افراد مبتلا به یک بیماری روانی جدی (SMI) مانند اسکیزوفرنی اغلب چاقی را تجربه می‌کنند و در انگلیس، چنین افرادی تقریبا دو برابر بیشتر از افراد بدون یک بیماری روانی، چاق هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان دریافته‌اند افرادی که دارو‌های تجویزی برای رفلاکس اسید معده را طی چندین سال مصرف می‌کنند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار گیرند.
محققان در تحقیقی جدیدی فهمیده‌اند افرادی که بیش از ۴.۵ سال داروی ضدریفلاکس مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.
ایشان، شایعات افراد مغرض و مریض‌القلب را علیه دستگاه قضا، بسیار بیشتر از واقعیت دانستند اما گفتند: فساد درون قوه را هر قدر هم کم باشد باید ریشه‌کن کنید.
جرم خیز بودن محلات حاشیه نشین موجب می‌شود کودکان در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار گیرند و با افرادی که شخصیت‌های مجرمانه و نامتعادل دارند بیشتر سروکار داشته باشد.
مردانی که دوز بالایی از مکمل‌ های حاوی ویتامین B۶ و B۱۲ مصرف می‌ کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند و این ارتباط میان افرادی که در حاضر سیگاری‌ هستند، بالاتر است.
از آنجایی که با وجود پیشرفت‌های کنونی، افراد مبتلا به HIV بیشتر عمر می‌کنند، اما این افراد در معرض خطر بیماری قلبی زودرس هستند.
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند تا "یک هفته" پس از تشخیص این ویروس، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی‌ هستند.
محققان دریافتند افرادی که مقادیر زیادی اریتریتول در خون خود داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار را داشتند تا دو برابر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته بودند.
اگرچه مقامات بهداشتی اطمینان می‌دهند که تعداد موارد جدید و مرگ و میر مرتبط با سرطان مثانه در طول سال‌های اخیر اندکی کاهش یافته است، با این وجود خوب است که به یاد داشته باشیم این بیماری همچنان یک خطر بالقوه است و می‌تواند هر یک از افراد جامعه را مبتلا سازد. با این حال، به نظر می‌رسد که سالمندان بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند.
متخصصان دانشگاه جنوب دانمارک در بررسی‌های خود دریافتند که هرچه افراد در خانه‌های خود در معرض صدای ترافیک بیشتری باشند، احتمال ابتلای آن‌ها به وزوز گوش بیشتر می‌شود.
افراد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است با وجود داشتن خطرات قلبی کمتر نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی باشند.
یک کارشناس تغذیه گفت: میزان کم تحرکی در افراد شاغل در ادارات و مراکز جمعی کارمندان بیشتر است و اغلب این افراد پشت میز و سیستم‌ها مشغول به خدمت هستند بنابراین این گروه از افراد بیشتر در معرض افزایش وزن قرار دارند.
سل می‌تواند هر کسی در هر سنی را مبتلا کند. افرادی که سطح ایمنی بدنشان کاهش یافته است بیشتر در معرض خطر هستند.
این نوع سردرد‌ها که به سردرد‌های خوشه‌ای معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.
تحقیقات نشان داده افرادی که فقط یک وعده غذایی در روز می‌خورند بیشتر از افرادی که وعده‌های غذایی روزانه بیشتری می‌خورند، در معرض مرگ هستند.
در مقایسه با افرادی که الگوی خواب سالمی داشتند، افرادی که خروپف می‌کردند یا خواب‌آلود بودند ۱۰ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به گلوکوم بودند.
تجربه حضور سخنگوی جوان دولت سیزدهم متذکر می‌شود که حضور بی واسطه و رودرو تا چه حد می‌تواند مفید باشد؛ لذا وقتی یک مسئول ارشد دولتی صریح از خواسته‌هاِ افراد معترض آگاه می‌شود، می‌تواند با پاسخ‌های صادقانه و منصفانه تا حد زیادی به رفع ابهامات ذهنی کمک کند و به جای اینکه آنان را به اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های تکراری و غیر اثرگذار ارجاع دهد، صمیمانه پذیرای سخن و درد دل دانشجویان باشد.
تا دیروقت بیدار ماندن می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که می‌تواند برای قلب و سلامت کلی شما نیز مضر باشد. محققان دریافته‌اند افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند نسبت به افرادی که زود به رختخواب می‌روند و زود از خواب بیدار می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ یا بیماری قلبی هستند.
رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: گزش دام‌ها توسط کنه‌ها، بیشترین راه انتقال بیماری است که در نتیجه آن، افرادی که با دام‌ها سر و کار دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بیماری قرار دارند.
در یک مطالعه جالب توجه دانشمندان دریافتند که برخی گروه‌های خونی رابطه مستقیمی با سکته مغزی زودهنگام در افراد دارد.
متخصصان دریافتند افرادی که گروه خونی A دارند، در مقایسه با گروه‌های خونی دیگر، ۱۶ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی زودرس هستند.
نتیجه پژوهشی تازه نشان داده که نوشیدن چای دم کرده می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد. به گفته پژوهشگران افرادی که دو فنجان یا بیش‌تر در روز چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند بین ۹ تا ۱۳ درصد کم‌تر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ