نخست وزیر عراق شامگاه یکشنبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در بغداد و نخست وزیر عراق در یک نشست دوجانبه در خصوص گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بحث و تبادل نظر کردند.
یک تحلیلگر امور سیاسی عراق اعلام کرد که سفر نخست وزیر این کشور به سوریه در کنار حل بحران برق با همکاری ایران، به مذاق کاخ سفید خوش نیامده است.
یک تحلیلگر امور سیاسی عراق اعلام کرد که سفر نخست وزیر این کشور به سوریه در کنار حل بحران برق با همکاری ایران، به مذاق کاخ سفید خوش نیامده است.
نخست وزیر عراق و سفیر عمان در بغداد، توسعه روابط و تقویت مشارکت های اقتصادی را بررسی کردند.
بررسی محاکمه نخست وزیر سابق عراق به اتهام دست داشتن در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در کنار اهمیت سفر رئیس جمهور ایران از موضوعاتی است که روزنامه‌های عربی به آن پرداخته‌اند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در خصوص سفر شمخانی به امارات و عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «سفر دریابان شمخانی به امارات و عراق در چارچوب مناسبات موجود امنیتی انجام می‌شود. پدیده جدیدی نیست. نماینده وزارت خارجه در سفر‌ها همراه ایشان است. در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد. همه چیز در چارچوب نظام و زیر نظر رئیس جمهور است. هماهنگی وجود دارد. دشمنان بدانند، اختلافی نیست.»
وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای‌ شرکت در پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق به بغداد سفر کرده، از تفاهم دو کشور برای رفع مشکلات بانکی و ارزی خبر داد.
نخست وزیر عراق میزبان سفیر فرانسه در بغداد بود و درباره روابط کلی عراق و فرانسه، راه های توسعه آن، مسیرهای همکاری دوجانبه میان دو کشور با او رایزنی کرد.
رئیس جمهور با مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور بویژه توافقات سازنده صورت گرفته در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران، بر لزوم تقویت همکاری‌ها بخصوص در حوزه‌های انرژی، صنعتی، تجاری، مالی و بانکی تاکید کرد.
رئیس جمهور با مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور بویژه توافقات سازنده صورت گرفته در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران، بر لزوم تقویت همکاری‌ها بخصوص در حوزه‌های انرژی، صنعتی، تجاری، مالی و بانکی تاکید کرد.
نخست وزیر سابق عراق در جریان سفر به تهران با تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می‌کند.
سفیر آلمان در بغداد ضمن دیدار با «محمد شیاع السودانی» دعوتنامه رسمی صدر اعظم کشورش را برای سفر به برلین به او تحویل داد.
دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که در سفر السودانی و هیئت همراه به ایران ۹ پرونده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد از "محمد شیاع السودانی" نخست وزیر عراق که در نخستین سفر غیرعربی خود به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، به شکل رسمی استقبال کرد. در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، سران ایران و عراق با ادای احترام به پرچم، از یگان تشریفات سان دیده و سپس اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه را به یکدیگر معرفی کردند.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق پس از سفر به اردن و کویت، ایران را به عنوان سومین مقصد سفرهای خارجی خود انتخاب کرد و امروز رسما برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد.
این سفر دیپلماتیک که در واقع اولین سفر «محمد شیاع السودانی» در مقام نخست وزیر عراق به تهران است در حالی انجام می‌شود که این روز‌ها علاوه بر مسائل جاری بین دو کشور طی سال ها، حمله‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروهک‌های تروریستی در بخشی از اقلیم کردستان عراق به یکی از پرونده‌های مهم در روابط دو کشور تبدیل شده است چنان که شاید بتوان گفت سایر موضوعات بین تهران و بغداد به نوعی تحت حاشیه این موضوع قرار گرفته است.
قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به موعد سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور به ایران اشاره کرد.
منابع غیر رسمی از سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر جدید عراق به ایران، عربستان سعودی و ترکیه خبر دادند.
محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق امروز میزبان سفیر قطر در بغداد بود.
نخست وزیر عراق در دیدار با سفیر ایران در بغداد، حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد.
منابع عراقی اعلام کردند که سفیر عربستان در بغداد امروز به دیدار نخست وزیر جدید عراق رفته است.
فیاض ادامه داد: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت با مصطفی الکاظمی، همتای عراقی خود دیدار کرد و آنها موافقت کردند که یک هیئت لبنانی برای امضای تمدید توافق به بغداد سفر کند.
محمد علی رجایی در مهر 1359 و در آغازین روزهای تجاوز عراق به ایران در مقام نخست‌وزیر به نیویورک رفت و نه به عنوان رییس جمهوری. او هرگز به عنوان رییس جمهوری به نیویورک نرفته است. در آن زمان ابوالحسن بنی‌صدر رییس جمهوری ایران بود که چون عهده دار فرماندهی کل قوا بود به این سفر نرفت.
مخبر تقویت پایانه های مرزی عراق، تأمین آب و برق و افزایش تعداد باجه های کنترل گذرنامه را با اهمیت دانست و ضمن اعلام آمادگی ایران برای هرگونه کمک در این زمینه، افزود: تأمین امکانات سرمایشی، آب شرب و کمک های درمانی در پایانه های مرزی از جمله مواردی است که باعث سفر راحت تر زائران می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ