رئیس‌کل جدید بانک مرکزی در نخستین روز انتصابش اولین وعده خود را تثبیت نرخ نیما روی قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: واردات تمام کالاهای اساسی را با این نرخ تأمین می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر بدانیم افزایش‌های در نظر گرفته شده تا حد زیادی منطبق با اوضاع اقتصادی در این کشور و با دخیل کردن نرخ تورم بوده و به عنوان مثال در دو نوبت آخر، یکبار ۵۴.۵ درصد و بار آخر ۳۴ درصد به حقوق و دستمزد حقوق بگیران در ترکیه افزوده شده، به نظر می‌رسد که بررسی تدابیر اتخاذ شده در این کشور می‌تواند الگوی خوبی برای برون رفت کشورمان از این ماجرای حاشیه ساز و آسیب زا باشد.
بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که افزایش نیم واحد درصدی نرخ بهره در ماه مه خارج از برنامه‌ریزی بانک نیست.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: ما باید نگران تامین ارز مصارف قانونی و واقعی کشور باشیم که با نرخ‌های روشن در بازارهای مبادله و نیما تامین می‌شود.
نیما میرزایی گفت: تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی نمی‌تواند اختلال جدی در این صنعت ایجاد کند. به سبب آنکه نرخ ۲۸,۵۰۰ تومانی دلار در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ثابت خواهد بود، اما قیمت نهایی محصولات پتروشیمی بر اساس رقابت بازار تعیین خواهد شد.
آخرین تغییرات نرخ مصوب ۲۸۵۰۰ تومانی در سامانه نیما اعلام شد.
گزارش‌های ۹ماهه و فصل پاییز اکثر شرکت‌های بورسی منتشر شد. نگاهی کلی به عملکرد صنایع مختلف نشان می‌دهد صنایع صادراتی با توجه به موانعی، از جمله اعمال عوارض صادرات توسط دولت، نتوانستند عملکرد آنچنان مطلوبی را به ثبت برسانند. این در حالی است که در صنایع دلاری نیز با توجه به بی‌نصیب ماندن شرکت‌ها از افزایش نرخ دلار به واسطه تثبیت نرخ دلار نیما در کانال ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان، عملکرد کلی در حد انتظار بازار سهام نبوده است
پافشاری سیاستگذار بر قیمت‌گذاری دستوری در ابعاد مختلف اقتصاد، ارز چندنرخی، عدم بهره‌برداری از کانال بازار سهام در راستای تعدیل تورم ۵۰درصدی، تدبیر بودجه انقباضی برای صنایع و بنگاه‌های تولیدی، قطعی گاز و برق صنایع، افزایش فاصله نرخ اسکناس آمریکایی با نرخ تثبیتی ارز در سامانه نیما و مواردی از این قبیل را می‌توان به‌عنوان موانع جدی پیش‌روی فعالان بورسی در نظر گرفت. اخیرا کلیات بودجه به تصویب رسید، حال نوبت کمیسیون‌ها است تا در راستای بهبود وضعیت بنگاه‌ها و بازارها تعدیلاتی را در حوزه نرخ‌گذاری ایجاد کنند.
وزیر اقتصاد گفت: دولت هر چه ارز در اختیار دارد با نرخ نیما برای خرید کالای اساسی به واردکنندگان می‌دهد بنابراین اگر قیمت ارز به ۲ برابر نرخ فعلی هم برسد، دولت نفعی نمی‌برد.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و چهارمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
طی نیمه نخست ۱۴۰۱ نرخ رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در بخش ماشین آلات به دلیل افزایش واردات کالاهای سرمایه‌ای و همچنین افزایش کالاهای سرمایه‌ای تولید داخل ۱۵ درصد رشد کرد.
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به سیاست دولت در تثبیت بازار ارز گفت: تثبیت بازار ارز به معنای تثبیت نرخ ارز نیما در قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان نیست.
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفتوگوی تلویزیونی با اشاره به سیاست دولت در تثبیت بازار ارز گفت: تثبیت بازار ارز به معنای تثبیت نرخ ارز نیما در قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان نیست.
امروز مطالبی همچون ارزش سهام عدالت در اولین روز هفته چقدر شد؟، نرخ حواله یورو در سامانه نیما چقدر شد؟، چرا نباید ربع سکه بخریم؟، شوک فلز گرانبهای جهانی به بازار طلا و سکه داخلی، پیش بینی بورس فردا | محرک اصلی بازار کدام گروه است؟، ۱۰ خبری که می‌تواند بر روند بورس فردا تاثیر بگذارد،  کدام شرکت‌ها به دلیل محدودیت مصرف گاز متوقف شدند؟، سهامداران شتران بخوانند، چقدر پول حقیقی از بورس خارج شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
سرانجام ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی فرزین نیز نمی‌تواند روشن‌تر از دلار ۴۲۰۰ هزار تومانی جهانگیری، ۱۲۲۶ تومانی محمود احمدی‌نژاد و ۱۷۵ تومانی هاشمی رفسنجانی باشد. کاملاً مشخص است که با فاصله ۴۰ درصدی میان نرخ دلار بازار آزاد و دلار رسمی، صادرکنندگان غیرنفتی تن به عرضه دلار با این قیمت در سامانه نیما نمی‌دهند. همان‌ها که می‎‌گفتند دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری عامل فساد و رانت است، امروز باور دارند دلار ۲۸۵۰۰ تومانی، عامل تثبیت بازار، کاهش نرخ ارز و عقب‌رانده شدن دلالان است.
محمدرضا فرزین به سیاست تثبیت ۲۸۵۰۰ اشاره کرد و گفت: هم اکنون در نیما ارز با میانگین ۲۹ هزار تومان معامله میشود؛ از فردا با ۲۸۵۰۰ عرضه انجام میشود؛ روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در نیما عرضه شده است. وی افزود: نرخ ارز نیمایی تا یک‌سال ۲۸۵۰۰ تومان خواهد بود.
فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی گفت: سیاست ارزی ما تثبیتی است. ما نرخ دلار در بازار نیما را ۲۸۵۰۰ تومان تعیین خواهیم کرد.
بانک مرکزی امروز جزئیاتی تحلیی از تحولات اقتصاد کلان و اقدامات در شهریورماه ۱۴۰۱ را منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌دهد در پایان نیم سال اول، نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی در شهریور‌ماه معادل ۳۷.۵ درصد بوده است.
سخنگوی وزارت صمت ضمن تشریح جزئیات رشد صنعتی در نیمه نخست ۱۴۰۱، گفت: بخش خودرو و قطعات با رشد ۲۱.۹ درصدی بالاترین نرخ رشد را در بین بخش های مختلف اقتصادی داشته است.
سخنگوی وزارت صمت ضمن تشریح جزئیات رشد صنعتی در نیمه نخست ۱۴۰۱، گفت: بخش خودرو و قطعات با رشد ۲۱.۹ درصدی بالاترین نرخ رشد را در بین بخش های مختلف اقتصادی داشته است.
طرح سفر ارزان عتبات با قیمت کمتر از سه میلیون تومان از اواسط تابستان ۱۴۰۱ در تهران آغاز شد که همزمان با پیاده روی اربعین متوقف شد. سازمان حج و زیارت این سفر را در حالی آغاز کرد که میانگین نرخ سفر هوایی عراق بیش از ۱۰ میلیون تومان و سفر زمینی در حدود پنج و نیم میلیون تومان بوده است.
تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد ۲۵ آبان سال گذشته در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور به تصویب رسید، اما اجرای آن با گذشت چندین ماه با وقفه مواجه بود تا اینکه حالا در آستانه ورود به نیم سال دوم و سرد سال، ابلاغیه آن به ۹ بانک ارسال شده است.
شلمچه- معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: افرادی که تا ۲۳ شهریورماه سال جاری از مرزهای کشور عازم مبدا می‌شوند، نرخ بلیط برای آنها ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۱۳ مرداد با ۰.۴۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل به ۲۰.۶۴ درصد رسید.
بدعت بد و نامیمونی که از چند فصل قبل از فوتبال ایران گذاشته شده بود و صحنه های زشتی را رقم زد، حالا قبل از شروع مسابقات و در دیدارهای تدارکاتی به چشم آمده است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ