وزیر خارجه و وزیر دفاع سابق آمریکا در مقاله ای گفتند که اقتصاد اوکراین کاملا ویران شده و این کشور از لحاظ نظامی و تجهیزات به صورت کامل به غرب متکی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت که جنگ اوکراین به اقتصاد کشورهای مسبب آن آسیب می‌زند.
دستیار پیشین زلنسکی با انتقاد از بی‌کفایتی وی اعلام کرد که دولتمردان اوکراین صرفا با حمایت غرب حضور دارند؛ وگرنه هیچ‌گونه پشتوانه مردمی ندارند. کشور در لبه فروپاشی اقتصادی قرار دارد.
وزیر صنعت و تجارت و اقتصاد ژاپن در پاسخ به سوال‌ها درباره فروش «تی ان تی» به آمریکا سکوت اختیار کرد. این وزارتخانه با انتشار ایمیلی گفت که اقلامی که مشمول محدودیت‌های نظامی نیستند براساس قوانین صادرات ارزیابی می‌شوند، از جمله این که آیا استفاده از این اقلام امنیت بین الملل را مختل می‌کند یا نه.
وزرای اقتصاد و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای گروه هفت بر تداوم حمایت از کی‌یف «تا هر زمان که طول بکشد»، تاکید کردند.
وزارت اقتصاد اوکراین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای روی وب‌سایت خود ایران را به «حمایت مادی از تجاوزگری روسیه» متهم کرد و اعلام کرد قصد دارد بخش‌هایی از اقتصاد ایران را هدف تحریم قرار دهد.
جنگ اوکراین،در سال ۲۰۲۲  مانند ابر سیاهی بر اقتصاد و معیشت اروپا سایه افکند و آثار سنگینی برافزایش قیمت کالاها و انرژی در این قاره و سایر بخش‌های جهان گذاشت.
کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا بر این باور است که اگر این بلوک امیدوار به برآوردن نیازهای جنگی کی‌یف است، باید به الگوی «اقتصاد جنگی» تغییر رویه بدهد.
وزیر دارایی اوکراین می گوید این کشور برای شروع بازسازی اقتصاد خود به بودجه بیشتری نیاز دارد.
نخست وزیر مجارستان می‌گوید که تحریم‌های غرب علیه روسیه به بهانه عملیات نظامی در اوکراین، در پایان بخشیدن به جنگ ناکام مانده و در عوض اقتصاد اروپا را ویران کرده است.
در بحبوحه اعتراضات مردمی به افزایش کمک‌های نظامی دولت آلمان به اوکراین، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان می‌گوید پیامدهای جنگ در اوکراین تاکنون ۱۰۰ میلیارد یورو به اقتصاد این کشور ضربه است.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه از رویکرد کشورهای غربی در مجمع جهانی اقتصاد در داوس انتقاد کرد.
مشاور سابق رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید اوکراین دولتی شکست‌خورده و اقتصاد آن رو به رکود است.
۹ ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، اقتصاد روسیه بهتر از حد انتظار عمل می کند. از فروپاشی پیش‌بینی‌شده اجتناب شد و کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی پیش‌بینی‌شده تولید ناخالص داخلی برای سال به ۳ تا ۴ درصد کاهش یافت.
صدراعظم آلمان امروز در نشست سران گروه- ۲۰ در جزیره بالی اندونزی اعلام کرد: مؤثرترین راه برای بهبود اقتصاد جهانی، پایان دادن به جنگ در اوکراین است.
صدراعظم آلمان امروز در سخنانی در پنجمین نشست اقتصاد آلمان- اوکراین ادعا کرد که برلین خواستار الحاق کی یف به اتحادیه اروپا است.
رهبر حزب جمهوریخواه آمریکا تاکید کرد که اقتصاد آمریکا با رکود مواجه است و این کشور دیگر نمی تواند برای اوکراین چک سفید امضا کند.
جنگ روسیه و اوکراین، شیوع ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی از مهمترین عواملی است که اقتصاد کشورها، امنیت غذایی و بازارهای جهانی را تهدید می‌کند در این میان سه راهکار اصلی برای مقابله وجود دارد.
وزیر اقتصاد آلمان، آمریکا و دیگر کشورهای دوست صادرکننده گاز را متهم کرد از پیامدهای جنگ اوکراین سوده برده و گاز را به قیمت نجومی، عرضه می کنند.
بانک جهانی اعلام کرده است که اقتصاد اوکراین در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۵ درصد کوچک می‌شود.
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) اعلام کرد که در نتیجه جنگ اوکراین، اقتصاد جهان نسبت به پیش‌بینی قبلی، در سال آینده ضربه سخت‌تری خواهد خورد.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
جنگ اوکراین بر قیمت‌های جهانی کالا‌ها فشار وارد کرده، اختلالات زنجیره تامین را تشدید کرده و به افزایش تورم در بیشتر نقاط جهان دامن زده است. عوامل دیگری مانند سیاست کووید صفر چین نیز بر رشد اقتصادی تاثیر می‌گذارد.
ابهام در ممنوعیت واردات برنج
با گذشت ۵۰ روز از آغاز به کار درگاه ملی مجوز‌های کشور، آمار درخواست‌های ثبت شده در این درگاه به تدریج قابلیت تحلیل پیدا کرده است. آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد از میان ۴۵، ۷۱۷ درخواست مجوز کسب و کار ثبت شده در درگاه ملی مجوز‌ها طی این مدت، فقط برای ۱۹ درصد آن‌ها مجوز صادر شده که بدیهی است، این نسبت باید به تدریج افزایش یاید و به صد در صد نزدیک شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ