نخست‌وزیر عراق در دیدار با نمایندگان شرکت‌های آلمانی گفت که عراق در پی شراکت راهبردی با آلمان در همه عرصه‌ها به‌خصوص انرژی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عراق به دنبال مجوز مجدد پلیس سوئد به هتاک به قرآن برای سوزاندن قرآن و پرچم عراق، این کشور را به قطع روابط تهدید کرد.
عراق از درخواست رسمی این کشور به دبیر خانه سازمان همکاری اسلامی برای میزبانی از نشست اضطراری این سازمان در بغداد خبر داد.
فرانسه خود را واجد شرایط‌ترین شریک غربی برای تعامل با عراق می‌داند، زیرا بار ایالات متحده از تهاجم سال ۲۰۰۳ را به دوش نمی‌کشد و بریتانیا هم اتحادیه اروپا را ترک و بیشتر بر خلیج فارس تمرکز کرده است.
مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که دولت این کشور در راستای توسعه توانایی های امنیتی خود به دنبال تقویت روابط با ناتو است.
یک نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا برای حفظ اردوگاه الهول سوریه که بزرگترین تهدید برای اوضاع امنیتی عراق به حساب می آید، اعمال فشار می کند.
صدقیان گفت: مساله همکاری برای همه کشور‌های منطقه بسیار مهم و حیاتی است، چه برای ایران و عراق و چه برای ۶ کشور عضو شورای همکاری. مساله‌ای که مانع تشکیل چنین ساز و کاری می‌شود، فقدان اعتماد میان طرفین است. قصران در دو طرف وجود دارد. ایران در اعتماد‌سازی در بین کشور‌های جنوب خلیج‌فارس کم‌کاری کرده است.
فراکسیون پارلمانی بدر عراق خواستار ارسال نتیجه تحقیقات درباره ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس به پارلمان این کشور شد.
رئیس جماعت علمای عراق در سخنانی  گفت: آمریکا نتوانست با شهیدان المهندس و سلیمانی مقابله کند و دست به حمله بزدلانه زد و آنها را هدف قرار داد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق پس از سفر به اردن و کویت، ایران را به عنوان سومین مقصد سفرهای خارجی خود انتخاب کرد و امروز رسما برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد.
رئیس جمهور عراق گفت که کشورش به دنبال تقویت روابط با روسیه در راستای منافع دو کشور است.
دزفول- فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: دشمن با ایجاد اغتشاش به دنبال تجزیه ایران و تبدیل کشور به سوریه و عراق است اما همچون همیشه موفق نخواهد شد.
در حساس‌ترین دیدار از روز پنجم مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا تیم‌های کویت و عراق به مصاف هم می‌روند.
وزیر دفاع عراق در مراسم افتتاح سامانه راداری جدید خریداری شده از فرانسه به موعد دریافت دیگر سامانه ها از پاریس اشاره کرد.
عدنان الکنانی کارشناس امنیتی عراقی گفت که آمریکا برای بی ثبات کردن عراق، قصد دارد ۳۰ هزار تروریست را از اردوگاه الهول به عراق منتقل نماید.
رئیس اقلیم کردستان عراق و سفیر قطر در عراق با یکدیگر دیدار کردند که در آن بر فراهم کردن زمینه مناسب برای سرمایه گذاری قطر در زمینه های مختلف در اقلیم کردستان و عراق تاکید کردند.
سخنگوی وزارت ارتباطات عراق گفت: موقعیت راهبردی عراق، ما را قادر می‌سازد تا بدون هیچ گونه مشکل فنی ماهواره را در مدار مورد نیاز قرار داده و فعال کنیم.
صدر به دنبال تحمیل چیزی است که با اجماع نمی‌تواند به دست آورد. برای دو دهه، نخبگان سیاسی عراق صدر را تحت کنترل داشتند. با این وجود، در سراسر طیف سیاسی بغداد، امروز تنها اتفاق نظر این است که نظم شکل گرفته عراق در دوره پس از ۲۰۰۳ میلادی شکست خورده است. سیستم در حال فروپاشی است.
به دنبال اعلام کناره گیری رهبر جریان صدر از دنیای سیاست در عراق ناآرامی هایی ایجاد شده است که به کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان منجر شده است. آیا این ناآرامی ها و اوضاع داخلی عراق بر بازار سرمایه ایران تاثیرگذار است؟
محمد مرندی گفت: عراق تقریبا ۳.۶ میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند، در حالی که لیبی بیش از یک میلیون بشکه در روز صادر می‌کند. بی‌ثباتی در لیبی و به ویژه در عراق می‌تواند یک شوک نفتی فاجعه‌بار ایجاد کند.
عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن گفت که آمریکا و متحدانش در کشورهای حاشیه خلیج فارس سعی دارند،بحران کنونی عراق را تشدید نمایند و به نزاع های فرقه ای در این کشور دامن بزنند.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به دنبال افزایش سطح همکاری‌های دفاعی خود با دولت عراق هستیم.
محمد الیاسری، تحلیلگر عراقی با اشاره به نقش مخرب آمریکا و غرب، گفت: آمریکا و غرب به دنبال ایجاد هرج و مرج در عراق هستند.
سخنگوی وزارت برق عراق در ادامه گفت: حجم تولید برق در کشور نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است. وزارت برق به تلاش خود برای افزایش حجم تولید ادامه می‌دهد.
بالاخره پس از دو سال طلسم شاخص کل بورس شکست و شاخص وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ