافقت قرار نگرفته است، به‌نظر می‌رسد که نرخ ۲۳ هزار تومان که در بودجه سال گذشته نیز قرار گرفته بود در بودجه سال آینده نیز قرار خواهد داشت.
منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا گفت: اقتصاد با دستور درست نمی‌شود. دولت را با دلار ۲۳ هزار تومان تحویل گرفت امروز ۳۸ هزار تومان را رد کرده است یعنی نصف ثروت ایرانیان به کاه تبدیل شد. کاش کاه بود که حداقل می‌ارزید؛ بنابراین شیوه دستوری خوب نیست. تصیمات حوزه ریاست جمهوری نیاز به عقلانیت و اندیشه دارد. اگر آقای رئیسی حرفی می‌زند باید ۱۰ دانشگاه پشت آن حرف را امضا کنند. قبل از آنکه آقای رئیسی بگوید این باید بشود آن باید بشود، ۱۰ دانشگاه باید آن حرف را تایید کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ