اگر ببینیم فرزندمان نسبت به همسالانش کوتاه‌قدتر است و انگار انرژی متناسب با سنش را ندارد متوجه و نگران می‌شویم. چون می‌دانیم اینها می‌توانند علامتی از کم‌کاری تیروئید در بچه‌ها باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به دیگر علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک گفت: یکی دیگر از علائم بالا بودن سطح هورمون مردانه یا آندروژن است که با نشانه‌هایی همچون هیرسوتیسم یا رشد موهای زائد، آکنه و ریزش مو با الگوی مردانه همراه است.
افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، آلرژی یا یک بیماری خودایمنی دچارند، باید در طول تابستان، محتاط‌تر باشند و پیشگیرانه عمل کنند. آلرژی یکی از علل رایج سردرد‌های تابستانی است. افرادی که علائم آلرژی را تجربه می‌کنند ممکن است دچار سردرد یا ناراحتی سینوسی در سراسر ناحیه سینوسی و صورت شوند. همه این‌ها ممکن است محرکی برای سردرد‌های میگرنی باشد.
هر دردی در بدن انسان بی‌علت نمی‌باشد و می‌تواند دارای علائم مختلفی باشد. درد آرنج نیز نشانه وجود برخی از عارضه‌هایی می‌باشد که با آرنج، بازو یا ساعد مرتبط است. در ادامه قصد داریم به معرفی مهم‌ترین علل درد در ناحیه آرنج بپردازیم.
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
زوال عقل مجموعه‌ای از علائم را توصیف می‌کند که علت خاصی ندارند و این عارضه می‌تواند طیف وسیعی از عملکردهای ذهنی را تحت تأثیر قرار دهد. بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است و حدود ۷۰ درصد از موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. با این حال، انواع و علل دیگری از این عارضه نیز وجود دارند که در این اینفوگرافیک قابل مشاهده است.
یک فوق تخصص غدد به تشریح علل و علائم کم کاری تیروئید پرداخت.
سرطان استخوان نوع نادری از سرطان است که از استخوان‌ها شروع می‌شود.
از مصرف غذا‌های آلرژی‌زا پرهیز کنید. این مواد خوراکی با تولید مخاط بیشتر، علایم حساسیتی را وخیم‌تر می‌کنند. از برخی از این مواد خوراکی می‌توان به محصولات لبنی، غلات حاوی گلوتن، تخم‌مرغ، شکر، سیب‌زمینی و دیگر سبزیجات ریشه‌ای نشاسته‌ای و خوراکی‌های سرخ و فرآوری‌شده اشاره کرد.
به تشخیص پزشکان متخصص و مطابق با پرونده میرحسین موسوی، لازم است او برای به دست آمدن سلامت کامل و برطرف شدن علایم حاد تنفسی و مشکلات دیگر تا زمان تایید پزشکان، در بیمارستان بستری و تحت نظر باشد.
روند بیماری ممکن است از دو هفته تا شش ماه طول بکشد. علائم مشابه مانند اسپاسم عضلانی، عدم کنترل عضله، بدتر شدن مشکلات حافظه ممکن است در انسان ایجاد شوند.
کیست‌های کبدی به ندرت مستعد سرطان هستند یا به کیست‌های سرطانی تبدیل می‌شوند. پزشکان از جراحی برای درمان کیست‌های کبدی که علائم ایجاد می‌کنند یا سرطانی هستند، استفاده می‌کنند. حدود ۱ تا ۵ درصد از همه کیست‌های کبدی پیش سرطانی هستند و حدود ۳۰ درصد از این کیست‌ها سرطانی می‌شوند.
چربی خون یک عامل خطر عمده برای بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌هاست و مصرف غذا‌های چرب، فست فود‌ها و بی تحرکی مهمترین علل بروز چربی خون بالاست.
تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی در گونی دزدان !
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس می‌گویند: بیماری "کاوازاکی" یکی از علل اصلی نارسایی قلبی در کودکان زیر پنج سال است و موارد ابتلا به این بیماری طی پنج سال گذشته در این کشور افزایش یافته است.
انسداد کامل روده یک وضعیت خطرناک و اورژانسی است و در صورت‌عدم درمان می‌تواند منجر به کم‌آبی، نارسایی کلیه، پارگی دیواره روده شود. انسداد روده درنهایت باعث عفونت شکمی و از بین رفتن بخش‌هایی از روده می‌شود؛ بنابراین شناخت علائم انسداد روده برای مراجعه زودهنگام به پزشک و شروع درمان بسیار اهمیت دارد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مورد علل و عوامل بروز هپاتیت، توضیحاتی ارائه داد.
بچه‌های گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال اغلب شب‌ها از درد پشت ساق پا یا زانو رنج می‌برند. این درد به دلیل سن آن‌ها به عنوان درد در حال رشد شناخته می‌شود. دانستن اینکه علت این درد چیست و چگونه آن را باید درمان کرد مطمئناً به شما در مقابله با هر دردی که فرزندتان تجربه می‌کند کمک می‌کند.
گل مژه در کودکان ممکن است یک مشکل رایج باشد، اما از آنجایی که می‌تواند مشابه سایر مشکلات شدیدتر به نظر برسد، بهتر است که گل مژه توسط پزشک معاینه شود. کودک خود را تشویق کنید که بهداشت را رعایت کند، زیرا این بهترین راه برای پیشگیری و کمک به بهبودی گل‌مژه است.
خار پاشنه یکی از رایج‌ترین علل درد پاشنه پا است که به علت التهاب رباط کف پا بوجود می‌آید. این رباط، نوار بافتی ضخیمی در کف پا است که از ابتدا تا انتهای کف پا کشیده شده و استخوان پاشنه را به پنجه و انگشتان وصل می‌کند.
اگر به هر دلیلی نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می‌گذارد مانند سبک زندگی یا بیماری خاص، توصیه می‌کنیم که با پزشک در مورد آزمایش سطح ویتامین D صحبت کنید.
یک پزشک داخلی ضمن اشاره به شباهت‌ها و تفاوت‌های علایم ابتلا به کرونا و انفلوآنزا گفت: دوره نهفتگی کرونا نسبت به آنفلوآنزا طولانی‌تر بوده و مسری‌تر است.
آرش انوشیروان؛ فوق تخصص خون و سرطان گفت: اگر میزان هموگلوبین در بانوان بیشتر از ۱۶ میلی گرم در دسی لیتر و در آقایان بیشتر از ۱۸ میلی گرم در دسی لیتر باشد و همچنین به تناسب آن میزان هماتوکریت افزایش پیدا کند، این فکر که ممکن است فرد دچار غلظت خون باشد را در ذهن ایجاد می‌کند. برای اطمینان از صحت آزمایش، یک بار دیگر آزمایش را تکرار می‌کنیم.
«مهدی هرمزپور»، مدیر گروه روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی در خصوص اختلالات سایکوتیک و علایم آن می‌گوید: اختلالات سایکوتیک یا همان روان‌پریشی در واقع آن دسته از اختلالاتی هستند که فرد ارتباطش را با واقعیت از دست می‌دهد. در این اختلال فرد دچار هذیان‌گویی می‌شود. هذیان یعنی یک باور نادرست یا باوری غلط که فرد اعتقاد قاطعی به آن دارد و به راحتی توسط فرد دچار هذیان مورد تردید قرار نمی‌گیرد.
مریم کاووسی؛ روانشناس گفت: وسواس شستشو عبارت است از احساسی آزاردهنده مبنی بر اینکه آلودگی‌ها علی‌رغم بار‌ها شستشو هنوز از بین نرفته‌اند، این وسواس یکی‌از شایع‌ترین انواع اختلال وسواس فکری‌ـ‌عملی است که البته جزو درمان‌پذیرترین وسواس‌ها نیز به شمار می‌رود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ