رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره اظهار نظر سیاستمداران در امور ارتش هشدار داد و از آنها خواست به فعالیت های حزبی خود بپردازند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگ میان ژنرال عبدالفتاح البرهان و ژنرال محمد حمدان دقلو تاثیرات بسیار منفی و مخربی بر اقتصاد سودان گذاشته است.
جنگ میان ژنرال عبدالفتاح البرهان و ژنرال محمد حمدان دقلو تاثیرات بسیار منفی و مخربی بر اقتصاد سودان گذاشته است.
عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در سخنانی درباره روابط روسیه و مصر تاکید کرد که قصد داریم این روابط را به سطح بالایی که دو کشور شایسته آن هستند برسانیم.
سفر قریب الوقوع عبدالفتاح سیسی به آنکارا به منزله پایان یک تنش ۱۰ ساله بین مصر و ترکیه و عقب نشینی اردوغان از برخی سیاست های منطقه ای است.
در شرایطی که نیروهای واکنش سریع در بیانیه‌ای ارتش سودان را به کارشکنی در تثبیت روند آتش‌بس متهم کرده، یک دیپلمات سودانی احتمال دیدار ژنرال حمیدتی و عبدالفتاح البرهان را رد کرد.
در پی اخبار ضد و نقیض از فرار «عمر البشیر»، رئیس جمهور مخلوع پیشین سودان در پی ناآرامی‌های اخیر در خارطوم، دفتر ژنرال عبدالفتاح برهان خبر منتشر شده از زبان برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد.
البرهان پس از فارغ التحصیلی از دانشکده نظامی در پایتخت سودان در یگان های مختلف ارتش مشغول به کار شد. وی ابتدا با نیروهای گارد مرزی همکاری کرد و سپس برای آموزش نظامی به چین رفت.
فرمانده ارتش سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور یکدیگر را به نقض آتش‌بس و حمله به هیئت‌های نمایندگی خارجی متهم کردند.
عبدالفتاح البرهان و محمد حمدان داگلو در جریان کودتا یک جبهه مشترک را برای بیرون راندن غیرنظامیان از قدرت تشکیل داده بودند اما با گذشت زمان، ژنرال حمدان داگلو به تدریج خواستار کنار آمدن با غیرنظامیان شد و کودتا را محکوم کرد.
وزیرخارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای سوری خود از تحویل پیام عبدالفتاح السیسی به بشار اسد خبر داد.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هفته آینده در نظر دارد به هند سفر کند.
رئیس شورای حاکمیتی سودان تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور متعهد به خروج از فعالیت سیاسی هستند و همه باید در این امر سهیم باشند.
رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که بر پایبندی خود به خروج نهایی ارتش از روند سیاسی تاکید می کند.
ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور، به منظور مشارکت در کنفرانس بغداد ۲ برای همکاری و شراکت به اردن رفت.
عبدالفتاح البرهان رئیس شورای انتقالی حاکمیتی نظامی در سودان بار دیگر مدعی شد که قدرت را واگذار خواهد کرد.
«عبدالفتاح السیسی» با ارسال پیامی برای «عبداللطیف رشید» انتخاب او به عنوان رئیس جمهور عراق را تبریک گفت و بر ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه تأکید کرد.
پلیس سودان هزاران معترض را که در اعتراض به عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی به خیابان آمده بودند، با استفاده از گاز اشک آور متفرق کرد.
رئیس شورای حاکمیتی سودان با تأکید بر اینکه ارتش این کشور از هیچ گروه و حزب خاصی حمایت نمی کند، از همه گروه های سودانی خواست در مذاکرات بی قید و شرط برای حل بحران این کشور حضور یابند.
یک مقام ارشد سودانی مدعی شد که رئیس شورای حاکمیتی این کشور در بازه زمانی حداکثر ۱۵ روزه تصمیماتی را در خصوص کناره گیری خود اتخاذ خواهد کرد.
یک منبع دیپلماتیک مصری اعلام کرد: عبدالفتاح السیسی فردا سه‌شنبه در سفری رسمی برای نخستین بار از زمان دوران ریاست جمهوری خود به قطر می رود.
دبیر کل سازمان ملل نسبت به ادامه بحران سیاسی در سودان هشدار داد و از عبدالفتاح البرهان خواست از سیاست کناره گیری کند.
«عبدالفتاح السیسی» از تلاش طرف های عراقی برای توقف تنش ها و خشونت که منجر به کنترل سریع بحران در این کشور شد، قدردانی کرد.
محمد القحطانی تاجر سعودی امروز در قاهره هنگام سخنرانی در یک کنفرانس درگذشت. در ویدئوی منتشر شده، القحطانی هنگام سخنرانی در کنفرانس عربی و آفریقایی روی زمین می افتد. او سپس به بیمارستان منتقل می شود، اما تلاش ها برای نجات او ناکام ماند. آخرین سخنان او تمجید از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بود که او را رئیس بشریت و مرد صلح توصیف کرد.
عبدالفتاح السیسی در گفتو با یائیر لاپید بر ضرورت پایبندی به آتش بس میان تل آویو و جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه تأکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ