فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی گفت: سیاست ارزی ما تثبیتی است. ما نرخ دلار در بازار نیما را ۲۸۵۰۰ تومان تعیین خواهیم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرزین با تاکید بر اینکه در اجرای مصوبه نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات با هیچ کس رو دربایستی نداریم تصریح کرد: نرخ‌های سود کنونی، نرخ‌های خوبی است و اگر بانک‌ها بر این اساس کار کنند مشکلی پیش نمی‌آید.
تصمیم بر واردات خودرو‌های کارکرده اگر با در نظر گرفتن سیاست تثبیت ارزی و تامین کسری در بازار خودرو و پاسخ به نیاز خودرویی بسیاری از مردم در دهک‌های مختلف باشد، اقدام بسیاری مثبتی خواهد بود و به کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.
دکتر فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی و دکتر نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همراهی دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه، از غرفه این بانک در نمایشگاه «تلاش با برکت» بازدید کردند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت:: بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارز در کشور‌های مختلف داریم که بعضا مشخص نیست چرا پول ما در آن کشور‌ها مانده، بنابراین باید دست به اقدامات سیاسی و دیپلماتیک برای آزادسازی آن بزنیم.
فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات صندوق بین‌المللی پول تهران را به مقصد واشنگتن ترک کرد.
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه چرا واحد تولیدی باید ارز خود را به بانک مرکزی بفروشد؟ گفت: از واحد‌های تولیدی بپرسید کدام یک از نیاز‌های تولید را با ارز بازار آزاد تامین می‌کنید که ارز حاصل از فروش را می‌خواهید با نرخ آزاد در بازار به فروش برسانید؟
امتیازی که صنعت نفت در بازی با استقلال در استادیوم آزادی گرفت، برای آبادانی ها بیشتر از یک امتیاز ارزش دارد و در نهایت می تواند منجر به بقای این تیم در لیگ برتر شود.
محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تشکر از مقام معظم رهبری، مهار تورم و حمایت عملی از بخش‌های مختلف تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.
محمدجواد پهلوان، فعال رسانه‌ای نوشت: باید از ایشان و سایر اعضای کابینه و نمایندگان مجلس و ائمه جمعه یاد بگیریم که قیمت دلار، فیلتر و تحریم روی زندگی‌مان اثر نگذارد.
اوایل بهمن ماه سال جاری بود که خبر افتتاح مرکز مبادله ارز و طلا توسط محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد. این مرکز از روز سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ رسما کار خود را آغاز کرد. حالا دو وزیر در راستای سیاست های جدید ارزی از عرضه ارز شرکت ها در این مرکز مبادله خبر دادند.
تثبیت نرخ دلار سیاست باطلی بود که به نظر می‌رسید رئیس جدید بانک مرکزی نیز بر آن پافشاری دارد. محمدرضا فرزین در مصاحبه‌های گوناگون بر دلار ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی برای بورس تاکید کرد و این سیگنال منفی در حالی که دلار هر روز سقف‌های جدید قیمتی را در بازار آزاد می‌شکست سرمایه‌های زیادی را از بازار سرمایه فراری داد.
سرانجام صبح امروز وعده راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سوی رئیس کل بانک مرکزی محقق شد؛ بازاری که قرار است به عنوان مرجع ارز و طلای کشور توسعه یابد و نیاز‌های واقعی ارز و طلا را پاسخ دهد.
سرانجام صبح امروز وعده راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سوی رئیس کل بانک مرکزی محقق شد. بازاری که قرار است به عنوان مرجع ارز و طلای کشور توسعه یابد و نیازهای واقعی ارز و طلا را پاسخ دهد.
سرانجام صبح امروز وعده راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سوی رئیس کل بانک مرکزی محقق شد. بازاری که قرار است به عنوان مرجع ارز و طلای کشور توسعه یابد و نیازهای واقعی ارز و طلا پاسخ دهد.
نادری گفت: مقرر شد در نشست فردای مجلس که با وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی و احتمالاً معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود، به بررسی دقیق تحولات اخیر اقتصادی پرداخته شود.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: قیمت هایی از ارز که برخی ها اعلام می کنند واقعی نیست و من پیشنهاد می کنم فردا چند خبرنگار به سبزه میدان و میدان فردوسی بروند و ببیند نرخ ارز چقدر است و این نرخ ها با جریان قیمت ساز که دائما به عنوان قیمت ارز اعلام می کند، چقدر فاصله دارد.
برخی خوانندگان قدیمی، به خاطر قرابت و نزدیکی با خاندان پهلوی، تواستند پله‌های ترقی را با سرعتی بسیار بیشتری از همگنان خود طی کنند و در این بین «عبدالحسن ستارپور»، معروف به «ستار» با آهنگ «شازده خانم» که به گفته خودش به افتخار دختر بزرگ پهلوی دوم خوانده بود، جایگاهی ویژه یافت. ستار یک ماه قبل از انقلاب، به خارج از کشور رفت و تاکنون در لس‌آنجلس ماندگار شده است و طبق گفته‌های خودش، تنها بعد از سقوط جمهوری اسلامی قصد دارد به ایران برگردد!
برخی خوانندگان قدیمی، به خاطر قرابت و نزدیکی با خاندان پهلوی، تواستند پله‌های ترقی را با سرعتی بسیار بیشتری از همگنان خود طی کنند و در این بین «عبدالحسن ستارپور»، معروف به «ستار» با آهنگ «شازده خانم» که به گفته خودش به افتخار دختر بزرگ پهلوی دوم خوانده بود، جایگاهی ویژه یافت. ستار یک ماه قبل از انقلاب، به خارج از کشور رفت و تاکنون در لس‌آنجلس ماندگار شده است و طبق گفته‌های خودش، تنها بعد از سقوط جمهوری اسلامی قصد دارد به ایران برگردد!
امروز بانک مرکزی سقف عرضه ارز به متقاضیان دارای کارت ملی را از ۲۰۰۰ به ۵۰۰۰ یورو افزایش داد. همچنین سایت بازار متشکل ارزی با تغییراتی همچون حذف بخش دلار و یورو توافقی همراه شد؛ روندی که نشان از پایان سیاست دلار توافقی داشت.
رئیس کل بانک مرکزی امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر خواهد شد.
فرزین رئیس جدید بانک مرکزی گفت: سیاست کلی این بانک تامین نیازهای ارزی کشور با نرخ ۲۸۵۰۰ است؛ نرخ ۴۴ نرخ ارز کشور نیست؛ حتما در بازار آزاد دخالت میکنیم.
محمدرضا فرزین به سیاست تثبیت ۲۸۵۰۰ اشاره کرد و گفت: هم اکنون در نیما ارز با میانگین ۲۹ هزار تومان معامله میشود؛ از فردا با ۲۸۵۰۰ عرضه انجام میشود؛ روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در نیما عرضه شده است. وی افزود: نرخ ارز نیمایی تا یک‌سال ۲۸۵۰۰ تومان خواهد بود.
محمدرضا فرزین گفت: نرخ ارز را تثبیت و حتما این دغدغه فعالان اقتصادی کشور را برطرف خواهیم کرد. برنامه سیاست اقتصادی جدید متمرکز بر این موضوع خواهد بود. دغدغه رئیس جمهور نیز معیشت مردم است که با کنترل نرخ تورم و ارز آن را تامین خواهیم کرد.
دکتر فرزین گفت: یکی از مهمترین راهبردها و محورهای سیاست بانک وجود محصولات متنوع و جدید با رویه های متنوع است که براساس نیاز مشتریان تولید و ارائه خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ