سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن احیای برجام را از دستور کار خارج کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که دیپلماسی بهترین راه حل برای بحران با ایران است.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات لغو تحریم با بیان اینکه ایران همچنان از احیای برجام استقبال می‌کند، گفت بایدن از امضای توافقنامه احیای برجام به دلایل انتخاباتی هراس دارد.
ند پرایس، هرگونه ارسال پیام به ایران در مورد برجام را انکار کرده و گفته است که ماه‌هاست احیای برجام از دستور کار دولت آمریکا خارج شده و او نمی‌داند که چرا مقام‌های جمهوری اسلامی در این باره به نشر اطلاعات نادرست رو آورده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: احیای برجام برای ماه‌هاست که در دستورکار قرار ندارد. ما هیچ پیامی [به ایران]ارسال نکرده‌ایم.
پرایس درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، با تکرار موضع چند ماه اخیر آمریکا درباره برجام، گفت: «پرونده احیای توافق هسته‌ای ایران همچنان خارج از دستور کار ما است».
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که احیای توافق هسته ای ایران موسوم به برجام همچنان در دستور کار واشنگتن نیست.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در حالی از باز بودن در‌های دیپلماسی به روی ایران صحبت می‌کند که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که پیش رفتن با برجام ممکن نیست.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری نوشت که میزان پایبندی ایالات متحده آمریکا و تروئیکای اروپا به احیای برجام یک علامت سوال بزرگ است.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اینکه آیا واشنگتن پیامی به ایران ارسال کرده است، گفت: ماه‌ها است که برجام در دستور کار قرار ندارد، ایرانی‌ها در ماه سپتامبر زمانی که یک توافق مورد تایید همه طرف‌ها روی میز بود، فرصت احیای برجام را از بین بردند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ملی آمریکا با طرح اتهامات همیشگی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نزدیک شدن ایران به نقطه ادعایی گریز هسته‌ای مدعی شد جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر اینکه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد، تاکید کرده است.
پرایس گفت: ایرانی‌ها فرصت بازگشت آسان به برجام را از بین بردند. آن‌ها این کار را در ماه سپتامبر و زمانی انجام دادند که به توافقی که از نظر همه نهایی شده بود، پشت کردند.
باقری‌کنی دریاره دور بعدی مذاکرات برجامی گفت: خبر جدیدی وجود ندارد. اما چارچوبی که ما در حال ادامه مذاکرات هستیم، بر اساس محور‌هایی است که بتوانیم مولفه‌های اصلی و اساسی مدنظر جمهوری اسلامی ایران را در فرآیند تدوین پیش‌نویس توافق مدنظر پیگیری کنیم و امروز هم در حال پیگیری است. یعنی هیچ تفاوتی با قبل نکرده است.
مقام ارشد روس گفت که به دلیل امتناع آمریکا از تلاش برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام، تنش به طور قابل توجهی در حال افزایش است و می‌تواند ماهیت غیرقابل کنترل داشته باشد.
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، بار دیگر اعلام کرد که دستیابی به توافق در خصوص احیای برجام، در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست. وی با ادعای این‌که آمریکا مسیر دیپلماسی هسته‌ای را باز نگه می‌دارد، گفت که در شرایط فعلی، توافق در دستور کار ما نیست.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اگر آمریکایی‌ها در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای خود می‌گویند امکان بازگشت به توافق وجود ندارد یا برنامه‌ای برای این کار ندارند پس چرا از طریق واسطه‌ها پیام می‌دهند و چرا از طریق واسطه‌ها بر آمادگی خود برای از سرگیری توافق تاکید می‌کنند.
«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، اذعان کرد که احیای برنامه جامع اقدام مشترک و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، حتی در دستورکار واشنگتن هم نیست.
نماینده آمریکا در امور ایران گفت: خواهیم دید که دولت آمریکا برای رسیدن به توافق متمایل است، اما در برهه کنونی، تمرکز روی چیز‌های دیگر است، زیرا گفتگو‌ها [ی وین]متوقف شده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: مقام‌های ایرانی به‌صراحت اعلام کرده‌اند که این توافقی نیست که آن‌ها آماده پذیرش آن باشند، توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک قطعا دور از ذهن است.
به گفته دارل عیسی، مشکل اصلی در جریان مذاکرات، تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه ایران و هم‌پیمانان آن است و تهران امتیازاتی در این راستا می‌خواهد که نه جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها حاضر به پذیرش آن‌ها نیستند.
نمی‌توان از خزان مذاکرات سخن به میان آورد، اما باید توجه داشت بعد از انتخابات کنگره احتمالا دولت بایدن امتیازات کمتری به ایران در مذاکرات هسته‌ای خواهد داد
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده خبر داد.
لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکایی‌ها با دروغ‌سازی مدعی شدند؛ روسیه درحال اتلاف وقت برای احیای برجام است.
دادستان کل کشور گفت: ما با کشور‌های اسلامی و کشور‌های همسایه و به ویژه کشور‌هایی که با آن‌ها در این رابطه قرارداد داریم در رابطه با رفع مشکلات ایرانیانی که در این کشور‌ها هستند و مبادله زندانیان خیلی راحت‌تر می‌توانیم کار انجام دهیم. این روابط و قرارداد‌ها با کشوری مثل آمریکا وجود ندارد و ناچار باید از طریق دیپلماتیک کار‌ها پیش برود.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: با ایران تفاهم نرسیده‌ایم. ما نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم و پاسخمان را چهارشنبه، ۲۴ اوت ارائه دادیم. حالا ایران باید پاسخ بدهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ