رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با بیان اینکه استیضاح آخرین راهکار مواجه با مسئله است، گفت: هر استیضاح هزینه سنگینی برای دولت به همراه دارد و این اتفاق سرعت حرکت قطار دولت را کند می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دلخوش گفت: تعامل دو سویه است و نمایندگان و وزرا باید هر دو برای وحدت و تعامل تلاش کنند و این هم‌منوط به انجام وظیفه است، اما این خطا سبب ایجاد حساسیت در مجلس شده است، لذا بر اساس قانون استیضاح وزیر کشور کلید خورده است و این استیضاح باید پیگیری شود. در مجموع این موضوع باید تعیین تکلیف شود.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با بیان اینکه استیضاح آخرین راهکار مواجهه با مسئله است، گفت: هر استیضاح هزینه سنگینی برای دولت به همراه دارد و این اتفاق سرعت حرکت قطار دولت را کند می‌کند.
رئیس مجلس گفت: در آئین نامه داخلی مجلس هیچ گونه الزامی برای حضور رئیس جمهور در جلسات استیضاح نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزرا به معنای تقابل مجلس با دولت نیست، گفت: مجلس و دولت در موضوعات مختلف با یکدیگر کاملاً هماهنگ هستند.
خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: قطعا استیضاح وزرا به هماهنگی این سیاست‌ها کمک نخواهد کرد و این کار صرفاً فرصت را از ما خواهد گرفت و وزارت‌خانه‌ها را چند ماه دچار مشکلات تصمیم‌گیری کند.
نمایندگان مجلس که خود اعتراف می‌کنند از استیضاح مسئولین اجرائی عاجزند. مردم هم که گرفتار روزمرگی و سروسامان دادن به زندگی از سروسامان افتاده خود هستند. تنها راه باقیمانده اینست که خود مسئولین با توسل به تقوا جای خود را به کسانی بدهند که از اهلیت لازم برای حل مشکلات مردم برخوردار باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم در رسیدگی به درخواست‌های استیضاح وزرا بر اساس آیین‌نامه پیش رویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت رئیسه تمام تلاش خود را می‌کند تا روند رسیدگی به درخواست استیضاح وزرا براساس آئین‌نامه در مجلس دنبال شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت رئیسه تمام تلاش خود را می‌کند تا روند رسیدگی به درخواست استیضاح وزرا براساس آئین‌نامه در مجلس دنبال شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: روند رسیدگی به درخواست استیضاح وزرا در هیئت رئیسه باید برای نمایندگان به صورت شفاف توضیح داده شود.
هفت نفر از وزرا هفته جاری جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسات کمیسیون‌ها حضور می‌یابند و طرح استیضاح وزیر صمت هم رسیدگی می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: قرار بود خیلی از وزرا استیضاح شوند، ولی قالیباف اجازه نمی‌دهد و مدام می‌گویند مصلحت نیست!
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بعضی استیضاح‌های وزرا امضاهایی دارند، اما به طور جدی مطرح نشده است.
نماینده مردم تبریزدر مجلس گفت: استیضاح حق نمایندگان مجلس است اما دلایل آن باید روشن باشد.
تعداد بالای استیضاح وزیران در هیات‌رییسه، احتمالا بی‌ارتباط با نزدیک شدن به موسم انتخابات مجلس دوازدهم نباشد. با روی کار آمدن دولت، نمایندگان مجلس حمایت‌های کم‌نظیری از دولت انجام دادند ولی دیگر حجم مشکلات آنقدر بالا رفته که همان نمایندگان در نطق‌ها و مصاحبه‌های‌شان دولت را به نقد می‌کشند.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم ارجاع طرح‌های نمایندگان برای استیضاح وزرا از سوی هیئت رئیسه مجلس، گفت: ۵۸ نفر در سامانه خواستار استیضاح وزیر بهداشت هستند؛ جراید، مطبوعات و نمایندگان بدانند که کلمه «اعلام وصول» برای استیضاح در آیین نامه نیامده و هیئت رئیسه موظف است بلافاصله درخواست استیضاح را ارجاع دهند و مابقی موضوع را به صحن بسپارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: الان در مجلس در مورد برخی از وزرا بحث هایی مطرح است و فکر می کنم اگر این وزرا جدیتی به‌کار نبرند، به طور قطع در مسیر استیضاح قرار خواهند گرفت.
صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: استیضاح نه تنها تهدیدی برای دولت نیست بلکه زمینه تقویت کابینه برای جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های وزرا را فراهم می‌کند. بنده قصد در مورد فعل و انفعالاتی که در ۱۴ ماه اخیر در بازار خودرو گذشته است مواردی را مطرح کنم.
رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس به دستگاه‌های متخلف از قانون صدور مجوزها هشدار داد: اگر ظرف چند روز آینده در خصوص مجوزها اقدام نکنید از استیضاح وزرایی که استنکاف کنند دریغ نخواهیم کرد.
حسین جلالی نماینده مجلس گفت: هنوز عمر دولت یکساله نشده است که به جای تعامل، تقابل و چنگ‌اندازی به دولت شروع شده است. هر روز کشاندن وزرا به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و سوال و استیضاح معنی ندارد، چرا که با این کار‌ها فرصت خدمت از دولت گرفته می‌شود.
کلیت مجلس به عملکرد وزرا نگاه می‌کند و بر آن مبنا پیگیر سوال و استیضاح می‌شود. اصل اول و مبنای اکثریت نمایندگان به استیضاح آن است که وزیر مورد نظر از توانایی، کارآیی و کارآمدی لازم برخوردار نیست که البته ممکن است برخی خلاف این مدنظرشان باشد.
شاخص کل بورس چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۹۷۳۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۲۸ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.
براساس بخشنامه بانک مرکزی به صرافی‌ها، فروش ارز مسافرتی به افراد دو تابعیتی و کسانی که در خارج از کشور اقامت دارند، ممنوع است.
بیگی نژاد گفت: قالیباف تلاش دارد که استیضاح وزرا شکل نگیرد و روابط دولت و مجلس دوستانه و برادرانه باقی بماند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ