با ادامه نفوذ سرما به عرض‌های جنوبی تر، امروز دمای هوا در حدود ۴۱۳ شهر و ایستگاه هواشناسی به زیر صفر درجه رسید و یخبندان بخش وسیعی از کشور را فرا گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با توجه به حجم بارش برف در روز گذشته، در حالی‌که دانش‌آموزان و والدین آن‌ها منتظر تصمیم‌گیری آموزش و پرورش در خصوص فعالیت یا تعطیلی مدارس بودند، آموزش و پرورش اعلام کرد که در روز جاری به‌علت سرما و یخبندان همه مدارس شهر تهران ساعت ۹:۳۰ آغاز به کار می‌کنند.
اگر به عوامل آلرژی زایی در محیط باز مثل گرده‌ها حساسیت دارید، باید بدانید که مقدار گرده‌ها در هوای سرد و برفی تقریباً به صفر می‌رسد. اما اگر به عوامل آلرژی زایی حساسیت دارید که در محیط‌های بسته هستند، متأسفانه آلرژی‌های ناشی از قارچ‌ها و مایت‌های گرد و غبار در زمستان می‌تواند تشدید پیدا کند، به ویژه اگر زمان بیشتری را در فضای بسته سپری کنید.
حواشی انتخابات پرحرف و حدیث اسکواش با وجود گذشت یک ماه از تشکیل مجمع و به دلیل تعلل در صدور حکم همچنان ادامه دارد، تعللی که «سرما و آلودگی هوا» و تعطیلات ناشی از آنها دلیل آن عنوان شده است.
تایباد ـ رئیس جهادکشاورزی تایباد گفت: موج سرما و یخبندان اخیر ۵۷۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان تایباد خسارت وارد کرده است.
فرجی‌راد دیپلمات سابق می گوید: چین هم بیشتر به سمت رقبای ما رفته و نه کار توسعه‌ای انجام می‌دهد و نه کار سرمایه‌گذاری؛ یک نفتی از ما می‌برد و پولش را به صورت کالا و قطعه می‌فرستد. از سوی دیگر در همین بحران گاز، مسئول گاز ایران به ترکمنستان رفت و خواهش کرد اما حاضر نشدند در سرما و یخبندان یک مقدار فشار خط لوله را افزایش دهند. اینها نشان می‌دهد که نباید اجازه دهیم وزن ژئوپلوتیک کشور تضعیف شود.
ناصر طباطبایی رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد می‌گوید: موج سرما و بارش‌ها پرواز‌هایی که به مقصد این شهر و استان انجام می‌شود را با چالش مواجه کرده و همین امر بر ضریب اشغال هتل‌ها در یزد اثرگذار بوده است. او درباره میزان کاهش متقاضیان هتل‌ها به عدد ۲۰‌درصد اشاره کرده و می‌افزاید: این حداقل رقمی است که می‌توان برای کاهش رزرو‌ها عنوان کرد، علاوه بر آن به واسطه سرمای زیاد ما با دستورالعمل کاهش مصرف گاز برای هتل‌ها مواجه هستیم.
مشهد ـ مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت: در پی برودت هوا و یخبندان سرمای هوا به گلخانه های فریمان ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
تصاویری از یخ زدن سد زاینده رود در پی بارش شدید برف و سرما و یخبندان را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رسانه‌های هند اعلام کردند بر اثر سرمای شدید و یخبندان اخیر در این کشور تاکنون دست‌کم ۱۰۰ نفر جان باخته‌اند.
افت فشار گاز از یک سو و سرما و یخ بندان در شهرهای شمالی کشور از سوی دیگر شرایط سخت و بحرانی را برای مردم و دولت به وجود آورده است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سرمای هوا و یخبندان تا اواسط هفته ادامه دارد اما دوشنبه آینده با استقرار توده هوای سرد جدید، یخبندان و سرمای هوا در برخی استان‌ها بارزتر خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه ۲ سامانه بارشی دیگر در راه است، گفت: در شبانه روز گذشته «کوهرنگ و مشهد» رکوردداران سرمای هوا در کشور بوده است.
با از راه رسیدن سامانه‌های بارشی و موج سرمای شدید، دمای هوا در ۲۷ استان کشورمان به محدوده صفر درجه رسید؛ برودت و یخبندانی که موجب افزایش مصرف گاز در کشور شده است تا جایی که رکورد مصرف گاز در کشور شکسته شده و به ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز هم رسیده است. آن هم در شرایطی که ترکمنستان سوآپ گازی‌اش را کم کرده چراکه در آنجا هم سرما به شدت اوج گرفته و مشکلاتی آفریده.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان رضوی با بیان این مطلب که سرمای امسال در طول ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است ادامه داد: ممکن است تا چند سال آینده، شاهد چنین سرمایی در خراسان رضوی نباشیم.
نیمه اول دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور در شرایطی با تساوی به پایان رسید که عملکرد سرد و کسل کننده دو تیم از یخبندان و سرمای شدید تهران نیز سردتر بود.
نیمه اول دیدار تیمهای فوتبال استقلال و تراکتور در شرایطی با تساوی به پایان رسیدکه عملکردسردوکسل کننده دو تیم از یخبندان و سرمای شدید تهران نیز سردتر بود
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سرما و یخبندان در ۳۹۰ شهر کشور را فراگرفت.
سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرما و یخبندان در راه کشور است و نقشه جوی کشور نارنجی شد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:سرما و یخبندان ۳۶۰ شهر کشور را فراگرفت.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:سرما و یخبندان ۳۶۰ شهر کشور را فراگرفت.
صبح امروز کمینه دمای هوا در ۳۶۰ شهر و ایستگاه هواشناسی در ۲۸ استان کشور به زیر صفر درجه رسید که در این بین «بویین ومیان‌دشت» در اصفهان با دمای ۱۹.۹- درجه سلسیوس سردترین شهر کشور شد.
در پی سرما و یخبندان مدارس نوبت عصر امروز برخی شهر‌های تهران به علت غیرحضوری شد
نشریه اشپیگل در گزارشی با اشاره به آغاز فصل سرما در اروپا، از تقلای پارلمان آلمان برای گرم نگه داشتن محیط کاری برای قانونگذاران خبر داد!
مشاور رییس جمهور سابق: سرمای زمستان اروپا به یخبندان زمستان اقتصاد ایران پیوند نخورده / تاریخ قضاوت خواهد کرد که کدام کشور در تامین منافع مردم خود موفق بوده / یک سال از تاکتیک «طولانی کردن مذاکرات» گذشت، سال دومِ هم با تاکتیک «پرتاب توپ به زمین طرف مقابل»؛ آیا مذاکره مستقیم تنها راه حل نیست؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ