حجت الاسلام رحیمی گفت: این ادعا که عفو حتما باید بعد از صدور حکم قطعی اعمال شود موضوعیت ندارد و براساس اختیارات قانونی، مقام معظم رهبری می‌توانند فردی را که به عنوان متهم در مرحله تحقیقات و دادسرا قرار دارد نیز مورد عفو قرار داده و در واقع پرونده او را مختومه اعلام کنند و بدین ترتیب شخص دیگر به دادسرا احضار نشده و مورد تعقیب قضایی قرار نمی‌گیرد و، ولی فقیه با اختیارات قانونی و شرعی می‌تواند عفو را در هر مرحله از پرونده قضایی اعمال نماید
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه در مبارزه با فساد عزم جدی دارد
معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمن بیشتر از یک سال پیش برای خرابکاری و اغتشاش برنامه‌ریزی کرده بود و فوت خانم مهسا امینی بهانه‌ای بود که اگر هم فوت نمی‌کرد، این اغتشاش‌ها توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود و آن را اجرایی می‌کرد که با هوشیاری مردم برنامه‌های دشمن شکست خورد.
مسأله این است که همچنان مطالبه مردم برخورد با فساد در هر سطحی است و قصه پرغصه اکبر طبری نباید با انتشار برخی اخبار و اقدامات به حاشیه رود. مردم منتظر رأی نهایی اکبر طبری هستند.
معاون اول قوه‌قضاییه گفت: هدف قوه قضاییه اجرای عدالت، احقاق حق و رضایت مندی مردم است.
معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: حیات قوه قضاییه با حرکت در مسیر برنامه‌های زیربنایی شهید بهشتی حفظ می‌شود.
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات فرمانده انتظامی مازندران درباره شکستن گردن هنجارشکنان گفت: ادبیات خوبی نبوده است. این طور نیست که او گفته باشد اگر کسی بی حجاب باشد گردنش را می‌شکنیم بلکه سخنان ایشان در رابطه باافراد شرور و کسانی که امنیت برهم می‌زنند و سرقت‌های مسلحانه بوده است. فیلم پخش شده هم تقطیع شده است.
بیست و هفتمین جلسه کمیته قضایی شورای قضایی توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با حضور معاون اول قوه قضاییه در استان آذربایجان غربی، برگزار شد.
اجلاس قضایی ۲۰۲۳ در هندوستان با حضور معاون اول قوه قضاییه ایران برگزار می‌شود.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه به یخ‌زدگی و جان باختن یک زندانی در بازداشت پلیس آمریکا، واکنش نشان داد.
معاون اول قوه قضاییه در خصوص خبر اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی یک شرکت گفت: نمی‌توان اظهارنظر غیر کارشناسی کرد زیرا باید تشخیص داده شود که مشکل چه بوده و چه جرمی اتفاق افتاده است.
معاون اول قوه قضاییه درباره شایعه اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی گفت: قوه قضاییه وارد بررسی شد و تا این لحظه کارشناسی‌های انجام شده حاکی است که حداقل بیش از ۵۰ درصد مبلغی که عنوان شده نبوده است. چرا جامعه را متشنج می‌کنید؟ یکی از دستورات رهبری این بوده که امنیت روانی ایجاد شود.
معاون اول قوه‌قضاییه گفت: بدنبال توسعه صلح و سازش و استفاده از ظرفیت‌های مردم و معتمدان مجلس برای حل و فصل اختلافات هستیم و درخواست داریم لایحه قانون شورای حل اختلاف هرچه سریع‌تر تصویب شود.
معاون اول قوه قضاییه گفت: براساس گزارشات دریافتی، در خصوص اغتشاشات اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم، البته باید تعریف بلاتکلیف بودن را نیز تشریح کرد و آن اینکه برخی از متهمان اغتشاشات اخیر عنوان می‌‎کنند که ما تا به امروز بلاتکلیف هستیم به این معنا است که تاکنون برای آن‌ها رای قضایی صادر نشده است.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: برابر قانون مجازات اسلامی در مواد ۲۸۲ و ۲۸۳، حد محاربه یکی از مجازات‌های چهار گانه است و انتخاب هر یک از این امور چهارگانه به اختیار قاضی است.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: برابر قانون مجازات اسلامی در مواد ۲۸۲ و ۲۸۳، حد محاربه یکی از مجازات‌های چهار گانه است و انتخاب هر یک از این امور چهارگانه به اختیار قاضی است.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در تعریف امام خمینی(ره) از فرد محارب، عبارت «و لا یشترط کونه من اهل ریبه» نیز به معنای «شرط نیست که محارب اهل شر باشد» آورده شده است؛ این عبارت نشان می‌دهد که محارب بودن یک فرد به اهل شرارت بودن یا نبودن او و همچنین سابقه‌دار بودن یا نبودن او ارتباطی ندارد.
معاون اول قوه قضاییه افزود: وقتی می‌دانیم فردی مکانی را آتش زده و قصد او ضربه زدن به نظام بوده است و در عین حال این فرد سلاح هم حمل می‌کرده، بنابراین در این شرایط دیگر شکی برای برخورد باقی نمی‌ماند.
اخیرا قضات سوال‌هایی را پیرامون طلاق توافقی و اخذ وکالت از سوی یکی از طرفین مطرح کردند که معاونت حقوقی قوه قضاییه در قالب نظریه مشورتی به آنها پاسخ داده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات پرستاران را بر خود واجب می‌دانیم و تلاش داریم که با ایجاد امنیت شغلی برای این قشر زحمت‌کش آرامش روانی و سلامت جسم جامعه را تامین کنیم.
معاون اول قوه قضائیه گفت: طبق آمارهای اخذ شده از منابع و مراجع نظارتی، قضات از سالمترین و درستکارترین اقشار شاغل در کل دستگاه‌های کشور هستند.
خرم‌آباد- معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صبح امروز از طریق فرودگاه خرم‌آباد وارد لرستان شد.
معاون اول قوه قضاییه درباره آزمون وکالت گفت: اگر قانون ابهام دارد و نیازمند تفسیر است باید مجلس تفسیر و شورای نگهبان تایید کند؛ کسی حق ندارد بگوید که از قانون تمکین نمی‌کنم.
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه: پس از دستگیری این افراد، تعداد قابل توجهی بی‌سیم، کتب ضاله، لوح‌های فشرده مستهجن و حاوی مسائل تبلیغی و همچنین ادوات ساخت مشروبات الکلی نیز ضبط شد.
معاون علمی و فناوری گفت: قوه قضاییه با معاونت علمی همکاری خوبی داشته و قرار است در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با بهره گیری از علوم انسانی و ایجاد خانه های نوآوری گام جدیدی برداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ