مشهد ـ مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید تخم مرغ امسال در بازار خراسان رضوی همچنان مازاد بر نیاز مصرف داخل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تن ماهی به همراه تخم مرغ به هیچ وجه ترکیب مناسبی نیست! حتی در طب سنتی نیز گفته شده که از مصرف ماهی و تخم مرغ اجتناب کنید.
برای نخستین بار در جهان پودر سفیده تخم‌مرغ به روش الکتروهیدرودینامیک در دانشگاه تبریز تهیه و تولید شد.
در سال ۲۰۰۶، در باغ وحش چستر در انگلستان یک کومودور ماده به نام فلورا که هیچ تماسی با کومودور نری نداشت تعدادی تخم بارور گذاشت که تحقیقات نشان داد تنها حاوی دی ان‌ای خود او هستند. این اولین باری بود که بکرزایی در میان اژدها‌های کومودو در اسارت به ثبت می‌رسید. اما ابا مطالعات بیشتر محققان به این نتیجه رسیده اند که این پدیده معمولاً در میان کومودو‌ها رخ می‌دهد. اما این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟
عضو هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد؛ از این تعداد ۵۵ هزار تن صادر و باقی به مصرف داخل رسید.
تربت حیدریه ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت حیدریه از تولید ۱۹۰ تن پیله در این شهرستان خبر داد.
در حقیقت فرآیند تولید به این صورت است که جوجه یکروزه سه ماه کف زمین و سه ماه در داخل قفس تولید تخم مرغ، پرورش داده می‌شود. زمانی که مرغ شروع به تخم‌گذاری می‌کند، چون جوان بوده و ابتدای تولید است، در دو ماه اول تخم گذاری ممکن است یک تخم مرغ دو زرده بگذارد.
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، از تولید ۳۲۳ میلیون عدد تخم چشم‌زده ماهی در ۵۰ مرکز تکثیر در کشور خبر داد و گفت: این میزان تولید ۶۱ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.
از مصرف غذا‌های آلرژی‌زا پرهیز کنید. این مواد خوراکی با تولید مخاط بیشتر، علایم حساسیتی را وخیم‌تر می‌کنند. از برخی از این مواد خوراکی می‌توان به محصولات لبنی، غلات حاوی گلوتن، تخم‌مرغ، شکر، سیب‌زمینی و دیگر سبزیجات ریشه‌ای نشاسته‌ای و خوراکی‌های سرخ و فرآوری‌شده اشاره کرد.
بیوه قهوه‌ای (گونه‌ای نزدیک به عنکبوت بیوه سیاه)، حدود سال ۱۹۳۵ و احتمالا از آمریکای جنوبی به فلوریدا رسید. یک مادر، چندین کیسه تخم و احتمالا هزاران بچه عنکبوت تولید می‌کند. دقیقا مثل بیوه سیاه، عنکبوت‌های بیوه قهوه‌ای هم تمایل دارند تا نزدیک انسان‌ها زندگی کنند.
پرنده " رابین" بیشتر در آمریکای شمالی از آلاسکا و کانادا به سمت جنوب تا شمال فلوریدا و مکزیک تولید مثل می‌کند. رابین یکی از اولین گونه‌های پرندگان است که تخم‌های خود را در میان شاخ و برگ‌ها پنهان میکند.
گل‌های مردار که از نظر گیاه شناسی به عنوان طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف طبقه بندی می‌شوند، می‌توانند بوی گوشت پوسیده یا پوسیدگی را تقلید کنند؛ بسته به گیاه، رایحه‌ای که از آن ساطع می‌شود، می‌تواند از تخم مرغ فاسد گرفته تا بوی مشخص انسانی مرگ متفاوت باشد. شکل ظاهری گل‌های مردار نیز متفاوت است، اما ظاهر آن‌ها حتی از بوی آن‌ها هم دلخراش‌تر است.
عضو شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان مرغ تخم گذار درباره چگونگی شناسایی تخم مرغ‌های زرده طلا شیمیایی و طبیعی توضیح داد: تخم مرغ‌هایی که زرده آن‌ها به رنگ قرمز نزدیک است تا زردی شفاف در واقع با خوراک‌های شیمیایی تولید شده‌اند.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرانه مصرف محصولات شیلات نسبت به استاندارد جهانی پایین بوده در حالی که ظرفیت تولید کشور حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.
تخم مرغ، مرغ و ماهی از آزمایشگاه: سنگاپور اولین کشور در جهان می‌باشد که فروش گوشت تولید شده از سلول‌های بنیادی را تایید کرده است. با این وجود، این پرسش مطرح می‌شود که آیا گوشت تولید شده در آزمایشگاه برای تغذیه جهان کافی می‌باشد؟
دبیر انجمن صنفی جوجه یک روزه گفت: ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار که برای جوجه ریزی در نظر گرفته شده بود برای تعدیل مازاد از گردونه تولید خارج شده و به مصارف دیگر رسید.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماهانه حدود ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: مشکلی در تامین و توزیع تخم مرغ مورد نیاز مردم نداریم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم گذار گفت: سال گذشته یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن تخم مرغ تولید شده بود که این رقم در سال جاری به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات، پیش بینی کرد: امسال ۳۸۰ تا ۴۰۰ میلیون عدد تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در داخل کشور تولید شود.
یک تولیدکننده تخم مرغ معتقد است علاوه بر افزایش قیمت تولید با حذف ارز ترجیحی، پایین بودن قیمت خرید تضمینی در کارخانه و پایین بودن توان اقتصادی از مهمترین مشکلات این صنعت است.
گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای جبران میزان هزینه‌های تولیدکنندگان، قیمت مرغ و تخم مرغ نیازمند افزایش و البته اصلاح است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین محموله دام زنده برای صادرات در قرنطینه است، گفت: از تولید کنندگان مرغ مادر ۳۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار خرید تضمینی شد تا گله‌ها حفظ شود
مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی غنی از پروتئین باعث کاهش تولید هورمون گرسنگی گرلین می‌شود. غذاهای با پروتئین بالا شامل تخم مرغ، گوشت بدون چربی و مرغ، ماهی، لبنیات، سویا، حبوبات، آجیل و دانه‌ها هستند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شدند که می تواند تخم ماهی های چشم زده را از تخم های ناسالم تشخیص دهد و تعداد آنها را شمارش کند.
در واقع چیزی که مرغ می‌خورد رنگ زرده تخمش را تعیین می‌کند. همه چیز در حضور کاروتنوئید رخ می‌دهد، رنگدانه‌ای ارگانیک با قابلیت حل شدن در چربی که عموماً توسط جلبک‌ها، گیاهان، قارچ‌ها و باکتری‌ها تولید می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ