مدیرکل دفتربرنامه وبودجه شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد:احکام برنامه هفتم بیشترمبتنی برچگونگی مردمی‌سازی وتوسعه اقدام‌های بخش خصوصی وغیر دولتی درجهت شتاب‌بخشی به نوسازی بافت‌ فرسوده است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه برای ورزش و جوانان حکمی دیده نشده که در حال تلاش هستیم تا با کمک مجلس احکامی خوبی برای ورزش و جوانان داشته باشیم.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: احکام مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در لایحه برنامه هفتم توسعه در مقایسه با قانون برنامه ششم توسعه از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از وجود احکام متعدد در برنامه هفتم توسعه با موضوع اصلاح ساختار بودجه‌ریزی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: ارزیابی عملکرد برنامه ششم توسعه در بخش صنعت نشان می‌دهد تنها حدود ۱۰ درصد احکام برنامه ششم توسعه در این بخش عملکرد اثربخش داشته است.
معاون گردشگری کشور گفت: برای تحقق احکام حوزه گردشگری در لایحه برنامه هفتم توسعه و در نهایت رشد این حوزه نیاز است به نوعی کشور به کارگاه رونق و توسعه صنعت گردشگری تبدیل شود.
ظرفیت‌های توسعه کشورمان آنقدر بالا است که با تصمیم‌های علمی و سخت اقتصادی و برداشتن گام‌های حساب شده می‌توان کاری کرد تا احکام برنامه هفتم در میدان تحقق یابد و به یادگار روی کاغذ نماند.
وزیر نیرو با بیان اینکه دربرنامه هفتم توسعه موضوع «آب»به عنوان یک فصل برجسته مورد توجه قرار گرفته است، گفت:در این باره درکنار عزم و اراده مجلس شورای اسلامی،دولت احکام خوبی پیش‌بینی کرده است.
احکام مربوط به رفع ناترازی ارزی، انضباط مالی و پولی و همچنین تسهیل تأمین مالی فعالیت‌های تولیدی در جلسه امروز شورای اقتصاد به ریاست رئیس جمهور تصویب شد.
سازمان برنامه و بودجه معتقد است احکام صادره مربوط به رتبه‌بندی در اسفند سال ۱۴۰۱ توسط وزارت آموزش و پرورش، حداقل مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و برای سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۸ هزار میلیارد تومان کسری اعتبار ایجاد می‌کند.
سازمان برنامه و بودجه معتقد است احکام صادره مربوط به رتبه‌بندی در اسفند سال ۱۴۰۱ توسط وزارت آموزش و پرورش، حداقل مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و برای سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۸ هزار میلیارد تومان کسری اعتبار ایجاد می‌کند.
با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود، اما شمار بسیاری از فرهنگیان اعلام کرده اند، در آخرین لحظات سال ۱۴۰۱ حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آن‌ها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است، به طوری که در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند.
با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود اما تعداد زیادی از فرهنگیان اعلام کرده اند که در آخرین لحظات سال 1401 حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آنها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است به طوریکه در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند .
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: از روزی که معلمان رتبه خود را در سامانه مشاهده کنند ۱۰ روز فرصت دارند تا اگر اعتراضی داشتند آن را به ثبت برسانند.
عضو شورای شهر تهران گفت:حمل و نقل و آلودگی هوا ۳۳ درصد و یا به عبارتی یک سوم احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران را به خود اختصاص داده است.
کمیسیون اجتماعی مجلس در گزارشی ضمن بررسی ابعاد چالشی صندوق های بازنشستگی تاکید کرد دولت باید احکام تکلیفی مورد نیاز در برنامه هفتم توسعه را برای اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی انجام دهد.
توسعه سویه مرغ آرین و مرغ سایز، توسعه زنجیره‌های ارزش محصولات دامی و تولید قراردادی و اقدامات لازم برای تحقق آنها در احکام پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه هفتم توسعه تصویب شد.
به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است. چرا که طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.
به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است. چرا که طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.
پور ابراهیمی گفت: تغییرات اقلیمی سوانح طبیعی را افزایش داده‌ و منتظر پیشنهادات هلال احمر هستیم تا احکامی برای کاهش اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی را در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه بگنجانیم.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی، تعامل، هم افزایی و آسیب شناسی برنامه های پیشین را گامی مؤثر در پیشبرد احکام مربوط به این وزارتخانه در برنامه هفتم توسعه اقتصادی بیان کرد.
رئیس دیوان محاسبات در تشریح عملکرد برنامه ششم توسعه در بخش سلامت، گفت: اهداف، شاخص و سنجه های کمی و کیفی مدنظر در برنامه هفتم باید به صورت صریح و در چارچوب اهداف قابل دسترس تدوین شود.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور، گفت: از ۷۰ حکم موجود در حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در برنامه ششم توسعه حدود ۲۳ درصد به صورت کامل محقق شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از احکام برنامه ششم توسعه محقق نشد، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور باشد.
معاون شهردارتهران گفت: احکام برنامه چهارم باید به گونه‌ای تدوین شود که رویکرد تحولی شهرداری تهران نمایان باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ