افسانه حسامی‌فرد، بانوی کوهنورد کشورمان موفق شد به‌عنوان نخستین زن ایرانی قله ۸۶۱۱ متری کی‌۲ را فتح کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بانوی تنیسور ایرانی نخستین بازی خود در رده سنی بزرگسالان را با برتری پشت سرگذاشت.
بانوی تنیسور ایرانی نخستین بازی خود در رده سنی بزرگسالان را با برتری پشت سرگذاشت.
معصومه آباد به عنوان اولین سفیر زن در دولت سیزدهم منصوب شد.
دکتر سودابه داوران که پیش از این اولین زن در دنیا بود که مدال علمی یونسکو در نانوتکنولوژی را دریافت کرده بود، در موفقیت جدید خود مدال طلای آکادمی مخترعان اروپا را کسب کرد.
ستاره مظهری نام خود را به عنوان اولین زن مسلمان در رقابت‌های جهانی موج سواری السالوادور که انتخابی بازی‌های المپیک پاریس نیز بود، ثبت کرد.
ستاره مظهری نام خود را به عنوان اولین زن مسلمان در رقابت‌های جهانی موج سواری السالوادور که انتخابی بازی‌های المپیک پاریس نیز بود، ثبت کرد.
فرخ‌رو پارسا اولین مدیر کل زن در ایران، از اولین نمایندگان زن مجلس در ایران و اولین وزیر زن ایرانی در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ در زندان اوین اعدام شد.
پنج مرد و یک زن ایرانی با اعلام فدراسیون جهانی والیبال در سمت‌ها و مسئولیت‌های مختلف در لیگ‌ ملت‌ها 2023 نقش‌آفرینی‌ خواهند کرد.
شاید هرگاه صحبت از یک نخبه ریاضی و یا دانشگاه هاروارد می‌شود، به یاد زنده‌یاد مریم میرزاخانی بیفتیم. میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه «استنفورد» بود. او در سال ۲۰۱۴ به دلیل کنش‌گری در زمینه «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضا‌های پیمانه‌ای آن‌ها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی اولین زن و ایرانی برنده مدال فیلدز است.
راحله طهماسبی سروستانی که پیش از این به عنوان اولین دریانورد زن ایران مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان کشوری قرار گرفته بود، اینبار بعنوان اولین کاپیتان زن ایرانی برای استان فارس افتخار آفرینی کرد.
اولین زن ایرانی پایش را به قله ۸۰۹۱ متری رساند
افسانه حسامی‌فرد به عنوان اولین زن ایرانی موفق شد، قله آناپورنا را فتح کند.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: روز پنجشنبه ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته به هواداران زن اجازه داد تا برای تماشای بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل همتای روس خود وارد ورزشگاه شوند. در این دیدار که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، صد‌ها زن ایرانی با حضور در ورزشگاه آزادی تهران، تیم ملی را تشویق کردند.
با ورود پیانو به ایران در سال ۱۲۸۱، عصمت الدوله جزو اولین زنان ایرانی بود که نواختن پیانو را فرا گرفت. عصمت‌الدوله در آن زمان نمی‌دانست که در آینده او را اولین زن پیانیست ایران خواهند دانست و نامش در لیست اولین‌ها ثبت خواهد شد.
آندرومدا که با نام زن در زنجیر نیز شناخته می‌شود، نزدیک‌ترین کهکشان به کهکشان راه‌شیری است و با چشم غیرمسلح می‌توان آن را دید. اولین کسی که به وجود این جرم آسمانی پی برد، ستاره‌شناس ایرانی، «عبدالرحمن الصوفی» در سال ۹۶۵ میلادی بود. او این کهکشان را در کتاب ستارگان ثابت خود با عنوان «لکه سحابی» یا «ابر کوچک» ذکر کرد.
با توجه به نبود پزشک ایرانی زن برای کار در بیمارستان، قرار شد دو قابله اروپایی استخدام شوند، اما این موضوع به دلایلی میسر نشد و در نهایت زنی به نام «فراسکینا» که دیپلم قابلگی داشت و در تهران ساکن بود، مسئول اداره درمانگاه عمومی شد.
پیش از این نیز گمانه زنی رسانه‌ها بر این مبنا بود که در صورت پیروزی مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، عنوان دبیرکلی فدراسیون نیز به پریا شهریاری پیشنهاد خواهد شد، اما در تازه‌ترین خبر، عضویت رسمی شهریاری در فیفا اتفاق جالب توجه‌های را رقم زده است.
پیام فدراسیون فوتبال به پریا شهریاری آمده است: از پیوستن شما به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به عنوان یک ایرانی، احساس غرور کنیم، اگرچه از حضور سرمایه ارزشمندی چون شما محروم خواهیم ماند.
کانال تلگرام «کنسول ایران در قبرس» جمعه ۱۱ شهریور طی مطلب کوتاهی ضمن تایید این حادثه نوشته که «کنسول این نمایندگی» در اولین ساعت پخش ویدیوی ضرب و شتم این زن ایرانی به بیمارستان رفته و از او عیادت کرده است.
کانال تلگرام «کنسول ایران در قبرس» جمعه ۱۱ شهریور طی مطلب کوتاهی ضمن تایید این حادثه نوشته که «کنسول این نمایندگی» در اولین ساعت پخش ویدیوی ضرب و شتم این زن ایرانی به بیمارستان رفته و از او عیادت کرده است.
گزینه نایب رئیسی فدراسیون فوتبال ایران بعد از ۱۹ سال فعالیت مستمر در ایران، حالا در تجربه‌ای جدید به استخدام رسمی فیفا درآمد.
اولین عکس از جایگاه تماشاگران زن در بازی‌های لیگ ایران
امروز مطالبی همچون دلار توافقی گران شد، خبری مهم برای خساپا،  فولاد تاثیرگذارترین نماد بر شاخص کل، جاماندگان سود سهام عدالت بخوانند، مجمع شکام ۱۴۰۱ | شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟، سیگنال منفی و مهم نظام بانکی به بازار سرمایه، چرا سهامداران به سمت سیگنال فروشان می‌روند؟، گزارش عملکرد، زمان برگزاری مجمع و زمان پرداخت سود ۴ نماد پالایش، حمایت مهم شاخص کل کجاست؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته ای نسبت به خطر بروز جنگ هسته ای در جهان هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ