دکترای تخصصی علوم تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تاکید کرد: افراد در برنامه غذایی روزانه خود به ویژه در شرایط آلودگی هوا حتما از سبزی‌ها و میوه‌های فصل استفاده کرده و روزانه سه تا پنج واحد از گروه سبزی‌ها و دو تا چهار واحد از گروه میوه‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عادات غذایی خوب می توانند سلامت کودک را برای تمام عمر تحت تاثیر قرار دهند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند که مشکلات مرتبط با سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت می توانند از اوایل دوران کودکی آغاز شوند.
اصفهان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سرمایه گذاری روی کیفیت مواد غذایی باید تغذیه مناسب را جایگزین درمان و هزینه دارویی کنیم.
به گفته این کارشناس تغذیه ثابت شده عادات غذایی نامناسبی که منجر به ایجاد بیماری های قلبی عروقی و متابولیک (مثل دیابت) می شود، خطر ابتلا به زوال عقل را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
رژیم غذایی مناسب برای میگرن، یک رژیم سرشار از منیزیم است که به بهبود درد کمک می‌کند. مواد غذایی مانند اسفناج، کلم پیچ، شلغم، بادام حاوی مقادیر بالایی از منیزیم هستند.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که تغذیه و خواب مناسب ندارید نگران نباشید، چون برخی ویتامین‌ها هستند که می‌توانند به شما برای داشتن خوابی بهتر و با کیفیت‌تر کمک کنند.
نداشتن تغذیه مناسب می‌تواند بر تشدید بی‌خوابی نیز تاثیر داشته باشد؛ بنابراین باید کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها را برای رفع مشکلاتی، چون بی‌خوابی جبران کرد.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این‌که یکی از عوامل مهم در افزایش کیفیت اسپرم حفظ وزن مناسب است، گفت: بر اساس آخرین تحقیقات، به ازای هر ۹ کیلوگرم اضافه وزن، ۱۰ درصد خطر ابتلا به ناباروری در مردان افزایش پیدا می‌کند.
یک متخصص تغذیه گفت: انتخاب روش‌های بهداشتی و تغذیه مناسب می‌تواند با تأمین سلامت افزون‌تر انسان را برای بهره‌گیری بیشتر از برکات این ماه خدا یاری کند.
تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان به‌خصوص در وعده سحری از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی گمان می‌کنند با کامل خوردن وعده افطار، می‌توانند سحری را حذف کنند که کاملا اشتباه است.
به گفته این متخصص تغذیه در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت می‌تواند مفید باشد.
به گفته این متخصص تغذیه در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت می‌تواند مفید باشد.
تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان به خصوص در وعده‌ی سحری از اهمیت زیادی برخوردار است. باهم برخی خوراکی‌های مناسب سحری را بخوانیم.
متاسفانه الگوی غذایی در ایران مناسب نیست. تغذیه در خانواده‌ها عمدتا بر اساس نشاسته و پروتئین است و کمتر از فیبر و سبزیجات استفاده می‌شود. اگر بتوان در ایام نوروز از گوشت ماهی، فیبر، سبزیجات و مواد گیاهی استفاده کرد، تاثیرات مثبتی روی سلامتی خواهد داشت.
یک جراح ستون فقرات گفت: مفصل‌های کمر با حرکت تغذیه می‌شوند نه با خوابیدن. فعالیت مناسب بدون فشار، ضامن سلامتی است.
یک متخصص تغذیه، در خصوص استفاده از رژیم غذایی مناسب که بدن را سالم نگه دارد، نکاتی را متذکر شد.
برای کمک به کنترل شدت و فرکانس برخی از نشانه‌های بیش فعالی، تاکید متخصصان بر تمرکز والدین روی تغذیه کودکان است. اما قبل از ارائه لیست خاص غذایی برای مبتلایان به بیش فعالی باید این نکته را تاکید کرد که واکنش هر کودک به مواد غذایی خاص، متفاوت است.
دو رکن اساسی که میتواند سبب بهبود عملکرد بدن شود ورزش و تغذیه مناسب است. ورزش یکی از عوامل مهم برای سلامتی بدن است که بررشد مو نیز تاثیر گذار است.
یک متخصص تغذیه از انواع آش به عنوان یک غذای مفید یاد کرد و گفت: آش‌ها به دلیل وجود سبزیجات فراوان و فیبر بالا و استفاده بسیار از مایعات، برای دستگاه گوارش و حرکات روده مفید هستند.
استادیار دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رعایت رژیم غذایی کم چرب در بیماران مبتلا به سنگ‌های کیسه صفرا را ضروری دانست.
متخصصان تغذیه معتقدند: رعایت رژیم یا الگوی غذایی به داشتن وزن مناسب در زندگی شهرنشینی کمک فراوانی می‌کند در حالیکه کم تحرکی، استفاده از غذا‌های آماده و از همه مهمتر مصرف غذا‌های ناسالم علاوه بر چاقی موجب بیماری نیز می‌شود.
تغذیه بعد از ورزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و طی ۳۰ دقیقه پس از ورزش باید مواد غذایی مناسب را مصرف کرد.
یکی از راه‌های حفظ سلامتی در دوران سالمندی، تغذیه مناسب است که نکته‌ای ضروری برای داشتن زندگی سالم و بانشاط در این دوران محسوب می‌شود. افراد باید در این دوران از تمامی گروه‌های غذایی به مقدار توصیه شده، استفاده کنند.
تغذیه مناسب، آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبک زندگی سالم یکی از عوامل پیشگیری کننده از ابتلاء به فشار خون بارداری است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب همراه با رعایت دستورات پزشکِ متخصص و مصرف دارو‌های تجویز شده نیز می‌تواند این بیماری را کنترل و پیامد‌های ناشی از عوارضِ خطرناک آن را کاهش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ