امیرعبداللهیان گفت: ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم، اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اخیرا تحرکات میانجی عمانی بار دیگر شدت گرفته است؛ احتمالا سفر اخیر وزیر خارجه عمان نیز در راستای همین داستان بود یعنی مقدمات را فراهم کردند تا پول از عراق به عمان برود. السید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان روز دوشنبه ۲۶ تیرماه به ایران آمد و رایزنی‌‌‌هایی با حسین امیرعبداللهیان داشت.
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در آستانه عزیمت به محل مأموریت خود با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
سفیر جدید ایران در بلغارستان پیش از عزیمت به محل مأموریت با وزیر امور خارجه دیدار و با تشریح آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود، اهم برنامه‌های اولویت دار برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات ارائه کرد.
لودمار گونسالوس آگیلار نتو سفیر برزیل در کشورمان در خاتمه ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در خصوص سفر شمخانی به امارات و عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «سفر دریابان شمخانی به امارات و عراق در چارچوب مناسبات موجود امنیتی انجام می‌شود. پدیده جدیدی نیست. نماینده وزارت خارجه در سفر‌ها همراه ایشان است. در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد. همه چیز در چارچوب نظام و زیر نظر رئیس جمهور است. هماهنگی وجود دارد. دشمنان بدانند، اختلافی نیست.»
وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به عراق به شهر کربلا رفت و به زیارت امام حسین(ع) مشرف شد.
وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدار رسمی خود در سفر به بغداد با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
چند ساعت پیش "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفری رسمی امروز (سه‌شنبه) به بغداد می‌رود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر محترم در این زمینه تلاش شده بود که امکان فراهم شود، اما تاکنون چنین سفری قطعی نشده و شاهد سفر وزیر خارجه در چند روز آینده به کشور عراق خواهیم بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به ارائه گزارشی درمورد آخرین وضعیت روابط دو جانبه ایران و کوبا پرداخت.
علی علیزاده گفت: ما انتظار داریم که از طرف ایران این حوادث تروریستی و نتایج آن پیگیری شود و همه عوامل بازداشت شوند و همه عوامل این حوادث را از طرف ارگان‌های مربوطه پیگیری کنند و نتایج را به جمهوری آذربایجان اعلام کنند.
روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه گفت که سه روز پیش سفیر عراق در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شده است
سفیر امارات عربی متحده در دیدار با امیرعبداللهیان پیام کتبی وزیر خارجه کشورش را به وزیر امور خارجه ایران تسلیم کرد.
در پی تشدید همه‌گیری کرونا در چین و ابتلا و بستری شدن سفیر و ۶ تن از همکاران سفارت ایران، وزیر امور خارجه در تماس با سفیر کشورمان، وضعیت سلامت او و همکارانش جویا شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان گزارشی از حوزه مأموریت خود و ابعاد همکاری با دولت و همه گروه‌ها و سلایق سیاسی مختلف در لبنان ارائه کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.
سفیر کشورمان در هند در آستانه عزیمت به محل مأموریت در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، برنامه کاری دوره مأموریت خود را ارائه کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در عراق آخرین وضعیت سلامت و امنیت زائران ایرانی را جویا شد.
وزیر امور خارجه عراق در سفر به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه عراق در سفر به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
دکتر حسین امیرعبداللهیان با سفیرکشورمان در عراق درباره آخرین وضعیت و تحولات عراق و روابط دو جانبه دیدار و گفتگو کردند.
سفیر ونزوئلا در کشورمان امروز در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در ایران، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و خداحافظی کرد.
سفیر ایران در بلژیک در دیدار با وزیر امور خارجه گزارشی از تحولات روابط کشورمان با اتحادیه اروپا و ظرفیت‌ها و چالش های موجود در روابط ایران و اروپا ارائه کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری مالی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، گزارشی از روند پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف ارائه داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ