مدیر کل پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: بزودی مرکز تحقیقات علمی تغییرات اقلیمی در هلال احمر راه‌اندازی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در بخش جانورشناسی مرکز تحقیقات گیاه پزشکی کشور ۶ هزار و ۵۰۰ نمونه جانور خشک شده نگهداری می‌شود که شامل ۴۸۰ گونه است.
با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری و رئیس دانشگاه صنعتی شریف، مرکز تحقیقات کرایوژنیک افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
در راستای مرجعیت و دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران، با درخواست مرکز تحقیقاتی و آموزش عالی عتبه حسینی کشور عراق، الگوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در عراق راه‌اندازی می‌شود.
شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) در راستای رسالت ذاتی خود در حوزه تحقیقات و پژوهش و عمل به مسوولیت اجتماعی و جذب نخبگان علمی و دانشگاهی و ایده‌های نو، با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف به برگزاری رویداد ایده‌محور و فناورانه «شتاب‌دهی قوای محرکه» اقدام کرده است.
در سال های اخیر بیش از یکصد آزمایشگاه در مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی به تجهیزات و سیستم های پیشرفته ساخت ایران تجهیز شدند.
عضو علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار حقوق انسانی، خانوادگی و اجتماعی زنان را دربرمی‌گیرد و هیچ تعرضی به بنیان خانواده نداشته است.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه رخداد زلزله در منطقه کم تراکم جمعیتی بین دو شهر سلماس و خوی واقع است، توضیح داد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده تخریب‌ها مختصر و مصدومیت چند نفر اعلام شده است. تخریب‌ها در حد ترک خوردگی ساختمان‌هاست که نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با بیان اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان دارای بیشترین جمعیت در معرض خطر فرونشست زمین هستند، گفت: استان خراسان رضوی از نظر وسعت پهنه‌های فرونشستی در رتبه اول قرار گرفته است؛ این استان از نظر تعداد کل واحدهای مسکونی فاقد اسکلت در معرض خطر فرونشست زمین، رتبه اول را داراست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح ایجاد مرکزی برای مرجعیت علمی برای مقابله با تهدیدات زیستی مراحل قانونی خود را در مجلس طی می‌کند.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ارزیابی مخاطرات فرونشست و حریم گسلی اراضی الحاقی نهضت ملی مسکن برای حدود ۶۰ طرح خبر داد.
عضو هیات علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به نظام ملی توسعه کاربردهای تحقیقات علوم پزشکی ایران گفت: ۳۷ درصد سهم از تولید مقاله ایران در اسکوپوس به حوزه پزشکی تعلق دارد.
مشهد ـ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرجعیت علمی نیازمند مراکز تحقیقاتی پویا و متمرکز است و فعالیت‌های این مراکز باید در راستای اولویت‌های کلان کشور باشد.
عضو هیأت علمی مرکزتحقیقات راه،مسکن وشهرسازی با اعلام اینکه حرایم گسلی ۹ شهر درحال تدوین است برهمراهی سازمان مدیریت بحران کشوربرای انجام مطالعات کاهش مخاطرات فرونشست وزلزله طبق قانون تاکیدکرد
اصفهان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لازم است سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با تدوین برنامه‌های مشترک، زمینه‌ ارتباط بیشتر مراکز علمی و ایجاد شبکه‌های بین دانشگاهی را فراهم کند.
استاد مرکز علوم تحقیقات زمین دانشگاه لایبنیتز هانوفر آلمان تاکید می‌کند: «در ایران هم زمان دولت آقای احمدی‌نژاد اعلام شده بود که دستگاهی ساخته شده که می‌تواند زمان دقیق زلزله را مشخص کند و بعد هم گفتند برای اینکه دزدیده نشود، از دستگاه رونمایی نکنیم. از این ادعا‌ها در جوامع مختلف بار‌ها بیان شده که از لحاظ علمی قابل تایید نیستند.»
مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (centre national de la recherche scientifique) یا به اختصار CNRS؛ یک سازمان پژوهشی دولتی که اصلی‌ترین سازمان پژوهشی فرانسه و بزرگترین آژانس علوم بنیادی اروپا است.
سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت گفت: اولویت های راهبردی در حوزه تحقیقات سلامت موجب می شود که نقش مراکز تحقیقاتی در پیشبرد روند تولید علم انکار ناپذیر باشد.
نشست «سیر تکامل قانون جهش تولید دانش بنیان» ۲۰ آذرماه با حضور متولیان حوزه پژوهش و فناوری در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار می شود.
رئیسی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از ۲ سال وقفه، همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری توامان از شیوع آنفلوانزای فصلی و کرونا را مورد تاکید قرار داد و خواستار لحاظ کردن تمام تدابیر اطمینان‌بخش برای حضور ایمن دانش‌آموزان و دانشجویان شد.
رویداد فناورانه خودروهای آینده با مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و گروه خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
رویداد فناورانه خودروهای آینده با هدف هم افزایی توانمندی های سایپا و شرکت های دانش بنیان و به منظور بهره برداری از دانش و تخصص شرکت های فعال در حوزه نیازهای فناورانه صنعت خودرو، با مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و گروه خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با همکاری گروه خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد فناورانه خودروهای آینده (2) را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند صنعت خودرو برگزار می‌کند.
با حکم معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر فاطمه شیخ شعاعی به عنوان سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی منصوب شد.
رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت:با توجه به افزایش سطح علمی و ارتقای توانمندی‌های مرکز تحقیقات، مجوز مرجعیت استعلام اختراع از سوی سازمان ثبت اسناد به پزشکی قانونی اعطا شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ