ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی این کشور تأکید کرد در صورت ادامه این نوع اقدامات تحریک‌آمیز، پاسخ ارتش کره جدی و بی‌رحمانه خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش خود با حضور کیم جونگ اون چندین موشک بالستیک از نوع کروز شلیک کرد.
کره‌شمالی از ورود هوایپمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور خبر داد.
ماجرای سفر تیم ملی به کره شمالی بعد از گذشت حدود هفده سال هنوز عجیب و حتی ترسناک است.
کره شمالی کارخانه تولید تانک‌های جنگی خود را بازسازی کرده است.
رهبر کره شمالی در جریان میزبانی از هیئت اعزامی چین به پیونگ‌یانگ به منظور حضور در مراسم «روز پیروزی»، گفت که کره شمالی همکاری با پکن را افزایش خواهد داد.
کره‌شمالی بعد از انصراف از دوره قبلی مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، حالا دوباره به رقابتهای ملی فوتبال برگشته است.
کره جنوبی و ژاپن از پرتاب موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.
هواسونگ-۱۸ یک موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله‌ای با سوخت جامد است. این اولین موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی توسعه یافته‌است. "هواسونگ-۱۸" را با هدف "تقویت اساسی" توانمندی کره‌شمالی برای ضد حمله هسته‌ای ساخته شده‌است.
ارتش کره شمالی در واکنش به تحرکات نظامی تنش‌زای میان کره جنوبی و آمریکا، بامداد شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.
دولت کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد اگر پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای علیه سئول و واشتنگن استفاده کند، پاسخ این دو کشور «قاطع و همه‌جانبه» خواهد بود.
وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: با استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی در آستانه استفاده از سلاح هسته ای قرار گرفته‌ایم.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
نیروی دریایی ارتش کره جنوبی اغلب برای عقب راندن کشتی‌ها و قایق‌های کره شمالی که از مرز دریایی بین دو کشور عبور می‌کنند، شلیک هشدار انجام می‌دهد. سئول دولت پیونگ یانگ را مقصر حمله به یک کشتی خود در سال ۲۰۱۰ می‌داند که در جریان آن ۴۶ ملوان کشته شدند، اما کره شمالی مسئولیت آن را رد می‌کند.
کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید با نام "هواسونگ-۱۸" را با هدف تقویت قابلیت ضد حمله هسته‌ای این کشور آزمایش کرده است.
رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک مانور نظامی خواستار آمادگی حمله هسته ای علیه آمریکا و کره جنوبی شد.
اظهارات رئیس جمهور ترکیه و تهدید به حمله به یونان با موشک بالستیک، واکنش تند آتن را به همراه داشت.
در سال ۲۰۲۲ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک بار دیگر اعلام کرد که کره شمالی در صورت احساس خطر، حق خود برای انجام یک حمله هسته‌ای پیشگیرانه را محفوظ می‌داند.
خواهر رهبر کره شمالی به شدت به مقامات کره جنوبی حمله کرد و آنها سرسپرده آمریکا دانست.
کره شمالی با انتشار تصاویری از آزمایش‌های موشکی اخیر اعلام کرد که این رزمایش شبیه‌سازی حمله به آمریکا و کره جنوبی بود.
وزیر دفاع آمریکا گفت که هرگونه حمله هسته ای علیه ایالات متحده یا متحدانش از سوی کره شمالی به پایان زمامداری کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منجر خواهد شد.
یک استاد دانشگاه در کره جنوبی پناهگاهی برای حمله احتمالی هسته‌ای کره شمالی ساخته است.
در ماه گذشته میلادی یک سند سیاستگذاری استراتژی امنیت ملی آمریکا اشاره بسیار مختصری به کره شمالی داشت؛ اما پنتاگون در اسناد جدید بسیار عمیق‌تر به پیونگ یانگ پرداخته و به طور مستقیم و آشکار کره شمالی را تهدید کرده است.
خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور با هدف شبیه‌سازی حمله احتمالی به کره جنوبی طراحی و انجام شده است.
کره شمالی قانونی را تصویب کرد که به کیم جونگ اون اختیار انجام اقدامات هسته‌ای را در صورت حمله به کره شمالی خواهد داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ