وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره ایرانی «خیام» ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه سه شنبه از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان به مدار ۵۰۰ کیلومتری پرتاب خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با حضور وزیر ارتباطات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته بررسی می‌شود.
مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت سال روز پرتاب ماهواره خیام به فضا کلیپی از دستاوردهای ماهواره خیام منتشر کرد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید با افراد متخلف و مدیران پلتفرم‌ها و هنجارشکنانی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ورود ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره ای به ویژه استارلینک به کشور مشروط به رعایت قواعد سرزمینی استقبال می کنیم.
وزیر ارتباطات از اتصال عملیاتی پیام رسان های داخلی تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: الان ۱۰ ماهواره و محموله فضایی آماده تست و پرتاب داریم و چندین ماهواره نیز در دست طراحی و ساخت هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: معتقدم که در دولت سیزدهم می‌توانیم به این نقطه برسیم و جمهوری اسلامی به پرتاب کننده ماهواره کشورهای متقاضی در لایه لئو تبدیل شود.
زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: تا پایان سال ماهواره‌ی دیگری نیز به فضا پرتاب می‌شود؛ ۶ پرتاب فضایی در سال در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به صنعت فضایی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زمان پرتاب ماهواره ظفر را سه ماه اول سال آینده اعلام کرد و گفت: درباره اینترنت ماهواره ای در حال مذاکره هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر ارتباطات از ابلاغ قوانین سرزمینی به اپراتورهای استارلینک و وان وب خبر داد و گفت: از فعالیت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی ماهواره‌ای در کشور به شرط رعایت قوانین استقبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات از ابلاغ قوانین کشور به اپراتورهای استارلینک و وان وب خبر داد و گفت: از فعالیت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی ماهواره‌ای در کشور به شرط رعایت قوانین استقبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزمایش موفقیت آمیز کلاس جدیدی از ماهواره‌ برهای لایه لئو خبر داد و گفت: قائم ۱۰۰قرار است انشالله پس از طی مراحل نهایی، ماهواره ناهید یک را در مدار قرار دهد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران برای ارائه تصاویر با رزولوشن بالای ماهواره خیام به ذی‌نفعان اعلام آمادگی کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران برای ارائه تصاویر با رزولوشن بالای ماهواره خیام به ذی‌نفعان اعلام آمادگی کرد.
کرج- وزیر ارتباطات و فناوری گفت: برای اولین بار توانستیم داده‌های ماهواره خیام را به شکل عملیاتی در کشور مورد بهره‌برداری برسانیم و تصاویر دریافتی از این ماهواره نمایش داده می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره خیام روزی ۴ بار و گاهی اوقات ۳ بار از روی ایران عبور می‌کند و ما تصاویر آن را با کیفیت خوب دریافت می‌کنیم.
وزیر ارتباطات گفت: در ایام اربعین حسینی مسیر نجف تا کربلا با تجهیزات فیبرنوری فیبرکشی میشود و در ایستگاه‌های مختلف از طریق وای‌فای اینترنت پرسرعت و رایگان در اختیار زوار قرار میگیرد.
وزیر ارتباطات گفت: توافق شده است ماهواره‌های خیام ۲، خیام ۳ و خیام ۴ بر پایه همین همکاری‌های بین‌المللی در داخل ایران تولید شود.
عیسی زارع پور گفت: این پروژه محرمانه بود و فشار‌های بسیار زیادی روی روسیه قرار داشت که این تکنولوژی را در اختیار ایران قرار ندهد و ما توافق کرده بودیم تا زمان پرتاب محرمانه بماند با این حال نخستین خبر توسط آژانس فضایی روسیه اعلام شد و در اولین خبری هم که منتشر شد اعلام کردند که ماهواره در روسیه ساخته شده است
عیسی زارع‌پور درخصوص ماهواره خیام با بیان اینکه عمر ماهواره خیام7 سال است، گفت: «با همکاری روسیه نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پرتاب ماهواره «خیام» گفت: باید به فکر ماهواره بعدی باشیم و خط تولید این ماهواره‌ها را به صورت مشترک راه‌اندازی کنیم.
عیسی زارع‌پور با بیان این که عمر ماهواره خیام ۷ سال است، گفت: با همکاری روسیه نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.
زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این ماهواره ۶۰۰ کیلوگرمی امروز سه‌شنبه از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ