عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تا امروز عملکرد تبصره ۱۸ بودجه صفر بوده است اما با قولی که بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت داده‌اند، امیدواریم طی ۱۰ الی ۲۰ روز آینده سیاست‌هایی ابلاغ شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرزین با تاکید بر اینکه در اجرای مصوبه نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات با هیچ کس رو دربایستی نداریم تصریح کرد: نرخ‌های سود کنونی، نرخ‌های خوبی است و اگر بانک‌ها بر این اساس کار کنند مشکلی پیش نمی‌آید.
راغفر معتقد است: موضوع مسکن یکی از مسائل مهم در خانوارهاست که بخش بزرگی از سبد هزینه ای را به خود اختصاص داده، باید برای از بین رفتن مشکلات اصلاحات جدی ای در ساختار اقتصادی کشور ایجاد شود. یکی از دلایل عدم همکاری بانک ها در تخصیص تسهیلات ساخت مسکن وجود مشکلات، بی نظمی های مالی است.
به گزارشبه‌منظور کمک به رونق بخش مسکن و ایجاد رقابت بیشتر، کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند با تایید بانک مرکزی نسبت به انتشار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اقدام کنند.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۱۵۱/۰ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۰۶۸/۹هزار میلیارد ریال معادل ۲۶.۲ درصد افزایش داشته است.
رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌های خصوصی بر اساس مصوبه‌ هیات مدیره‌ی این بانک ها است.
سنگ اندازی بانک‌ها در برابر تقاضای مردم برای گرفتن وام، چالشی است که همواره مورد انتقاد کارشناسان و مردم بوده است. حال در این میان، رویکرد بسیاری از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با روشی آسان به کارمندانشان، چالشی جدی پیش روی تصمیم گیران است.
سنگ اندازی بانک‌ها در برابر تقاضای مردم برای گرفتن وام، چالشی است که همواره مورد انتقاد کارشناسان و مردم بوده است. حال در این میان، رویکرد بسیاری از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با روشی آسان به کارمندانشان، چالشی جدی پیش روی تصمیم گیران است.
دریافت وام یک چالش بزرگ برای مردم است چرا که هر بانکی برای پرداخت تسهیلات شرایط خاص خودش را دارد اما ظاهرا کارمندان بانک ها از این قانون مستثنی هستند.
در هفته ای که گذشت وام مسکن برای نهضت ملی همچنان بلاتکلیف مانده است و از سوی دیگر برخی از مناطق تهران از مستاجران دلار دریافت می کنند.
عقب افتادگی کشور در بحث تولید مسکن نیاز به تسهیلات بانکی را بیش از پیش ضروری ساخته است، اما بانک‌ها با وجود تکلیف قانونی توجهی به پرداخت تسهیلات مسکن ندارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ما اخیرا نامه ای را در خصوص عدم همکاری بانک ها به دستگاه قضایی نوشتیم تا با عدم همکاری بانک ها برخورد شود.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مدتی است پرداخت وام های خرد توسط بانک ها متوقف شده و ماه هاست مردم در انتظار دریافت تسهیلات هستند اما هیچ توجهی صورت نمی گیرد.
۲۰ انجمن تولیدی در مکاتبه ای با سران قوا اعلام کردند که بانک‌ها به دلیل ضعف در زمینه تأمین مالی و تسهیلات دهی و قانون ذینفع واحد، از ارائه تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ تولیدی اجتناب میکنند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: بانک‌های عامل بسترساز اصلی توسعه کشور هستند و باید مطابق آنچه در تکالیف آنها قید شده، منابع مالی مرتبط با تولید مسکن را با اولویت تخصیص دهند.
طبق تبصره ۱۶ لایحه پیشنهادی دولت، بانک‌های عامل مکلفند در چارچوب برنامه کنترل تورم، رشد نقدینگی و ترازنامه بانک‌ها تسهیلات را به مردم ارائه کنند.
در حالیکه بررسی ها از وضعیت تولید، حکایت از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش در این بخش دارد بانکها نیز نسبت به پرداخت تسهیلات به این بخش در ماه های پایانی سال کم کاری می کنند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن اشاره به بهانه تراشی بانکها در تسهیلات دهی به تولید، گفت: مجلس در صورت لزوم پیگیر چرایی بهانه تراشی در اعطای تسهیلات به بخش مولد خواهد بود.
چند ماه قبل، یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفته بود: نرخ سود سپرده‌ها در کشور به دلیل وجود عوامل و ملاحظات مختلف تغییری نکرده است، اما سیاستگذار پولی می‌تواند در افق پیش روی و با توجه به شرایط نسبت به تعدیل نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی اقدام کند. صحبت‌هایی که حالا از زبان رئیس کل بانک مرکزی هم شنیده شده است.
سخنگوی بانک مرکزی ضمن تشریح جزئیات تسهیلات دهی بانکها در ۷ ماهه امسال، گفت: در این بازه زمانی ۲,۲۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که بیانگر رشد ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.
رئیس کمیته امداد از همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان تقدیر کرد و گفت: در برخی بانک‌ها بیش از ۷۰ درصد اعتبارات مصوب، جذب شده است.
بانک مرکزی اعلام کرد مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها از ۲۳.۷ در ۶ ماه نخست سال گذشته به ۱۲.۱درصد در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
معاون نظارت بانک مرکزی عنوان کرد: برخی تسهیلات پرداختی بانکها از شمول تسهیلات کلان بدلایلی مستثنی شدند اما در صورت نداشتن دلایل موجه، براساس مقررات با بانکهای متخلف برخورد می شود.
تورم موجب شده صنایع کشور برای تامین مالی دست به دامان بانکها شوند؛ به گونه ای که تا پایان تیرماه امسال بیش از ۷ هزار ثبت نام برای دریافت وام انجام شده است.
مانده کل تسهیلات قرض الحسنه شبکه بانکی در پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۱، نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۵۷۷.۱ هزار میلیارد ریال (۶۸.۸ درصد) افزایش یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ