دانشمندان چینی از لیزرهای قدرتمند برای شبیه‌سازی شراره‌های خورشیدی که باعث انفجارهای مغناطیسی در سطح خورشید با توانایی آسیب و ایجاد اختلال در سیستم‌های ارتباطی زمین شوند، استفاده کردند.
در حالی که حدود نیم قرن از کشف آرامگاه نخستین امپراتور چین می‌گذرد، باستان‌شناسان هنوز از باز کردن مهر و موم مقبره شخصی وی اجتناب می‌کنند.
دانشمندان چینی رژیم ایده آل را برای طول عمر را شامل ۵ وعده میوه و سبزی می دانند.
آرایه تلسکوپی چین که از چندین ماهواره‌ی چرخان به دور ماه تشکیل شده است، به دانشمندان کمک می‌کند تا به روزهای اولیه کیهان نگاه بیندازند.
دانشمندان در چین به شکل تصادفی با فسیل یک عقرب دریایی نادر باستانی برخورد کردند. این کشف، این پتانسیل را دارد که نور جدیدی بر روی گروه پهن‌بال‌سانان منقرض شده بیاندازد.
هنگامی که در حال گشت و گذار در اطراف خرابه های باستانی هستید احتمالا انتظار دارید که چند تکه به جا مانده از وسایلی که مردمان قرون پیش از آن استفاده می کردند و در آن منطقه سکونت داشتند را پیدا کنید. با این وجود، باستان شناسان در سایتی باستان شناسی به تازگی چیزی به دست اورده اند که اگر تاریخ آنجا را نمی دانستید ممکن بود انتظار آن را نداشته باشید.
گروهی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه‌های شفیلد و هرتفوردشایر، داده‌های تلسکوپ اسحاق نیوتن در لاپالما را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها چیزی با عنوان "وجود ساختار‌های ناهمگون" را در کهکشان‌هایی که دارای اختروش هستند، کشف کردند.
داده‌های منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد که دانشمندان برای ادامه فعالیت خود حضور در چین را به ایالات متحده ترجیح می‌دهند.
دانشمندان تخمین می‌زنند که پلاسما با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال سقوط است. این آبشار‌های پلاسمایی معادل خورشیدی شفق‌های قطبی زمین هستند. این ساختار همان چیزی است که برجستگی تاج قطبی نامیده می‌شود. برجستگی‌های روی خورشید معمولا به شکل شاخک‌های غول‌پیکر پلاسمای داغ هستند که در یک کمان بزرگ به سمت فضا کشیده می‌شوند.
"ژو لی" یکی از محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین نیز گفت که مکانی که کووید-19 برای اولین بار در آن کشف شد، لزوما محل پیدایش ویروس نبوده است.
گروهی از دانشمندان رشته مهندسی مواد در چین شکل زیست تخریب پذیر و قابل بازیافت شیشه را با حداقل خسارت به محیط زیست تولید کرده‌اند.
به گفته دانشمندان، داده‌های مربوط به توالی‌یابی ژنتیکی نشان داده است که برخی از نمونه‌های برداشته شده از سطوح این بازار که برای وجود ویروس کرونا مثبت شده بودند، حاوی اطلاعات ژنتیکی از سگ‌راکون‌ها نیز بود که نشان می‌دهد این حیوانات احتمالا به ویروس آلوده شده بودند.
مقررات جدید فعلی، پنج سال پیش و زمانی که یک دانشمند چینی اعلام کرد اولین نوزادان اصلاح شده ژنتیکی را خلق کرده است، پس از اعتراضات دیگر دانشمندان به روز شد.
به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ایالات متحده و روسیه می‌توانند به میزان دو برابر افزایش یابند. "هانس کریستنسن" مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای آن فدراسیون می‌گوید در آن صورت هر کشوری می‌تواند به طور چشمگیر و سریعی تعداد تسلیحات هسته‌ای آماده پرتاب خود را ظرف مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.
دانشمندان چینی توانسته اند از انفجاری کنترل شده برای تبدیل کردن بنزین داغ به پلاسمایی مملو از یون‌های پرشتاب استفاده کنند که به نوبه خود به جریان الکتریسیته تبدیل می‌شود.
به دلیل نادر بودن این قارچ در طبیعت و همچنین مشکلات پرورش آن در آزمایشگاه، کارشناسان قبلاً قادر به تولید کافی از آن برای آزمایش بر روی بیماران نبودند. اما تیم تحقیقاتی آکسفورد امیدوار است که با کشت موفقیت‌آمیز قارچ‌ها در آزمایشگاه به همان شیوه‌ای که در طبیعت رشد می‌کند، دانشمندان بتوانند این ترکیب را به‌طور مؤثرتر و اقتصادی‌تر برای استفاده به عنوان درمان سرطان در آینده تولید کنند.
دانشمندان چینی موفق به ساخت رباتی شدند که با تغییر شکل به حالت مایع از قفس فرار می‌کند. دانشمندان برای ساخت این ربات از خواص خیار دریایی الهام گرفتند. این ربات توانایی تغییر حالت برگشت‌پذیر از مایع به جامد و عکس آن را دارد. به گفته دانشمندان، این فناوری برای حل مشکلات پزشکی و مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رسانه‌های چین اعلام کردند با شیوع مجدد کرونا، در کمتر از یک ماه، شماری از دانشمندان و مهندسان برجسته این کشور فوت کرده‌اند.
دانشمندان چینی با استفاده از تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (FAST) یا «چشم آسمان چین» جزئیات بی سابقه‌ای از محیط میان ستاره‌ای کهکشانی را آشکار کردند.
گروهی از دانشمندان چینی ژن مفیدی را در ذرت وحشی شناسایی کردند که مسئول کنترل مقدار پروتئین در این محصول است.
دانشمندان چینی به تازگی ماسکی طراحی کرده اند که می‌تواند ابتلا به کووید-۱۹ و آنفولانزا را در عرض ده دقیقه تشخیص دهد.
دانشمندان اخیرا دریافتند که چه چیزی باعث شده تا اومیکرون نسبت به دیگر سویه‌های کرونا در آلوده کردن سلول‌ها و فرار از آنتی‌بادی‌ها موفق‌تر عمل کند.
دومین اقتصاد بزرگ جهان تحت تاثیر گرمای بی سابقه، سیل های ناگهانی و خشکسالی قرار گرفته است ،پدیده هایی که دانشمندان می گویند به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال افزایش و شدت گرفتن است.
ستاره R۱۳۶a۱ بزرگترین ستاره شناخته شده تاکنون در کیهان ماست، اما واضح‌ترین تصاویری که اخیراً از این ستاره بدست آمده، بینش شگفت انگیزی به دانشمندان داده است. قبلا تصور می‌شد که این ستاره حدود ۲۵۰ تا ۳۲۰ برابر بزرگتر از جرم خورشید خودمان است، اما تخمین‌های جدید نشان می‌دهد که این عدد تنها چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ برابر جرم خورشید ماست.