کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با حضور وزیر ارتباطات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته بررسی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعضای این کمیسیون، درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات را با حضور وزیر ارتباطات بررسی می‌کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وضعیت ارتباطی انتخابیه دزفول و کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده و گرگان و آق قلا، را در حضور نمایندگان مردم این حوزه‌ ها بررسی کرد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید با افراد متخلف و مدیران پلتفرم‌ها و هنجارشکنانی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد شود.
توانمندی‌های شرکت‌های مهم و تأثیرگذار ایرانی در حوزه ICT برای وزیر ارتباطات جمهوری عربی سوریه تبیین شد.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.
وزیر ارتباطات همچنین با تأکید بر اینکه منکر اشکال در شبکه ارتباطی کشور نیست، گفت: «اگر مشکلی وجود نداشت، شب و روز تلاش نمی‌کردیم. در حوزه ارتباطات ثابت، لایه تجمیع و... مشکلاتی وجود دارد که شب روز تلاش می‌کنیم آن‌ها را کم کنیم.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مطالبات و مشکلات مردم در حوزه‌های انتخابی این نمایندگان را بررسی و دستورات لازم را ابلاغ کرد.
دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی سوال نماینده کرمان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستورکار قرار گرفت.
وزیر ارتباطات گفت: راه‌های توسعه همکاری‌های چند جانبه در حوزه آی سی تی در اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو بررسی می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خصوص آخرین مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران گفت: همچون گذشته از ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای فعالیت در جمهوری اسلامی ایران به خصوص فعالیت در مناطق روستایی استقبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات گفت: رسانه‌های خارجی که بیش از یک میلیون کاربر دارند حتما باید داخل کشور مانند قوانینی که در اروپا وجود دارد، نمایندگی داشته باشند.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت:امیدواریم طبق خواسته آقای رئیس جمهور و همانطور که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی وجود دارد، بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ صورت گیرد .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در حال بررسی است؛ در پی افزایش هزینه‌ها اپراتورها پیشنهادهایی در این باره مطرح کردند که درباره آن اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.
وزیر ارتباطات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، دغدغه ها و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان مردم را مورد بررسی قرار داد.
کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست سال ۱۴۰۲ با دعوت از وزیر ارتباطات، آخرین وضعیت پلتفرم‌ها را بررسی می‌کند.
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: بر اساس اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی دستگاه‌های اطلاعاتی برخی افراد در ۵ استان دستگیر شده‌اند و دستگاه‌های مربوطه مشغول تحقیق و بررسی کامل هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توضیح نامه دفتر ریاست جمهوری مبنی بر بررسی عادی شدن اینترنت در کارگروه اقتصاد دیجیتال، گفت: این نامه در حال بررسی است.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و رسیدگی به سوال یکی از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستورکار قرار گرفت.
موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه کشور با حضور معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از خبرگان بخش خصوصی و اساتید دانشگاهی بررسی شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزیر امور خارجه با حضور در جلسه کمیسیون، گزارشی از جزئیات دیپلماسی اقتصادی در یک سال گذشته و شرایط ارتباطی و مبادلاتی ایران با سایر کشورها ارائه کرد.
وزیر ارتباطات گفت: چیزی به نام اینترنت طبقاتی نداریم که به طبقه خاصی اینترنت با کیفیت و با سرعت ارائه شود چرا که برای ما همه مردم خاص هستند.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی سوال نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستورکار قرار گرفت.
موضوع بازگشت دوباره طرح صیانت به مجلس آن هم در روز‌هایی که وزیر ارتباطات و بسیاری از نمایندگان مجلس درباره مدیریت و نظارت بیشتر بر فضای مجازی تاکید می‌کنند؛ نشان از اراده دولت و مجلس برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بر اینترنت و فضای مجازی دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: معاون وزیر ارتباطات در جلسه این کمیسیون حاضر شد و به تشریح وضعیت دسترسی شهروندان به خدمات اینترنتی پس از تحولات امنیتی اخیر پرداخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ