نرخ هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی امروز ۳۰ هزار و ۶۹۳ تومان و هر یورو ۳۳ هزار و ۱۶ تومان معامله شد که نرخ دلار ثابت و یورو ۳۲۰ تومان افزایش قیمت داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرزین گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده اجرای برنامه تثبیت اقتصادی بوده که اساس آن، کنترل ارز و پول است و معتقدیم اگر این دو کار به درستی انجام شود آرامش در بازار‌ها ایجاد می‌شود.
دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است که کاهش قیمت ارز که اخیرا اتفاق افتاد هیجانی نبود بلکه مبتنی بر فرمول‌های اقتصادی بود. اگر بتوانیم به شکل تثبیت شده‌ای به منابع‌مان در کشور‌های هدف و طرف قرارداد دسترسی داشته باشیم مطمئنا در گام اول موجب تثبیت نرخ ارز و در گام دوم کاهش نرخ ارز خواهد شد.
در روز‌های اخیر، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از ابطال مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی خبر داد.
رسول جاویدی گفت: معتقدم تعیین نرخ دستوری و تثبیت نرخ‌ها در بازار ارز، منفعتی برای اقتصاد کشور نخواهد داشت.
مجلس مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی را ابطال کرد.
قیمت هر دلار آمریکا امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان معامله شد.
پور ابراهیمی گفت: اقتصاد ایران دیگر تحمل آزمون و خطا را ندارد و باید بدانیم که تبعات سیاست تثبیت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی توزیع رانت و فساد همانند تثبیت نرخ ارز ۲۸۵۰۰ تومانی است.
تثبیت نرخ دلار سیاست باطلی بود که به نظر می‌رسید رئیس جدید بانک مرکزی نیز بر آن پافشاری دارد. محمدرضا فرزین در مصاحبه‌های گوناگون بر دلار ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی برای بورس تاکید کرد و این سیگنال منفی در حالی که دلار هر روز سقف‌های جدید قیمتی را در بازار آزاد می‌شکست سرمایه‌های زیادی را از بازار سرمایه فراری داد.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: تثبیت چندین ساله نرخ ارز و چند نرخی بودن آن دو عامل کلان بی ثباتی بازار ارز است.
سخنگوی اقتصادی دولت از آغاز فاز دوم هوشمندسازی یارانه آرد از شب گذشته خبر داد و گفت: طی یک ماه آینده شناورسازی نیز صورت می‌گیرد و هر نانوا معادل هر نانی که می دهد آرد می گیرد.
گزارش‌های ۹ماهه و فصل پاییز اکثر شرکت‌های بورسی منتشر شد. نگاهی کلی به عملکرد صنایع مختلف نشان می‌دهد صنایع صادراتی با توجه به موانعی، از جمله اعمال عوارض صادرات توسط دولت، نتوانستند عملکرد آنچنان مطلوبی را به ثبت برسانند. این در حالی است که در صنایع دلاری نیز با توجه به بی‌نصیب ماندن شرکت‌ها از افزایش نرخ دلار به واسطه تثبیت نرخ دلار نیما در کانال ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان، عملکرد کلی در حد انتظار بازار سهام نبوده است
در موقعیت کنونی احتمال اینکه برنامه جامع اقدام‌مشترک یا هر نوع توافقی که منتج به تسهیل فروش نفت و بازگشت منابع حاصل از صادرات نفت شود، امری تقریبا محقق‌نشدنی است. به‌طور کلی ناامیدی در این زمینه طی چند وقت اخیر باعث شد تا حدودی نرخ اسکناس آمریکایی تحت‌تاثیر قرار گیرد. با توجه به تشدید تقاضا و تشکیل موجی از خرید مشاهده می‌شود که سطوح حمایتی فعلی دلار در بازار آزاد تقریبا تثبیت ‌شده‌است. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، بازار در حال کف‌سازی در ارقام شکل‌گرفته برای نرخ دلار است.
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفتوگوی تلویزیونی با اشاره به سیاست دولت در تثبیت بازار ارز گفت: تثبیت بازار ارز به معنای تثبیت نرخ ارز نیما در قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان نیست.
به تازگی بانک‌های دولتی و خصوصی در اطلاعیه‌ای از پایبندی به نرخ سود قانونی خبر دادند، این مساله می تواند در نهایت رشد بورس را تضمین کند، از سوی دیگر رشد بورس در ماه‌های آینده می‌تواند به عنوان یک سپر برای افزایش تورم عمل کند.
به عقیده کارشناسان با اعلام سیاست تثبیت نرخ ارز، موقتاً اقبال نسبت به سهام دلاری کاهش یافته و سمت سهام ریالی متقاضی بیشتری دارد، بدین ترتیب فعلا و روزهای آینده نبض مثبت بازار سرمایه در دست سهام‌های ریالی است.
به عقیده کارشناسان با اعلام سیاست تثبیت نرخ ارز، موقتاً اقبال نسبت به سهام دلاری کاهش یافته و سمت سهام ریالی متقاضی بیشتری دارد، بدین ترتیب فعلا و روزهای آینده نبض مثبت بازار سرمایه در دست سهام‌های ریالی است.
سرانجام ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی فرزین نیز نمی‌تواند روشن‌تر از دلار ۴۲۰۰ هزار تومانی جهانگیری، ۱۲۲۶ تومانی محمود احمدی‌نژاد و ۱۷۵ تومانی هاشمی رفسنجانی باشد. کاملاً مشخص است که با فاصله ۴۰ درصدی میان نرخ دلار بازار آزاد و دلار رسمی، صادرکنندگان غیرنفتی تن به عرضه دلار با این قیمت در سامانه نیما نمی‌دهند. همان‌ها که می‎‌گفتند دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری عامل فساد و رانت است، امروز باور دارند دلار ۲۸۵۰۰ تومانی، عامل تثبیت بازار، کاهش نرخ ارز و عقب‌رانده شدن دلالان است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم دربخش معیشت مشکلاتی دارند وتصمیمات خوبی برای جلوگیری از نوسانات قیمت کالاهای اساسی اتخاذ شده است که برای مدت ۲سال بتوانیم نرخ ارز این کالاها را ثابت نگه داریم.
مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در جدیدترین گزارش خود به بررسی سیاست‌های موجود در بازار ارز پرداخته و راهکارهایی برای تثبیت نرخ در این بازار ارائه داده است.
محمدرضا فرزین به سیاست تثبیت ۲۸۵۰۰ اشاره کرد و گفت: هم اکنون در نیما ارز با میانگین ۲۹ هزار تومان معامله میشود؛ از فردا با ۲۸۵۰۰ عرضه انجام میشود؛ روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در نیما عرضه شده است. وی افزود: نرخ ارز نیمایی تا یک‌سال ۲۸۵۰۰ تومان خواهد بود.
فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی گفت: سیاست ارزی ما تثبیتی است. ما نرخ دلار در بازار نیما را ۲۸۵۰۰ تومان تعیین خواهیم کرد.
محمدرضا فرزین گفت: نرخ ارز را تثبیت و حتما این دغدغه فعالان اقتصادی کشور را برطرف خواهیم کرد. برنامه سیاست اقتصادی جدید متمرکز بر این موضوع خواهد بود. دغدغه رئیس جمهور نیز معیشت مردم است که با کنترل نرخ تورم و ارز آن را تامین خواهیم کرد.
رئیس‌کل جدید بانک مرکزی در نخستین روز انتصابش اولین وعده خود را تثبیت نرخ نیما روی قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: واردات تمام کالاهای اساسی را با این نرخ تأمین می‌کنیم.
قیمت طلا امروز پنجشنبه بالاتر از سطح کلیدی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس بود و پس از صورت‌جلسه آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که نشان از افزایش آهسته‌تر نرخ بهره داشت، تثبیت شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ