اداره هواشناسی استان تهران اعلام کرد: طی امروز بارش برف و کولاک در تهران پیش‌بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زخم پنجه روی پشت لاشه و جای دندان روی پوست آن نشان می‌دهد که بوفالو توسط شیر عصر یخبندان کشته شده است
کُلاهو یا سنجاب زمینی نام یک تبار از تیره سنجابان است. این جوندگان بر خلاف سایر سنجاب‌ها در سطح زمین یا زیر زمین زندگی می‌کنند.
از فردا تا پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما در استان مورد انتظار است و در روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۷ فروردین) افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان و بارش پراکنده در نواحی شمالی پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید، ماندگاری هوای سرد و یخبندان شبانه تا فردا صبح پیش‌بینی می‌شود.
ناصر طباطبایی رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد می‌گوید: موج سرما و بارش‌ها پرواز‌هایی که به مقصد این شهر و استان انجام می‌شود را با چالش مواجه کرده و همین امر بر ضریب اشغال هتل‌ها در یزد اثرگذار بوده است. او درباره میزان کاهش متقاضیان هتل‌ها به عدد ۲۰‌درصد اشاره کرده و می‌افزاید: این حداقل رقمی است که می‌توان برای کاهش رزرو‌ها عنوان کرد، علاوه بر آن به واسطه سرمای زیاد ما با دستورالعمل کاهش مصرف گاز برای هتل‌ها مواجه هستیم.
مومیایی ژور برای دانشگاهیان بسیار مهم است زیرا در آمریکای شمالی پیدا شد و کامل‌ترین گرگ عصر یخبندان است که تاکنون یافت شده است.
مردم انگلیس صبح امروز(دوشنبه) با ورود طوفان قطبی به این کشور، با دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد، از خواب بیدار شدند!
تداوم یخبندان تهران تا صبح فردا/ ۶۰ درصد کم‌بارشی نسبت به بلندمدت
یخبندان در ۲۴ استان/بیشترین بارش برف پایتخت در اقدسیه و لواسان
سازمان هواشناسی با اشاره به عقب نشینی یخبندان از ۶۰ شهر اعلام کرد: افزایش موقتی دما در راه است.
عقب نشینی یخبندان از ۶۰ شهر و ایستگاه هواشناسی
مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با بیان اینکه طی امروز بارش برف و کولاک در تهران پیش‌بینی می‌شود، گفت: این پدیده جوی تا حدود ۲۴ ساعت استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کوهنوردان به دلیل پدیده مه و کولاک از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.
تربت حیدریه ـ مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: بر اساس برآورده‌های اولیه خسارت یخبندان به مزارع و باغات این شهرستان بویژه در مزارع زعفران گسترده است.
افت فشار گاز از یک سو و سرما و یخ بندان در شهرهای شمالی کشور از سوی دیگر شرایط سخت و بحرانی را برای مردم و دولت به وجود آورده است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سرمای هوا و یخبندان تا اواسط هفته ادامه دارد اما دوشنبه آینده با استقرار توده هوای سرد جدید، یخبندان و سرمای هوا در برخی استان‌ها بارزتر خواهد بود.
امروز زابل در شمال سیستان و بلوچستان سردترین روز خود در ۱۵ سال اخیر را با دمای ۱۱.۲- درجه سلسیوس تجربه کرد که سومین یخبندان شدید این شهر در حدود ۶۰ سال اخیر به شمار می‌رود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه ۲ سامانه بارشی دیگر در راه است، گفت: در شبانه روز گذشته «کوهرنگ و مشهد» رکوردداران سرمای هوا در کشور بوده است.
یخبندان در ۲۷ استان/ تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و ادارات در برخی شهر‌ها و استان‌ها/ آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور
با ادامه نفوذ سرما به عرض‌های جنوبی تر، امروز دمای هوا در حدود ۴۱۳ شهر و ایستگاه هواشناسی به زیر صفر درجه رسید و یخبندان بخش وسیعی از کشور را فرا گرفت.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سرما و یخبندان در ۳۹۰ شهر کشور را فراگرفت.
تپه‌های یخ‌زده هلالی شکل در قطب شمال مریخ با تکه‌های ماسه‌ای پوشیده شده‌اند که در آن گرمای هوای بهار، یخبندان را تبخیر کرده است.
دلیل اصلی اینکه ماموت پشمالو برای احیا انتخاب شده این است که از نظر تکاملی «اخیراً» منقرض شده است. جمعیت عمده این پستاندار عظیم‌الجثه در پایان آخرین عصر یخبندان در حدود ۱۰۵۰۰ سال پیش از بین رفت، اما برخی گونه‌های کوچک‌تر آن در اقصی‌نقاط شمالی سرد زمین تا حدود ۴۰۰۰ سال پیش به حیات خود ادامه دادند.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما از روز یکشنبه تا صبح چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.
پژوهشگران با انجام مطالعه‌ای دریافتند که رواناب یخبندان احتمالا باعث رخ دادن "سرریز ویروسی" در دریاچه‌های مرتفع قطب شمال می‌شود. با این وجود، خوشبختانه احتمال آن که این رویداد باعث بروز یک پاندمی شود بسیار اندک به نظر می‌رسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ