وزارت خارجه بلژیک امروز به بهانه محکومیت یک شهروند این کشور در ایران، سفیر تهران را احضار کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شهردار تهران بیان کرد: ما در خصوص انتقال تجارب نیاز به ارتباط بیشتر با جامعه المصطفی و پیوستگی با آن داریم. امسال در بلژیک با شهرداران سایر شهر‌ها جلسه داشتیم و متوجه شدیم که چقدر می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و انقلاب را منعکس کنیم. ما نیازمند ارتباط و انتقال تجربیات به سایر کلانشهر‌ها هستیم.
مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه تاکنون رویا در شرایط خوبی بسر می‌برد، گفت: می‌توان پس از آبگیری تالاب در ۳ ماه آینده و ورود دسته‌جات اولیه پرندگان مهاجر، رهاسازی مجدد رویا را در منطقه شاهد باشیم.
سفر علیرضا زاکانی شهردار تهران و هیات همراه او به بروکسل پایتخت بلژیک جنجالی بزرگی در این کشور به پا کرد و یک مقام مسئول بلژیکی در این رابطه اتسعفا داد.
بلژیک با گلزنی روملو لوکاکو به تساوی 1-1 مقابل اتریش دست یافت.
حجه لحبیب با اشاره به جایگاه کشورش در اتحادیه اروپایی گفت: بلژیک برای نزدیکی هر چه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اروپا آمادگی دارد.
ما به احیای برجام در کنار احیای روابط خود با کشور‌های منطقه احتیاج داریم. همچنین لازم است هر چه سریعتر به بازار‌های پررونق برگردیم. اگر چنین دیدگاهی (احیای برجام) پشت سفر سلطان هیثم نبود، اصلا دلیلی نداشت شخصا به ایران سفر کند؛ بنابراین امیدوارم شاهد تغییراتی در حوزه برجام باشیم. همچنین می‌توانیم آزادی زندانی بلژیکی (الیویه وندکاستیل) و تبادل او با زندانی ایرانی (اسدالله اسدی) با همکاری عمان را مقدمه‌ای مثبت در روابط بین المللی ایران ارزیابی کنیم.
علت انتخاب عمان برای میانجیگری این است که هم با ایران و هم با کشور‌های غربی روابط خوبی دارد و پیش از این نیز به عنوان میانجی عمل کرده است. مسیر تبادل زندانی بین ایران و بلژیک بر اساس معاهده دوجانبه‌ای رخ داد که ماه گذشته شکل گرفته بود. براساس این معاهده زندانیان بلژیکی در ایران می‌توانند دوران محکومیت خود را در خانه بگذرانند و بالعکس این موضوع نیز برای زندانیان ایرانی در بلژیک صادق است.
نکته اصلی در مورد سفر پادشاه عمان به ایران این است که او بیش از آنکه میانجی باشد، واسطه و پیام‌رسان است. این نکته مهمی است. دستورکار اصلی وی در سفر به تهران، رایزنی جهت آزاد سازی زندانیان دوتابعیتی آمریکایی است. مساله‌ای که به تازگی و پس از تبادل زندانیان ایران و بلژیک، برای طرفِ آمریکایی ایجاد امید کرده است.
در آستانه سفر هیثم‌بن طارق، پادشاه عمان به ایران، شاهد مبادله اسدالله اسدی، دیپلمات زندانی در بلژیک و اولیویه وندکاستیل، شهروند بلژیکی زندانی در ایران بودیم؛ مبادله‌ای که در تحقق یافتن آن عمان نقش واسطه و میانجی‌گری داشت.
شبکه تلویزیونی الجزیره پیش از این به نقل از وزارت خارجه عمان از موفقیت مسقط در میانجیگری بین ایران و بلژیک درباره پرونده اتباع بازداشتی در دو کشور خبر داد.
اسدالله اسدی چند پیش به اتهام دست‌ داشتن برای برنامه‌ریزی جهت حمله به گردهمایی گروهک منافقین در پاریس بازداشت و به بلژیک منتقل شد. او به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد.
سخنگوی وزیر دادگستری بلژیک امروز مدعی شد که کشورش در ارتباط با مبادله «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی شاغل در وین با تهران به توافق نرسیده است!
بر اساس کیفرخواست صادر شده الیویر وند کاستیل متهم به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی به همین میزان بوده است.
یکی از نمایندگان پارلمان بلژیک خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و احضار سفیر این رژیم به سبب ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین شد.
چند دولت در اروپا به دلیل نگرانی از دسترسی مقامات چینی به داده‌های حساس کاربران، استفاده از تیک تاک برای کارمندان خود را محدود کرده اند.
آلکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک استفاده از تیک تاک در موبایل مقامات فدرال این کشور را ممنوع کرد.
«رویا» درنای بلژیکی که مدتی پیش برای همسفر شدن با «امید» به سمت سیبری، به ایران منتقل شده بود در تنکابن از ادامه سفر منصرف شد.
«رویا» درنای بلژیکی که مدتی پیش برای همسفر شدن با «امید»، به ایران منتقل شده بود از ادامه سفر با درنای ایرانی منصرف شد.
رویا درنای بلژیکی که مدتی پیش برای همسفر شدن با امید، به ایران منتقل شده بود از ادامه سفر با درنای ایرانی منصرف شد.
نخست وزیر بلژیک می گوید موضوع ارسال جنگنده به اوکراین را بررسی نخواهد کرد.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش توضیحاتی درباره انتقال تک درنای سیبری از بلژیک به ایران و هزینه های این موضوع ارائه داد.
بر اساس حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران الیویر وند کاستیل، فرزند برنارد، متولد سال ۱۹۸۱ با ۴ عنوان اتهامی در دادگاه محاکمه شده است که در پایان دادگاه انقلاب اسلامی تهران در هر چهار عنوان اتهامی وی را مستحق مجازات دانسته است.
سه کشور اروپایی از اتباع خود خواستند به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، از سفر غیرضروری به چین خودداری کنند.
سفیر ایران در بلژیک در دیدار با وزیر امور خارجه گزارشی از تحولات روابط کشورمان با اتحادیه اروپا و ظرفیت‌ها و چالش های موجود در روابط ایران و اروپا ارائه کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ