برخی بر این باورند که اگر کی‌یف پس از فروپاشی شوروی، خلع سلاح هسته‌ای نمی‌شد، امروز در موضع و موقعیت بهتری بود، اما آیا این عقیده درست است؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اوکراین: اگر روسیه باشد، ۳۵ کشور المپیک را تحریم می‌کنند
مشاور سابق رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد اگر کی‌یف به شبه‌جزیره کریمه حمله کند، صدها هزار سرباز اوکراینی کشته خواهند شد.
وزیر خارجه مجارستان مدعی شد اگر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز می‌شد، جنگ اوکراین هم رخ نمی‌داد.
معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد اگر کشورهای غربی جنگنده‌های اف-16 در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند با مشکلات و خطرات جدی روبرو خواهند شد.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد اگر در انتخابات پیروز شود می‌تواند به راحتی به جنگ اوکراین پایان دهد.
سفیر اوکراین در لندن اعلام کرد: اگر کی‌یف آمار تلفات پس از درگیری مسلحانه با روسیه را فاش کند، این عدد وحشتناک خواهد بود.
ترامپ گفت: اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، شرایط برای پوتین خیلی بهتر بود، نیرو‌های روسیه وارد اوکراین نمی‌شدند. با این حال، در پایان پوتین تمام اوکراین را خواهد گرفت.
معاون شورای امنیت روسیه تهدید کرد اگر اوکراینی‌ها به شبه‌جزیره کریمه حمله کنند با واکنش قاطع مسکو روبرو خواهند شد.
رئیس جمهور لهستان اذعان کرد که اگر غرب طی هفته‌های آتی برای کی‌یف تسلیحات فراهم نکند، روسیه پیروز جنگ خواهد شد.
ابراهیم فیاض گفت: اگر حاج قاسم زنده می‌ماند، شاید بعد‌ها روی وحدت آسیا و اروپا هم کار می‌کرد و جنگ اوکراین هم رخ نمی‌داد. یعنی اگر حاج قاسم زنده بود، امروز جنگی که به تحریک آمریکا با یک آدم سلبریتی مثل زلینسکی اتفاق افتاد هم رخ نمی‌داد. امروز در ایران هم نقش‌آفرینی این سلبریتی‌ها را می‌بینید. می‌آیند یکی را رئیس جمهور یک کشور می‌کنند و کشت و کشتار‌ها شروع می‌شود و جنگ اوکراین راه می‌افتد.
پوتین از زمانی که حمله روسیه به اوکراین را آغاز نمود بار‌ها تهدیدات هسته‌ای را مطرح کرده است. این در حالیست که استفاده از سلاح هسته‌ای به طور مستقیم با سرنوشت روسیه در میدان جنگ مرتبط است. یک بمب هسته‌ای تاکتیکی روسی می‌تواند حدود ۱۲ تانک را نابود کند.
نخست وزیر فنلاند مدعی شد که اگر نقش‌آفرینی آمریکا در جنگ اوکراین در کار نبود، کشورهای اروپایی حالا در موقعیت خطرناکی قرار داشتند.
یک مقام ارشد پنتاگون ضمن تأکید بر ادامه حمایت آمریکا از کی یف مدعی شد که تعیین زمان مذاکره با روسیه به عهده خود اوکراینی ها است.
کیهان نوشت: جریان رسانه‌ای حامی دولت قبل، با انتشار گزینشی و مداوم تورم سالانه اقلام، تلاش می‌کند تورم عمومی کشور را فراتر از واقعیت نشان دهد.
وزیر امور خارجه گفت: اگر برای ما ثابت شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نخواهیم بود.
رئیس جمهور اوکراین امروز گفت: اگر رییس جمهور روسیه در نشست گروه - ۲۰ حضور داشته باشد، من در آن شرکت نمی‌کنم.
رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد: اگر اوکراین بار دیگر ضمانت‌هایش را نقض کند، از توافق غلات بیرون می آییم.
اگر قرار باشد، هر تنش نظامی و سیاسی در اقصی نقاط دنیا منجر به دخالت در چینش مسابقات مهم فوتبال شود، از این پس، سرنوشت تورنمنت‌های مهم بیرون از زمین چمن تعیین خواهد شد یا اینکه فدراسیون جهانی مقابل این زیاده خواهی خلاف اساسنامه اش می‌ایستد و پاسخی قاطع به این خواسته‌های پوچ می‌دهد.
اگر قرار باشد هر تنش نظامی و سیاسی در اقصی نقاط دنیا منجر به دخالت در چینش مسابقات مهم فوتبال شود، از این پس سرنوشت تورنمنت‌های مهم بیرون از زمین چمن تعیین خواهد شد یا اینکه فدراسیون جهانی مقابل این زیاده خواهی خلاف اساسنامه اش می‌ایستد و پاسخی قاطع به این خواسته‌های پوچ می‌دهد.
مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد صلح با این کشور با خروج نیروهای روسیه از این کشور می گذرد.
سخنگوی ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا: ما با نگرانی جدی به گزارش‌های فزاینده مبنی بر این که پهپادهای تولید ایران ممکن است در تجاوز به اوکراین دخیل باشند، توجه می‌کنیم.
سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد اگر آمریکا موشک های دوربرد در اختیار اوکراین قرار دهد، این کار به منزله ورود مستقیم به جنگ با روسیه خواهد بود.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت اگر اوکراین به اجرای توافقات مینسک پایبندی نشان می داد نیازی به عملیات نظامی نبود.
پوتین در دیدار با اردوغان در نشست تهران به شوخی و جدی گفت که شما به اوکراین پهپاد می‌دهید، اگر به ما هم بدهید ما می‌خواهیم بگیریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ