کاملیا کاظمی طلاچی به حدی از این خبر شگفت‌زده شده بود که تا نیم ساعت قادر نبود خانواده‌اش را در جریان بگذارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستاره مظهری نام خود را به عنوان اولین زن مسلمان در رقابت‌های جهانی موج سواری السالوادور که انتخابی بازی‌های المپیک پاریس نیز بود، ثبت کرد.
ستاره مظهری نام خود را به عنوان اولین زن مسلمان در رقابت‌های جهانی موج سواری السالوادور که انتخابی بازی‌های المپیک پاریس نیز بود، ثبت کرد.
الکسا به BuzzFeed گفت: “من می‌خواستم هوش مصنوعی را آزمایش کنم و ببینم که آیا می‌تواند نه تنها ویژگی‌های افراد مختلف در سراسر جهان، بلکه فرهنگ‌ها را نیز تشخیص دهد – که این کار را انجام داد. مثالش همان کلاه گاوچرانی روی سر زنی است که تصور می‌شود از ایالات متحده است.
وقتی به ایران بازگشتم، در رشته موتورکراس فعالیتم را شروع کردم، ولی آن زمان فدراسیون به مدت ۲ الی ۳ سال اجازه موتورسواری بانوان در رشته رِیس را نمی‌داد. آن زمان، من و ۳ خانم دیگر پیگیر این مهم بودیم. بعد از دوندگی‌های بسیار به ما اجازه ورود به پیست را دادند. از آن زمان به بعد، هم آموزش‌ها شروع شد و هم یک روز در هفته در پیست آزادی تمرین می‌کردیم که رفته رفته تعداد خانم‌های موتورسوار نیز بیشتر شد.
مریم طلایی از سوی فدراسیون بین‌المللی خودرو‌های تاریخی، برترین موتورسوار رالی ۲۰۲۳ اتریش معرفی شد.
این زن ایرانی برترین موتورسوار رالی جهانی شد
یک زن ایرانی برترین موتورسوار رالی جهانی شد
شاید هرگاه صحبت از یک نخبه ریاضی و یا دانشگاه هاروارد می‌شود، به یاد زنده‌یاد مریم میرزاخانی بیفتیم. میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه «استنفورد» بود. او در سال ۲۰۱۴ به دلیل کنش‌گری در زمینه «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضا‌های پیمانه‌ای آن‌ها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی اولین زن و ایرانی برنده مدال فیلدز است.
با وجود آنکه خاتمی در ۱۶ آذر سال گذشته در بیانیه‌ای به حرکت‌های هنجارشکن صورت گرفته در برخی دانشگاه‌ها رسمیت داده بود این‌بار، اما با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی» تلاش کرد با جنایت‌های صورت گرفته نیز مرزبندی کند و بگوید: «اگر زندگی می‌خواهیم، زندگی در براندازی پیدا نمی‌شود؛ چراکه در آن صورت ایران روزگار خوبی نخواهد داشت و آشوب و ناآرامی‌های سنگینی را درپی خواهد داشت.» این سخنان خاتمی درحالی که همواره تلاش دارد پس از مشخص شدن جهت‌گیری‌ها درفضای سیاسی کشور مواضع خود را تنظیم کند تا شاید در «تیم برنده» قرار بگیرد، اما همواره به بی‌اعتباری بیشتر وی ختم شده است.
اولین زن ایرانی پایش را به قله ۸۰۹۱ متری رساند
افسانه حسامی‌فرد به عنوان اولین زن ایرانی موفق شد، قله آناپورنا را فتح کند.
فصیحی طی پنج ماه اخیر در ترکیه زندگی و تمرین می‌کند و حالا یک مدال ارزنده برای ورزش زنان ایران و همچنین دوومیدانی کشورمان کسب کرده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور توضیحاتی درباره کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار ارائه داد.
وقتی کاملیا طلاچی در پمپ بنزینی در انتاریو توقف کرد، تصور می‌کرد این‌بار هم بلیت لاتاری‌اش برنده نشده و مثل هربار خبری از جایزه نیست.
وقتی کاملیا طلاچی در پمپ بنزینی در انتاریو توقف کرد، تصور می‌کرد این‌بار هم بلیت لاتاری‌اش برنده نشده و مثل هربار خبری از جایزه نیست.
یک زن ایرانی در اتریش مدیر تیم ملی شد!
زن ایرانی قربانی آتش سوزی هتل کربلا
ستاد امدادرسانی شهری عراق بیان کرد: در پی آتش‌سوزی هتلی در کربلای معلی تیم‌های امدادرسانی توانستند ۴۲ نفر را نجات دهند، اما دو زن که یکی عراقی و دیگری ایرانی است، جان خود را از دست دادند.
پشت خط زن تیم ملی والیبال هلند گفت: قدرت دو تیم والیبال ایران و هلند نزدیک است، اما ما برنده می‌شویم.
پشت خط زن تیم ملی والیبال هلند گفت: قدرت دو تیم نزدیک است، اما ما برنده می‌شویم.
مشاور رئیس سازمان بورس گفت: پیشنهادهای متنوع بورس کالا به مقامات مرتبط به بازار سرمایه سوریه ارسال شده است. در حال حاضر، منتظریم که طرف سوری نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند تا از این طریق وارد فاز جدید از همکاری خود با این کشور شویم.
دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته ای نسبت به خطر بروز جنگ هسته ای در جهان هشدار داد.
افسانه حسامی‌فرد، بانوی کوهنورد کشورمان موفق شد به‌عنوان نخستین زن ایرانی قله ۸۶۱۱ متری کی‌۲ را فتح کند.
تاثیر حضور کم‌رونق بخش خصوصی در سال پاندمی و در پی آن کاهش حدود 40 درصدی تولیدات سینمای ایران بر کیفیت کلی فیلم‌ها، قابل پیش‌بینی بود. ..

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ