حتما شنیده اید که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است، اما آیا می دانید صبحانه شما باید چه مقدار کالری داشته باشد؟ نیازها و اهداف کالری روزانه برای هرکسی متفاوت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرویس ملی بهداشت (NHS) در انگلستان، روزانه ۲۵۰۰ کالری برای مردان و ۲۰۰۰ کالری برای زنان جهت رسیدن به وزن مناسب توصیه را می‌کند. این مقدار بر اساس توصیه سازمان بهداشت آمریکا، ۲۷۰۰ کالری برای مردان و ۲۲۰۰ کالری برای زنان توصیه شده است.
کالری انواع بستنی‌های ایرانی را در این اینفوگرافیک ببینید.
طبق گفته NHS، وعده‌های غذایی باید بر اساس سیب زمینی، نان، برنج، ماکارونی یا سایر کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای باشد که در حالت ایده آل غلات کامل است.
اگرچه تحقیقات اخیر نشان می دهد که بیش از دو سوم مردم در ایالات متحده، اضافه وزن دارند و یا چاق هستند، اما آمریکایی ها پرخورترین مردم جهان نیستند.
سالاد‌ها غذا‌های سالمی هستند به شرطی که بدانید چگونه آنه را با سس مناسب و سالمی طعم دار کنید. شاید ندانید، اما بیشتر سس‌های سالادی که در خواربارفروشی محلی خود پیدا می‌کنید، حتی سس‌های کم‌چرب، بسیار مغذی نیستند. نه تنها این، بلکه مملو از نمک، چربی‌های ترانس و شیرین کننده‌ها نیز هستند. بله، آن‌ها خوشمزه هستند، اما همچنین دارای کالری بالایی هستند.
▫️اگر می‌خواهید میزان کالری دریافتی بدنتان را برای کاهش وزن کنترل کنید، بهتر است بدانید یک کف دست از نان مورد نظرتان چند کالری دارد زیرا انتخاب اول شما در کنار بسیاری از غذاها نان است./ همشهری
دریافت کالری کم همیشه به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ غذا‌های کم‌کالری بسیاری وجود دارند که مصرف منظم آن‌ها باعث مدیریت اشتها و کاهش وزن می‌شود. غذا‌هایی که نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه سیرکننده نیز هستند و حتی وسوسه پرخوری را کاهش می‌دهند.
نان جزو لاینفک از رژیم غذایی ماست که بخش زیادی از انرژی‌مان را تأمین می‌کند. نان‌های مختلف بسته به آردشان ارزش غذایی و کالری متفاوتی دارند. کالری نان به مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. نان معمولا ترکیبی از آب، آرد، خمیر مایه، نمک و روغن است؛ در برخی نان‌ها از مواد دیگری مانند شکر هم استفاده شود؛ بنابراین کالری انواع نان با یکدیگر متفاوت است. در اینفوگرافیک زیر کالری نان‌های مختلف را می‌بینید.
ارلینگ هالند روزانه تا شش هزار کالری غذا می‌خورد و در کنار تمرین، بعضی کارها را به جزیی جدا نشدنی از زندگی‌اش تبدیل کرده تا در زمین فوتبال بیشتر بدرخشد.
یک نکتهٔ دیگر برای تقویت متابولیسم: هر سه تا چهار ساعت غذا بخورید و از خوردن صبحانه فرار نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه نمی‌خورند، طی روز بیشتر دچار افت قند خون و گرسنگی می‌شوند.برای میان‌وعده‌هایتان نیز پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده در نظر بگیرید تا بیشتر احساس سیری کنید و بدنتان به طور پیوسته کالری بسوزاند.
هافبک دفاعی تیم ملی ایران در بیشتر نبردهای هوایی و زمینی، بازیکن برتر زمین بود.
در طول چرخه قاعدگی هورمون‌های بسیاری در بدن دچار تغییر می‌شوند که همین موضوع اثرات مشخصی بر احساسات، علائم روحی و هچنین عوارض جانبی دیگر را به همراه دارد.
نتایج یک مطالعه برخلاف دهه‌ها تحقیق علمی است که نشان می‌دهد شیرین کننده‌های کم کالری مانند اریتریتول بی خطر هستند همان طور که مجوز‌های نظارتی جهانی برای استفاده از آن در مواد غذایی و نوشیدنی‌ها نشان می‌دهد
توصیه می‌شود فرد بیشترین کالری را در ابتدای روز دریافت کند. زیرا هر چقدر به سمت شب می‌رویم، بدن به‌تدریج خود را برای خواب آماده کرده و متابولیسم بدن کندتر می‌شود.
دویدن از دیرباز به عنوان یکی از کارآمدترین، راحت‌ترین و مفیدترین تمرینات در نظر گرفته می‌شود. اما برخی ادعا می‌کنند که شما از روش کلاسیک ورزش با یک تکنیک جدید بیشتر بهره می‌برید.
بر اساس دستورالعمل‌های غذایی ۲۰۲۰-۲۰۲۵، میزان کالری توصیه شده برای زنان بالغ از ۱۶۰۰ کالری در روز تا ۲۴۰۰ کالری در روز متغیر است. برای مردان، مقدار کمی بالاتر است و از ۲۲۰۰ تا ۳۲۰۰ کالری در روز متغیر است.
دانیل لوی وولینز، متخصص تغذیه در خانه می گوید: «وقتی نوبت به تقویت قدرت مغز شما می رسد، هدف شما باید دریافت مقدار مناسب کالری (یا انرژی)، به علاوه تعادل پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. او توضیح می دهد : «با نگاهی به بشقاب صبحانه خود، نیمی از بشقاب را میوه و سبزیجات، یک چهارم پروتئین بشقاب و یک چهارم غلات کامل تهیه کنید. چربی‌های سالم بیشتر یک مکمل هستند و می‌توانند شامل آووکادو، روغن زیتون و هر نوع آجیل یا دانه باشند.»
بازی استقلال و تراکتور با خوش و بش گرم ریکاردو ساپینتو و خمس آغاز شد اما در ادامه این تنها جدال دو تیم در زمین نبود که جذاب و تماشایی بود.
گسترش فقر مطلق در سال‌های اخیر باعث شده بیش از نصف ایرانیان کمتر از حداقل کالری مورد نیاز مصرف کنند.
بسیاری از افراد می‌پرسند: اگر من همان غذایی را که در ۳۰ سالگی می‌خوردم اکنون نیز می‌خورم و فعالیت بدنی مشابهی انجام می‌دهم چرا وزن‌ام افزایش می‌یابد؟ نیازهای انرژی در هر فردی بسته به عوامل متعددی متفاوت است. اولین مورد سن است زیرا با افزایش سن نیازهای انرژی متفاوت است.
هر وعده غذایی صبحگاهی که ترجیح می‌دهید را در صبحانه تان قرار دهید چرا که مواد مغذی و کالری ارائه شده توسط صبحانه سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌های تنفسی از ابتدای روز مورد محافظت قرار می‌دهند.
شمارش کالری دریافتی و چسبیدن به غذا‌های کم چرب ممکن است برای دور کمر ما بهترین گزینه نباشند.
شما می‌توانید با انجام چند ترفند ساده مقدار قابل توجهی از کالری را از میزان روزانه خود حذف کنید. برای مثال، در مورد قهوه به جای قهوه‌های شیری مانند لاته و قهوه‌های سفید با خوردن قهوه سیاه با مقداری شیر حدود ۱۰۰ کالری صرفه جویی کنید.
هیچ غذایی به خودی خود باعث سوزاندن چربی یا ذخیره کمتر چربی نمی‌شود، اما اگر بخواهیم غذای «چربی‌سوز» را به معنای درست به کار ببریم، منظورمان غذایی است که به شما کمک می‌کند میزان کالری مصرفی‌تان را کاهش دهید و به این ترتیب وزنتان را کم کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ