آوی شلایم مورخ یهودی اذعان کرد: اسرائیل از طرف یهودیان اروپایی و اشکنازی ایجاد شده، آنها همیشه نگاه تحقیرآمیزی به یهودیان عرب (سفاردیم) داشته اند و معتقدند که ما از یک فرهنگ بدوی برخوردارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شماری از زنان اسرائیلی با برگزاری تجمعی خواستار بهره‌مندی فرزندان خود از قانون لغو خدمت نظامی، همچون حریدی‌ها (یهودیان ارتدکس افراطی) شدند.
شماری از زنان اسرائیلی با برگزاری تجمعی خواستار بهره‌مندی فرزندان خود از قانون لغو خدمت نظامی، همچون حریدی‌ها (یهودیان ارتدکس افراطی) شدند.
اقلیت یهودیان فرانسه با توجه به سیاست‌های افراط گرایانه وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، وی در سفر به این کشور تحریم کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد کفت: دو میلیون یهودی مهاجری که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند، احساس ناامنی کرده و می‌خواهند برگردند ... البته انگلیس، آلمان و فرانسه هم می‌توانند برای یهودیان مهاجر سرزمین و حکومتی تشکیل بدهند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ورود صهیونیستها به مسجدالاقصی را تا پایان ماه رمضان ممنوع کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ورود صهیونیستها به مسجدالاقصی را تا پایان ماه رمضان ممنوع کرد.
شهرک نشینان راست افراطی یهودی تحت حمایت نیرو‌های اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش بردند. یهودیان متعصب به بهانه عید یهودی پسح طی روز‌های اخیر در گروه‌های ده‌ها نفری وارد مسجد الاقصی شده‌اند. تعداد زیادی از نیرو‌های پلیس اسرائیل پیش از این یورش در نقاط مختلف مسجد الاقصی مستقر شدند. نیرو‌های اسرائیلی همچنین از ورود فلسطینیان زیر ۵۰ سال به مسجد الاقصی برای نماز صبح جلوگیری کردند.
قربانی کردن در صحن‌ها، گامی جدی در مسیر یهودی‎سازی مسجدالاقصی است. متاسفانه در سال اخیر میزان تعرضات صهیونیست‌ها به داخل صحن‌ها در مناسبت‌های مختلف افزایش جدی داشته که جای نگرانی دارد.
کابینه رژیم صهیونیستی طرحی را برای تشویق یهودیان فرانسه برای مهاجرت به اراضی اشغالی آماده کرده است.
شماری از یهودیان ناتوری کارتا با تجمع در برابر مقر شورای امنیت در نیویورک، جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان را محکوم کردند.
در آخرین نشانه‌ای از آنچه اسرائیل و متحدان جدید عرب آن به عنوان رویکردی جدید برای درک تاریخ یهودیان در خاورمیانه توصیف می‌کنند؛ طومار تورات که از هولوکاست باقی مانده، در یک موزه امارات در معرض دید عموم قرار گرفت.
نیرو‌های اسرائیلی درِ ورودی خانه خانواده جوان فلسطینی که گفته می‌شود عامل تیراندازی در نزدیکی کنیسه‌ای در شرق بیت المقدس بوده است را پلمپ کردند. در این حادثه هفت اسرائیلی کشته شدند. پلیس اعلام کرده که عامل تیراندازی یک جوان ۲۱ ساله فلسطینی است. او از ساکنان بیت المقدس شرقی است که به هنگام فرار با خودرو به ضرب گلوله ماموران کشته شد.
نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که میزان نفرت عمومی مردم آمریکا از یهودیان در سال ۲۰۲۲ روندی تصاعدی داشته است.
شیخ محمد صنقور امام جمعه شهر الدراز در بحرین فروش زمین به یهودیان را به منزله فروش وطن و حرام دانست.
حضور روز گذشته بن گویر در مسجدالاقصی ۱۲ دقیقه طول کشید و او تحت تدابیر شدید امنیتی، این مکان مقدس را ترک و از صحن‌های آن خارج شد. ایتامار بن‌گویر پس از حضور در این مکان گفت «معبد مقدس» «مهم‌ترین مکان برای ملت اسراییل است و ما پاسدار آزادی مسلمانان و مسیحیان نیز هستیم، اما یهودیان هم باید بتوانند در آن حضور یابند و هر کسی که یهودیان را به این خاطر تهدید می‌کند، باید با مشت آهنین با او برخورد کرد».
نتانیاهو به مقام‌های امریکایی، یهودیان امریکایی و متحدان عرب گفته که اگرچه روباه‌ها را مسئول مرغداری‌ها می‌کند و کبریت و بنزین را بین اعضای دولت‌اش توزیع نموده، اما می‌تواند مانع از اقدامات افراطی اعضای کابینه‌اش شود.
صهیونیست‌های مذهبی با تأکید بر اینکه ظهور مسیح بیش از حد انتظار به تأخیر افتاده و نمی‌توان تا آن زمان نسبت به سرنوشت یهودیان بی‌تفاوت ماند، بازگشت به سرزمین مقدس و تشکیل دولت را مقدم بر ظهور مسیح قلمداد کردند و عملاً فرمول تبعید – ظهور – بازگشت را به تبعید – بازگشت – ظهور تغییر دادند.
افراط‌گرایان راستگرا که رهبری آن‌ها را بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود برعهده گرفته است، مدعی حل مشکلات فراروی دولت و جامعۀ اسرائیل هستند. راه‌حل مورد نظر آنها، اما از نگاه جامعۀ جهانی و حدود نیمی از اسرائیلی‌ها و همینطور اکثریت یهودیان ساکن کشور‌های دیگر به‌خصوص آمریکا، به فاجعه بیشتر شباهت دارد تا راه‌حل!
یووال نوح هراری نویسندۀ مشهور یهودی با اشاره به انتخابات پارلمانی اخیر اسرائیل که طی آن نیرو‌های مذهبی و ملی‌گرای افراطی به پیروزی رسیدند، گفته است؛ اسرائیل تلویحاً در پی ساختار سیاسی جدیدی با سه نوع شهروند در این سرزمین است. شهروندان درجۀ یک با برخورداری از حقوق کامل که شامل حال یهودیان خواهد شد. شهروندان درجۀ دو با تأمین بخشی از حقوق آن‌ها که عرب‌های تابع اسرائیل را در بر خواهد گرفت و نهایتاً شهروندان درجۀ سه با محرومیت از تمام یا نزدیک به تمامِ حقوق خود که عرب‌های ساکن کرانۀ باختری رود اردن را شامل خواهد شد.
حزب صهیونیست مذهبی که به نژادپرستی در بین یهودیان معروف است، طمع مهارناپذیری به بلعیدن کرانۀ باختری رود اردن دارد و بدون تردید برای گسترش بی‌سابقۀ شهرک‌های یهودی‌نشین در دلِ مناطق فلسطینی به نتانیاهو اعمال فشار خواهد کرد.
شهرک نشینان متعصب یهودی با همراهی پلیس اسرائیل همزمان با جشن‌های یهودیان موسوم به عید العرش به مسجد الاقصی یورش بردند. اداره بنیاد‌های اسلامی بیت المقدس در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ۳۳۱ شهرک نشین از ساعات صبح به صورت گروهی و تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.
رئیس شورای دیانت یهود در اقلیم کردستان عراق در نشستی خبری از گرویدن خود به دین اسلام خود خبر داد.
لوی دوشمان نخستین خاخام صهیونیست که به طور رسمی در امارات حضور دارد، گفت: زندگی یهودیان در اینجا رونق دارد و من امیدوارم که جمعیت یهودیان در امارات در ۱۰ سال آینده به ۲۰ هزار نفر برسد.
ابراهیم المدهون نویسنده و تحلیلگر سیاسی بحرینی گفت: رژیم آل خلیفه دهه هاست که سیاست آزار و تبعیض را علیه شیعیان بحرین دنبال می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ