ناسا اعلام کرد احتمالا سقوط بقایای یک ماهواره ۲۴۵۰ کیلوگرمی روی ساکنان کره زمین بسیار اندک است زیرا بخش اعظم آن هنگام ورود دوباره به اتمسفر می سوزد و از بین می رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از معضلات کشور در حوزه محصولات راهبردی این بود که اطلاعات دقیقی نسبت به سطح زیرکشت محصولاتی مثل گندم، جو، برنج و… وجود نداشت که قراراست ماهواره خیام در این باره یاری گر بخش کشاورزی باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از آزادسازی هفت هزار و ۳۴۶ متر مربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده ورجین توسط این اداره خبر داد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: براساس توافق به عمل آمده بخشی از زمین های بنیاد مستضعفان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از مسدود بودن محور چالوس حد فاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک در مسیر رفت و برگشت خبر داد.
رامسر- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: بخشی از سالن ورزشی شهر دالخانی براثر سیل آسیب دیده که بهسازی می شود.
معاون استاندار البرز و سرپرست فرمانداری ویژه کرج با بیان اینکه وقوع سیلاب حدود ۲۰۰ متر از جاده کرج-چالوس را تخریب کامل کرده و هنوز دو تونل کاملا در گل و لای قرار دارد؛ گفت: جاده کرج - چالوس در محدوده استان البرز همچنان بسته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه صداوسیما در چهل سال گذشته تقریبا بدون رقیب و راحت بود. ولی الان دوران راحتی تمام شده است، گفت: فضای مجازی و ماهواره رقبای رسانه ملی هستند و همین الان بخشی از ذهن و باور مخاطب  را در اختیار گرفته‌اند.
مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با هدف پایش هرچه بیشتر اراضی تأمین بخشی از عکس‌های هوایی سامانه زمین توسط ماهواره خیام صورت ‌می گیرد.
اهواز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بخشی از اراضی در خوزستان به سمت شوری پیش می‌رود و این زنگ خطری برای کاهش عملکرد کشاورزی استان در سال‌های آینده خواهد بود.
اصلاح تصویب نامه موضوع تعیین حق السهم دولت از درآمد خدمات بخش شبکه ارتباطی سیار و ثابت و ارتباطات ماهواره ای ابلاغ شد.
شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: بخشی از بزرگراه آزادگان فرو ریخته و هر لحظه ممکن است فاجعه ملی رخ دهد.
یک روزنامه اسپانیایی می‌گوید بارسلونا در بخشی از بسته پیشنهادی‌اش به لئو مسی به او وعده داده که در تابستان 2025 برای او در نوکمپ خداحافظی باشکوهی برگزار خواهد کرد.
بوید معتقد است که ایده نیروی دریایی آمریکا برای شناسایی امواج فراصوت با بهره‌گیری از هواپیما‌ها و پهپاد‌های مجهز به مادون قرمز، ایده بهتری خواهد بود. آن‌ها به جای آنکه مانند ماهواره در بخش خارجی فضا قرار بگیرند، در اتمسفر فعالیت می‌کنند و به موشک نزدیکتر خواهند بود و در نتیجه سیگنال‌های مادون قرمز قوی‌تری خواهند داشت.
اصفهان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: خردادماه سال جاری با اجرای ابر پروژه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ، ۱.۶ متر مکعب بر ثانیه به شبکه آب شرب تحویل خواهد شد.
نایب رئیس اتاق ایران گفت: با توجه به نوسانات ناشی از قیمت ارز، موضوع صادرات غیرنفتی دارای اهمیت می‌شود زیرا شاید بخشی از این نوسانات از سمت عرضه و شاید کمبود درآمد حاصل از صادرات نفتی باشد.
در این نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های صنایع معدنی و اکتشافی، الکترونیکی و مخابرات، هوافضا و ماهواره، خودرو، کشاورزی و غذایی، حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، بخش مسکن، نفت و پتروشیمی، لوازم خانگی، نساجی، صنایع آبزی پروری، آبخیزداری، صنایع برق و نیروگاهی و سدسازی و طرح‌های مدیریت آب، و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشته شده بودند.
نیشابور ـ فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به هموطنان وعده داد تا قبل از سال جدید بخشی از دغدغه‌های مردم در حوزه امنیت که برایشان نگران کننده بوده، رفع می‌شود.
فرمانده کل سپاه گفت: برخی اقشار جامعه با محرومیت مواجه هستند که بخشی از آن مربوط به سیاست نفرت انگیز و شرم آوری است که دشمنان ما در عرصه تحریم‌ها بوجود آوردند
مقامات آژانس فضایی ناسا عصر روز جمعه نوشتند: ناسا انتظار دارد که بخش زیادی از این ماهواره هنگام ورود به جو بسوزد، اما انتظار می‌رود بخشی از اجزای آن نیز پس از ورود مجدد باقی بمانند. خطر آسیب رسیدن به افراد روی زمین بسیار کم یعنی تقریباً یک در ۹۴۰۰ است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با تصویب کارگروه اضطرار آلودگی هوا این استان برخی کارمندان گروه‌های حساس فردا (دوشنبه) دورکار شدند.
هیاهو در صنعت ماهواره ادامه دارد. در بخش تلفن‌های ماهواره‌ای تحرکاتی مشاهده شده، شرکت‌هایی مثل ای. اس. تی اسپیس موبایل و اسپیس اکس با پروژه استارلینک با پرتاب‌های تجاری خود در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته‌اند. اما تیم فارار تحلیل گر موسسه تی. ام. اف باور دارد شرکت‌هایی که به دنبال اتصال تلفن به ماهواره هستند با موانعی زیادی روبه‌رو هستند، چه از نظر مقرراتی و چه از نظر مالی.
کمتر اتفاق علمی بزرگی در دنیاست که رخ دهد اما یک نخبه ایرانی در مهاجرت بخشی از این پروژه های بزرگ علمی نباشد. از پروسه ساخت واکسن کرونا تا پروژه ساخت اینترنت ماهواره ای استارلینک.
مدیر کل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی با اشاره به رضایت بخش بودن شرایط ماهواره خیام گفت: حدود ۴ ماه طول می کشد تا تصاویر ماهواره را در اختیار مردم قرار دهیم.
مدیر کل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی با اشاره به رضایت بخش بودن شرایط ماهواره خیام گفت: حدود ۴ ماه طول می کشد تا تصاویر ماهواره را در اختیار مردم قرار دهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ