رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی گفت: بازار گوشت مرغ بدون کمبود و زیر نرخ مصوب دولت تا پایان سال تامین است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شهری مثل تهران بالاتر از ۶۰ درصد هزینه‌های خانواده صرف اجاره بها می‌شود. خانواده‌ای که ۲۰ میلیون تومان درامد دارد گاهی تا ۱۵ میلیون تومان بابت اجاره واحد هزینه می‌کند، این درحالی است که حقوق و دستمزد زیر بیست درصد افزایش پیدا می‌کند و دولت نیز تورم را ۴۶ درصدی می‌داند و ادعای کنترل تورم را دارد. در برخی دیگر از اقلام پر مصرف از جمله مرغ، گوشت و لبنیات نیز وضعیت به همین ترتیب است و مردم می‌بینند که این اقلام با تورم بالاتر از تورم ۴۶ درصدی که دولت اعلام کرده است فروخته می‌شود. در نتیجه این شائبه پیش می‌آید که تورم اعلام شده از سوی دولت با واقعیت بازار، همخوانی ندارد.
عضو هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد؛ از این تعداد ۵۵ هزار تن صادر و باقی به مصرف داخل رسید.
قیمت در بازار گوشت قرمز و سفید همچنان بالاست و هر کیلو گوشت گوسفندی بین ۳۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده و گوشت مرغ با وجود تعیین نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان به مبلغ ۸۸ هزار تومان به فروش می رسد.
نژاد آرین به عنوان نژادی بومی به دلیل شرایط جسمی که دارد نمی‌تواند بیش از یک کیلو و ۱۰۰ گرم وزن بگیرد. از این رو در بخش جوجه ریزی باید محاسبات آماری دقیق انجام شود.
بازار گوشت مرغ با وجود اخباری مبنی بر توزیع مرغ به میزان کافی و اعلام شماره تماس برای اطلاع رسانی از گران فروشان همچنان نا به سامان بوده و هر کیلو بین ۷۳ تا ۸۵ هزار تومان متغیر است.
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه مرغ و فرآورده‌های گوشتی در استان گفت: تأمین فرآورده‌های گوشتی و تنظیم بازار مرغ گیلان در اولویت سازمان است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازار گوشت مرغ در مسیر تعادل در حرکت است.
در حالی مرغ طی هفته‌های گذشته در استان‌های مختلف خبرساز، کمیاب و گران شده است که مسئولان از توزیع مرغ گرم و منجمد برای کنترل بازار خبر می‌دهند، اما همچنان قیمت مرغ چند پا دارد!
بازار گوشت مرغ این روزها با انواع قیمت‌ها رو به رو است در حالی که مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد قیمت هر کیلو گوشت مرغ بدون تغییر ۶۳ هزار تومان است.
ساداتی نژاد گفت: مرغ منجمد ایرانی، بهداشتی، باکیفیت و قیمت مناسب در دسترس است و کمبودی در تامین مرغ منجمد وجود ندارد.
مشهد ـ مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید تخم مرغ امسال در بازار خراسان رضوی همچنان مازاد بر نیاز مصرف داخل است.
مشهد ـ رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه مشکل توزیع مرغ گرم در بازار مشهد نیست، گفت: شهروندان نگران کمبود گوشت مرغ در بازار نباشند.
عضو شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان مرغ تخم گذار گفت: کیفیت بخشی از ذرت های موجود دربازار مناسب نبوده و برخی تولیدکنندگان از موادشیمیایی استفاده می کنند تا زرده تخم مرغ، مشتری پسند باشد.
مدیر بهره برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری گفت: در ۴۸ ساعت گذشته بازار تقاضای ۲۰ درصد رشد داشته و خرید مردم سبب می‌شود تا هم به سبد خانوارها و هم به تولیدکنندگان کمک شود.
مدیر بهره برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری گفت: در ۴۸ ساعت گذشته بازار تقاضا ۲۰ درصد رشد داشته و خرید مردم سبب می‌شود تا هم به سبد خانوارها و هم به تولیدکنندگان کمک شود.
رصد بازار کالاهای اساسی حاکی از نوسان بین ۱۰۰۰ تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان دراقلام مختلف غذایی بوده که این تفاوت قیمت‌ها علاوه بر نزدیک شدن تاریخ انقضا به بزرگی و کوچکی فروشگاه ها هم برمی گردد.
بر اساس مصوبات شورای قیمت گذاری مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ تنظیم بازار گوشت مرغ به اتحادیه مرغداران کشور واگذار شد.
بررسی میدانی بازار مرغ حاکی از کمترین نوسان قیمتی در این بازار داشته و افت تقاضا و مازاد تولید، قیمت گوشت سفید را در فروشگاه حتی به مبلغ کمتر از ۴۷ هزار تومان رسانده است.
مقدار تولید گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل ۳۲ درصد و نسبت به مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش یافت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تامین کامل بازار گوشت مرغ و تخم‌مرغ کشور انجام شده و علاوه‌بر آن، ۱۰۰ هزار تن مرغ و ۸۰ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان سال صادرات خواهیم داشت.
قیمت گوشت مرغ در آذر نوسان زیادی داشت و از کیلویی 45 تا 63 هزار تومان متغیر بود.
توضیحات اعرابی معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تربار استان تهران را در خصوص وضعیت امروز بازار مرغ میدان بهمن را مشاهده می‌کنید.
سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون قیمت مرغ گرم در استان ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان است، گفت: عرضه این کالا کمتر از نرخ مصوب کشوری انجام می‌شود.
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توزیع گوشت مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی در بازار خبر داد و گفت: ذخایر گوشت مرغ کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ