بنا به اعلام نیروی هوایی مالی، این کشور جنگنده های جدیدی از وزارت دفاع روسیه دریافت کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به نظر می‌رسد که شایعات عدم فروش جنگنده‌های روسی به ایران نیز تأییدی بر احتمال گسست این اتحاد باشد. درواقع، نظرات وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران حاکی از آن است که پروژه خرید هواپیما‌های جنگنده رادارگریز روسی، به‌ویژه سوخو Su-۳۵ دیگر مطرح نخواهد بود.
فرماندهی مرکزی آمریکا ویدئویی از رهگیری پهپادهای آمریکایی توسط جنگنده‌های روسی را منتشر کرد که نشان می‌دهد هواپیماهای روسی پهپادهای آمریکایی‌ها را در آسمان سوریه رهگیری می‌کنند.
فرماندهی مرکزی آمریکا ویدئویی از رهگیری پهپادهای آمریکایی توسط جنگنده‌های روسی را منتشر کرد که نشان می‌دهد هواپیماهای روسی پهپادهای آمریکایی‌ها را در آسمان سوریه رهگیری می‌کنند.
فرماندهی مرکزی آمریکا ویدئویی از رهگیری پهپادهای آمریکایی توسط جنگنده‌های روسی را منتشر کرد که نشان می‌دهد هواپیماهای روسی پهپادهای آمریکایی‌ها را در آسمان سوریه رهگیری می‌کنند.
وزارت دفاع روسیه اوایل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، جنگنده‌های تاکتیکی این کشور بر فراز دریای بالتیک و با هدف اصلی تست آمادگی برای اجرای عملیات ضربتی و وظایف خاص، مانور انجام دادند.
ابتکار جالب روس‌ها در نصب و حمل کردن پهپاد‌های شاهد۱۳۶ روی جنگنده‌های مافوق صوت سوخو و توپولف سوژه رسانه‌های اروپایی شد.
نیروی هوایی ایران قرار است در هفته‌های آینده اولین دسته از جنگنده‌های پیشرفته سوخو Su-۳۵ را تحویل بگیرد.
یک مرکز روسی مستقر در سوریه اعلام کرد که حمله هوایی بامداد شنبه علیه زیرساخت‌های غیرنظامی در استان حمص توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
طبق اسناد فاش‌شده وزارت دفاع آمریکا در ماه سپتامبر گذشته جنگنده‌های روسی تلاش داشتند یک هواپیمای جاسوسی انگلیس در جزیره کریمه را سرنگون کنند.
بنا به یک ادعا رسانه‌ای، نیروی هوایی رومانی دو جنگنده روسی را در نزدیکی مرز هوایی خود رهگیری کرده است.
سوخو سو-۵۷ یکی از خطرناک‌ترین جنگنده‌های رادارگریز خارج از مرزهای آمریکاست.
سوخو ۳۵ نسبت به جنگنده‌های قبل از خود، چون سوخو ۲۷، از ویژگی‌های آیرودینامیکی و مانورپذیری بهتر، برد بیشتر، موتور قوی‌تر، وسایل الکترونیکی و تجهیزات ارتباطات هوایی پیشرفته‌تری برخوردار است.
میگ-۲۹ جنگنده‌ای «آنالوگ» است که از فن آوری کهنه و قدیمی بهره می‌برد، اما جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی که ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواهان آن است، جنگنده‌ای دیجیتال با فنآوری به مراتب پیش رفته تری است، «آلکس والمسلی» (Alex Walmsley) تحلیلگر نظامی، از موسسه خدمات متحد سلطنتی (RUSI) در لندن، این دو نوع جنگنده را مقایسه‌ای بین یک دستگاه لپ تاپ دهه ۱۹۹۰ با جدیدترین «مک بوک» می‌داند و می‌گوید، هر دو آن‌ها پرواز می‌کنند و قادر به حمل سلاح هستند، اما میگ‌ها آنقدر‌ها توانمند نیستند.
آنتونوف با اشاره به سرنگونی پهپاد MQ-۹ آمریکایی در ۱۴ مارس افزود: برای کسانی که قدرت نگاه عینی به وضعیت را پیدا نکردند تکرار می‌کنم: جنگنده‌های ما با پهپاد آمریکایی تماس نداشتند. روسیه برای جلوگیری از چنین حوادثی هرکاری را انجام داده است.
جنگنده‌های سوخو-۲۷ ساخت اتحاد جماهیر شوروی و بعد فدراسیون روسیه، هستند. این ماشین پرنده طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است: از جمله مدرن‌ترین این نوع جنگنده‌ها، هواپیمای سوخو-۳۵ نسل ۴++ است.
مشاور ریاست‌جمهور ترکیه می‌گوید که آنکار احتمالا به علت بالای خرید جنگنده‌های اف-۱۶، از خرید آنها صرف‌نظر می‌کند و به جای آن باید خرید جنگنده‌های روسی یا چینی را در دستور کار قرار دهد.
نیوزویک در ارتباط با قدرت جنگنده‌های سو ۳۵ روسی، عنوان کرد: با توجه به قابلیت‌هایی که این جنگنده از آن برخوردار است، آن در خاورمیانه بی رقیب ساخته است.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای در واکنش به موضع گیری سئول تصریح کرد: جنگنده‌های روسی و چینی حریم هوایی هیچ کشوری را نقض نکردند.
سئول پس از رویت چند فروند جنگنده چین و روسی در منطقه شناسایی پدافند هوایی(کادیز)، جنگنده‌های خود را برای رهگیری به پرواز درآورد.
«همزمان با موضع گیری اخیر "سردار حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با دستیابی ایران به موشک‌های پیشرفته هایپرسونیک و در عین حال انتشار اخباری دال بر تحویل گرفتنِ ۶۰ فروند جنگنده نسل جدید سوخو روسی توسط ایران، تحلیل و تفسیر‌های مختلفی در مورد پیام‌های طرح این قبیل اخبار در شرایط کنونی و تبعات آن‌ها برای کشورمان مطرح می‌شود. از این رو، فرارو در گفتگو با دو تن از کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به بررسی ابعاد مختلف این مساله پرداخته است.»
آنطور که نیروی هوایی آمریکا گزارش کرده است، ۲ فروند بمب‌ افکن «Tu-۹۵» روسی «پس از ورود به ناحیه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا» رهگیری شده اند.
آمریکا از رهگیری ۲ فروند بمب‌ افکن روسی از سوی جنگنده‌ های این کشور نزدیک آلاسکا خبر داد.
غلاف RTU ۵۱۸-PSM بخشی از جدیدترین نمونه ساخته شده از سیستم جنگ الکترونیک خیبینی موسوم به Khibiny U است که روی جنگنده‌های روسی نصب و وظیفه‌اش محافظت از آن‌ها است. این غلاف به ادعای اوکراینی‌ها ارزش اطلاعاتی بسیار بالایی دارد.
روزنامه رای الیوم در گزارشی با اشاره ناکارآمدی و ضعف جنگنده های آمریکایی فروخته شده به کشورهای عربی، به آنها پیشنهاد داد به فکر جایگزین های روسی و چینی برای جنگنده های معیوب آمریکایی باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ