رئیس شورای عالی قضایی عراق گفت که مسئولیت دستگاه قضایی عراق در مجازات عاملان جنایت ترور فرماندهان پیروزی چند برابر است و این دستگاه در اتخاذ اقدامات قانونی علیه هر کسی که ثابت شود در این جنایت دست داشته است تردید نخواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از ورود دستگاه قضایی به ماجرای فوت کارگر کارخانه فولاد شاهرود خبر داد.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: متهمین آمریکایی حدود ۹۷ تن هستند که دستگاه قضایی باید برای همه آنها، تحقیقات کاملی را با کمک ضابطین قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام می‌داد و مستندات ضمیمه پرونده می‌شد؛ از این تعداد برای ۷۳ تن قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست و برای ۲۴ تن دیگر هم قرار منع تعقیب صادر شد.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: متهمین آمریکایی حدود ۹۷ نفر هستند که دستگاه قضایی باید برای تمام آن ها، تحقیقات کاملی را با کمک ضابطین قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام می‌داد و مستندات ضمیمه پرونده می‌شد؛ از این تعداد برای ۷۳ نفر قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست و برای ۲۴ نفر دیگر هم قرار منع تعقیب صادر شد.
یک مقام ائتلاف فتح عراق گفت که رئیس شورای عالی قضائی این کشور جلسات زیادی را با طرف ایرانی در خصوص موضوع ترور فرماندهان شهید برگزار کرده است چرا که این پرونده در اولویت قرار دارد.
یک مقام ائتلاف فتح عراق گفت که رئیس شورای عالی قضائی این کشور جلسات زیادی را با طرف ایرانی در خصوص موضوع ترور فرماندهان شهید برگزار کرده است چرا که این پرونده در اولویت قرار دارد.
بجنورد_ مشاور امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستگاه قضایی علاوه بر شعب ویژه برای محیط بانان نسبت به اولویت این پرونده ها اقدام کند.
دستگاه اطلاعاتی عراق افزود: «خالد عاید احمد الجبوری» با نام «یعقوب المهاجر»، یکی از خطرناک ترین عناصر عضو داعش بود که با حکم قضایی صادره از قاضی دستگاه ذی ربط در استان ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفت و کشته شد.
رئیس عراقی کمیته مشترک تحقیقات قضائی عراق با بیان اینکه "ما به‌عنوان مسلمان باید اهمیت فوق‌العاده‌ای به محکومیت این حادثه و جنایت دهیم"، خاطرنشان کرد: حتی سازمان‌های بین‌المللی و اشخاص غیرمسلمان نیز این جنایت را به‌دلیل نقض حقوق بشر و حاکمیت کشور عراق محکوم کرده‌اند.
رئیس عراقی کمیته مشترک تحقیقات قضائی عراق با بیان اینکه "ما به‌عنوان مسلمان باید اهمیت فوق‌العاده‌ای به محکومیت این حادثه و جنایت دهیم"، خاطرنشان کرد: حتی سازمان‌های بین‌المللی و اشخاص غیرمسلمان نیز این جنایت را به‌دلیل نقض حقوق بشر و حاکمیت کشور عراق محکوم کرده‌اند.
حجت الاسلام مصدق گفت: رئیس شورای عالی قضایی عراق با تاکید و قاطعیت اعلام کردند که اقدامات حقوقی و قضایی لازم در حق کسانی که در این جنایت دست داشته اند، در هر پست و مقامی باید اجرا شود. مصداق این امر، صدور دستوری برای دستگیری رئیس جمهور سابق آمریکا در دستگاه قضایی کشور عراق است.
سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای امنیتی به عملیات پیش دستانه خود علیه داعش و افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی ادامه می دهند.
«فائق زیدان» رئیس دستگاه قضایی عراق ضمن سخنانی در مراسم سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد گفت حکم بازداشت دونالد ترامپ در ارتباط با ترور شهیدان سلیمانی و المهندس صادر شده است.
رئیس کل دادگستری استان تهران طی پیامی اعلام کرد: دستگاه قضائی به‌عنوان متولی اجرای عدالت در جامعه، مجدانه پیگیر پرونده ترور این شهید بزرگوار و همراهان ایشان خواهد بود.
زنجان-رئیس قوه قضائیه گفت: در دستگاه قضایی مصمم به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری برای رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم.
رهبر جریان صدر عراق گفت: ما با گفتگویی که علنی و در راستای کنار نهادن تمام شرکت کنندگان قدیمی در روند سیاسی و انتخاباتی و محاکمه مفسدان تحت نظر دستگاه قضایی پاکدست باشد موافق هستیم.
وبگاه میدل ایست آی در گزارشی به نقل از یک گروه حقوق بشری اعلام کرد که دستگاه قضایی عربستان سعودی احکام قضایی سنگینی علیه دو شیخ عربستانی معترض به پروژه نئوم صادر کرده است.
فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق به دلیل ناتوانی دستگاه قضایی این کشور در انحلال پارلمان عراق اشاره کرد.
وزیر اطلاعات گفت: اما درباره «قاسم مکارم» اقدامات صورت گرفته است و اکنون در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و به گفته رییس جمهور دولت مدعی مبارزه با فساد است و نسبت به آن کوتاهی نخواهد کرد.
برخی چهره‌های سیاسی و تحلیلگران عراقی بر این باور هستند که نتایج گفتگو‌های سیاسی و حکم احتمالی دستگاه قضایی عراق در هفته جاری احتمالا به مناقشه خروج از بحران سیاسی و ازسرگیری جلسات پارلمان عراق جهت تکمیل روند سیاسی با انتخاب یک رئیس جمهور جدید و تشکیل کابینه‌ای جدید پایان خواهد داد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی تاکید کرد: تعرض به دستگاه قضایی عراق را وارد آشوب می‌کند.
رئیس ائتلاف دولت قانون در واکنش به تجمع طرفداران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی عراق گفت که این اقدام را محکوم می کنیم.
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به تحولات امروز و اقدامات طرفداران صدر در مقابل شورای قضایی عراق اعلام کرد: ما با تعدی به قوه قضاییه مخالفیم.
دستگاه قضایی عراق برای یک رهبر بارز جریان صدر به اتهام تهدید دستگاه قضایی قرار بازداشت صادر کرد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از دستگاه قضایی درخواست کرد تا به موضوع انتشار اخبار کذب علیه این شرکت در یک هفته اخیر ورود کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ