به دنبال اعلام کناره گیری رهبر جریان صدر از دنیای سیاست در عراق ناآرامی هایی ایجاد شده است که به کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان منجر شده است. آیا این ناآرامی ها و اوضاع داخلی عراق بر بازار سرمایه ایران تاثیرگذار است؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور عراق به تحولات جنین در کرانه باختری و جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب شد، واکنش نشان داد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با رئیس جمهور این کشور تحولات سیاسی عراق و منطقه را مورد رایزنی قرار داد.
نخست وزیر و رئیس جمهور عراق به رایزنی درباره تحولات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و محیط زیست پرداختند.
رئیس جمهوری عراق حمله به مرکز فرهنگی کردها در پاریس، پایتخت فرانسه را محکوم کرد و خواستار تسریع در مجازات عاملان آن شد.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نشست دوره ای خود را در منزل «فالح الفیاض» رئیس هیئت حشد شعبی با هدف بررسی تحولات این کشور برگزار کرد.
ایران اخیرا در سیاست خود در قابل عراق رویکرد دست نخورده‌تری را اتخاذ کرده به این امید که شکاف‌های داخلی میان گروه‌های مختلف شیعه عراقی در نهایت به نفع آن کشور باشد. با در نظر گرفتن این محیط پرتنش، ایران این موضع را منطقی می‌داند که اجازه دهد درگیری‌های داخلی عراق بدون اعمال نفوذ زیاد خود بر اوضاع آن کشور پیش برود.
هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) در نخستین سالگرد برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، با صدور بیانیه ای درباره تشدید بی ثباتی در عراق ابراز نگرانی کرد.
وزیر خارجه عراق به موضع گیری درباره تحولات سیاسی اخیر این کشور پرداخت و از گروههای سیاسی عراقی خواست که از این حوادث درس بگیرند.
نماینده آیت الله سیستانی در مراسم ختم شماری از افراد کشته شده در حوادث روزهای اخیر عراق حضور یافت.
جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق و با طلب مغفرت برای جان‌باختگان و آرزوی سلامت برای مجروحان، از صبر و درایت دولت و ملت عراق و درعبور از فتنه‌ای بزرگ تقدیر می‌کند.
«ابوآلاء الولائی» ضمن انتقاد از فتنه افکنی رسانه های زرد به ویژه رسانه های سعودی در تحولات اخیر عراق، از مواضع رزمندگان حشد شعبی و مقاومت قدردانی کرد.
رئیس ائتلاف دولت قانون با انتشار بیانیه ای پس از نشست خبری رهبر جریان صدر، دیدگاه های خود را درباره روند فعلی تحولات کشورش تشریح کرد.
رئیس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی خود با وی پیرامون تحولات و ناآرامی ها در عراق رایزنی کرد.
کاخ سفید با واکنش به تحولات روز دوشنبه در عراق، ناآرامی ها در این کشور را نگران کننده خواند.
کاخ سفید در بیانیه اظهار داشته است: اکنون زمان گفت‌وگو است نه تشدید درگیری‌ها. ما همه جریان‌های سیاسی در عراق را دعوت می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و از خشونت پرهیز کنند و اختلافات سیاسی را از طریق روندهای سیاسی تحت نظر قانون اساسی عراق حل و فصل کنند.
رئیس جمهوری عراق به موضع گیری درباره تحولات امروز این کشور پرداخت و خواستار خروج طرفداران صدر از نهادهای رسمی شد.
یکی از کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی عراق به موضع گیری در خصوص تحولات اخیر این کشور و اقدامات «مقتدی صدر» پرداخت.
نخست وزیر و رئیس جمهور عراق بر اهمیت گفتگوی جدی و تاثیرگذار برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور تاکید کردند.
نخست وزیر عراق  و هادی العامری رئیس ائتلاف فتح در ادامه تلاش برای پایان دادن به بحرانی سیاسی این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی رایزنی کردند.
رئیس ائتلاف فتح عراق و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه در اربیل دیدار و درباره تحولات سیاسی عراق گفتگو کردند.
رئیس ائتلاف فتح عراق و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه در اربیل دیدار و درباره تحولات سیاسی عراق گفتگو کردند.
رئیس ائتلاف دولت قانون و رهبر ائتلاف «فتح» عراق در جریان دیداری مشترک در خصوص آخرین تحولات سیاسی عراق رایزنی کردند.
رئیس پارلمان لبنان به موضع گیری درباره تحولات عراق پرداخت و اعلام کرد: از طرف خودم و پارلمان لبنان و لبنانیها، از طرح گفتگوی ملی برای رسیدن به راه حل سیاسی عراق حمایت می کنم.
بالاخره پس از دو سال طلسم شاخص کل بورس شکست و شاخص وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ