مبدل‌ها از طریق شبکه‌های عصبی کار می‌کنند که این شبکه‌های عصبی، داده‌های متوالی را ایجاد می‌کنند تا با بهره‌گیری از آنها، پیش‌بینی کند که چطور باید این توالی را دنبال کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایلکای گوندوگان، ستاره جدید بارسلونا، می‌گوید پدری و گاوی هیچ زبانی جز اسپانیایی بلند نیستند اما سعی دارند با او ارتباط برقرار کنند.
دیوید بکام به جود بلینگام، خرید جدید رئال مادرید، توصیه کرد که قبل از هر چیز یادگیری اسپانیایی را جدی بگیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توضیحاتی در خصوص مصوبه این شورا در مورد تدریس زبان خارجی ارائه کرد.
طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، در راستای اجرای سند تحول بنیادین، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود تا علاوه بر زبان انگلیسی، ۶ زبان خارجی جدید اموزش داده شود.
مدل جدید گوگل به‌خاطر ترکیب دو مدل زبانی، می‌تواند متن و گفتار را پردازش کند یا آن‌ها را بسازد. این موضوع کاربرد‌های AudioPaLM را افزایش می‌دهد و می‌توان از آن برای کار‌هایی مانند تشخیص صدا یا تبدیل صدا به متن استفاده کرد.
سرینا ویلیامز به واسطه درآمد شگفت‌انگیز خود به عنوان یکی از برترین زنان سرمایه‌گذار جهان شناخته می‌شود.
رییس سازمان ثبت احوال کشور درباره لزوم تعویض شناسنامه‌های قدیمی گفت: برای تعویض شناسنامه‌ها بازه زمانی نگذاشتیم؛ اما توصیه جدی ما این است که شهروندان حتما برای تعویض شناسنامه اقدام کنند. به این ترتیب هم اطلاعات آن‌ها در پایگاه داده‌های ثبت احوال به روز می‌شود و هم از بسیاری سو استفاده‌ها جلوگیری خواهد شد.
علی‌بابا امروز از مدل هوش مصنوعی زایای خود پرده برداشت. این محصول با نام Tongyi Qianwen یک مدل زبانی بزرگ است که می‌تواند پیش‌نویس نامه‌ها را بنویسد، برنامه سفر‌ها را تدوین کند، خلاصه گزارش‌ها و ایمیل‌ها را به شما ارائه نماید و کار‌های بسیار بیشتری انجام دهد.
اوپن‌ای‌آی، شرکت سازنده برنامه مشهور چت‌جی‌پی‌تی که بر اساس مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی، از مقاله علمی و ادبی گرفته تا شعر و کد‌های محاسباتی تولید می‌کند، از نسخه جدید این برنامه رونمایی کرد.
نخست‌وزیر سابق عراق جزئیات جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان و همچنین دیدارش با رهبر ایران منتشر کرد.
شهردار تهران با حضور در دفتر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ دوره جدید مدیریت شهری تهران را مبتنی بر ۴ محور تحول «درون‌زا»، «روحی» «کالبدی» و «فناورانه» عنوان کرد.
سل آینده مدل زبانی OpenAI مبنای عملکرد موتور جستجوی جدید بینگ خواهد بود. این مدل زبانی از آنچه تا کنون در ChatGPT مورد استفاده قرار می‌گرفت بسیار کارآمدتر و قدرتمندتر است.
رئیس جمهور ترکیه درباره شرایط زلزله‌زدگان و آمار قربانیان در این کشور اطلاعاتی را ارائه کرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا در یک گفت‌وگوی ناگهانی با یکی از معترضان ایرانی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت برجام گفت، «برجام مرده است، اما ما مرگش را اعلام نمی‌کنیم». وقتی جو بایدن، این سخن را بر زبان آورد، در واقع چیز جدیدی مطرح نکرد.
مربی بدنساز اختصاصی ریس جیمز با حضور او در بازی برابر بورنموث که باعث مصدومیت مجددش شد، موافق نبود.
معاون امور زنان ریاست جمهوری توضیحاتی درباره پیگیری مطالبات جدید زنان توسط این معاونت ارائه داد.
مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، همراه تیم ملی راهی قطر نشده است. او به همین خاطر در سمینار سالانه افسران صدور مجوز حرفه‌ای شرکت کرد.
ایذه- معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان جزئیات جدید از حمله تروریستی عصر چهارشنبه ایذه را تشریح کرد.
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: ما پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی که از سوی واشنگتن پیشنهاد شده را مثبت ارزیابی می کنیم.
دلیل تغییر رفتار کی‌روش در دوره جدید از زبان نبی
زارعی کوشا: ما درباره تجمعات در شورای تامین تاکید کرده ایم که با خویشتن‌داری تمام برخورد شود، به هیچ وجه تا جایی که نیاز جدی نباشد برخورد نظامی و انتظامی صورت نگیرد. این تجمعات در روز دوشنبه نیز ادامه داشته و در روزهای قبل خیلی محدود در سنندج و سقز نیز انجام شده است که نیروهای نظامی طبق درخواست ما در شورای تامین عمل کردند. اما در عین حال با افرادی که به صورت مسلح بخواهند امنیت جامعه را برهم بزنند با جدیدت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
پنجاه و یکمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با تعیین هیات رئیسه و هیات اجرایی جدید برگزار شد و مهمترین صندلی آن به «محمود خسروی وفا» رسید که در رقابتی نزدیک از مهدی علی‌نژاد عبور کرد.
اولیانوف گفت: توپ اکنون در زمین دولت آمریکاست و ایران پیشنهاد کرده است که در جریان اصلاح پیش‌نویس احیای توافق هسته‌ای، تضمین‌های مربوط به حفظ توافق در آینده تقویت شود.
محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: نصب هزار ماشین IR ۶ و سایر ماشین ها، طراحی راکتور اراک و تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد از جمله موارد مورد تاکید مجلس بود، که همه آن‌ها مطابق قانون انجام شد و می‌توان گفت قانون اقدام راهبردی تا این تاریخ به نسبت زمان صددرصد اجرا شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ